“ေျမြႏွင့္တြင္းသုုိ႔”
ညတုုန္းက အိပ္မေပ်ာ္ပါဘူး။ ဟိုုစဥ္းစားသည္စဥ္းစား စဥ္းစားေနရင္းနဲ႔ ေကာက္ေသာ္ ေကာက္ခ်င္း ေျမြႏွင့္တြင္းသုုိ႔အစခ်ီတဲ့ မဃေဒ၀လကၤာသစ္က်မ္းမွာပါရွိတဲ့ လကၤာတစ္ပုုဒ္ ကိုု ျပန္စဥ္းစားမိပါတယ္။ ဆရာသမားေတြ ဆုုိျပဖူးလိုု႔ တစ္ပိုုင္းတစ္စ မွတ္မိေနတာပါ။ ဒါနဲ႔ အုုိင္ပက္ထဲမွာ မဃေဒ၀လကၤာသစ္က်မ္းထည့္ထားတာျဖစ္လိုု႔ ထိုုလကၤာပုုိဒ္ကိုု အလြယ္ တကူပဲ ရွာေတြ႔ပါတယ္။ အိုုင္ပက္သာမရွိရင္ေတာ့ ေခါင္းပူေအာင္ ရွာယူရမယ္ထင္ပါ တယ္။
“မသူ႔ေတာ္ေလ်ာက္ သူကေကာက္မူ ေကာက္ေသာ္ေကာက္ခ်င္း ေျမြႏွင့္တြင္းသုုိ႔ ဤေလာက၌ ကိစၥၿပီးလိုု ေရွးအဟိုုက သံကုုိၾကြက္စား သားကိုုစြန္ခ်ီ ေရႊနီကားေၾကး ရင္ေသြးေမ်ာက္ျဖစ္ လူစစ္တသီး သမီးဆိတ္မ ပံုုကိုုဆ၍ ၀ကၤ၀ကႌ ပလီဥာဏ္ဆိုုး ထိုုလူမ်ိဳးကိုု အိုုးရြဲ႕စေလာင္း ပိတ္တံုုးေရွာင္းသိုု႔ ေစာင္းလ ွ်င္ေစာင္းတူ တည့္မူတည့္လိုုက္ မႈခ်င္းတိုုက္ေလာ့”လိုု႔ စပ္ဆုုိထားတာကိုု ပုုေတၱာ၀ါဒခဏ္း ပိုုဒ္ေရ၂၁၇မွာ ေတြ႔ရွိရပါတယ္။
လကၤာရဲ႕ဆိုုလိုုရင္းကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ တြင္းကေကာက္ေနရင္ ေျမြကလည္း ေကာက္ၿပီး ၀င္မွ ၀င္လိုု႔ရပါမယ္။ တြင္းေကာက္ေနတာကိုု ေျမြကေျဖာင့္၀င္ရင္ ေျမြဟာ နာက်င္မႈကိုု လည္း ခံစားရမယ္။ တြင္းထဲကုုိလည္း ၀င္လုုိ႔ရမွာမဟုုတ္ပါဘူး။ အိုုးရြဲ႕ကိုု စေလာင္းရြဲ႕နဲ႔ဖံုုးမွ လံုုတယ္။ လူေကာက္ကိုု ေကာက္ေကာက္ျပန္ဆက္ဆံမွ လိုုရာၿပီးမယ္လိုု႔ ဆိုုလိုုတာျဖစ္ပါ တယ္။ ဒီဥပေဒသအတုုိင္း ေရွးတုုန္းက ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့သူေတြရွိတယ္လိုု႔ ဥပမာ သံုုးမ်ိဳးကိုု လည္း မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီးက လကၤာမွာထည့္ေပးထားပါတယ္။ ထိုုဥပမာသံုုးမ်ိဳးထဲက ေရႊနီကားေၾကး ရင္ေသြးေမ်ာက္ျဖစ္ဆိုုတဲ့ ဥပမာကိုုေတာ့ မိမိအေနနဲ႔ ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္ေနလိုု႔ ေျပာမျပေတာ့ပါဘူး။ သံကုုိၾကြက္စား သားကိုုစြန္ခ်ီဆိုုတဲ့ ဥပမာနဲ႔ သမီးဆိတ္မဆိုုတဲ့ ပံုု၀တၳဳကုုိ ေျပာျပေပးခ်င္ပါတယ္။
သံကုုိၾကြက္စား သားကိုုစြန္ခ်ီဆိုုတဲ့ ဥပမာက ဇာတကအ႒ကထာလာ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုု၊ ပုုရာဏ္က်မ္းလာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုု စုုစုုေပါင္းႏွစ္ခုုရွိပါတယ္။ ဇာတကအ႒က ထာလာအေၾကာင္းအရာက လူအမ်ားစုုသိေနၾကတာမိုု႔ ပုုရာဏ္က်မ္းလာ အေၾကာင္းအရာ ကိုုပဲ ေျပာျပေပးပါမယ္။
ကမၻာဦးကာလေလာက္က ဗာရာဏသီျပည္ကိုု မဟာသမၼတမင္းႀကီး မင္းလုုပ္အုုပ္ခ်ဳပ္ ေတာ္မူပါတယ္။ ထိုုစဥ္အခါတုုန္းက ဗာရာဏသီျပည္မွာ ဓနစိတၱသူၾကြယ္နဲ႔ ၀ၯနသူၾကြယ္ ဆိုုတဲ့ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ဦးရွိၾကပါတယ္။ တစ္ေန႔ေသာအခါမွာ ဓနစိတၱသူၾကြယ္က “သူငယ္ ခ်င္း၀ၯန သမုုဒၵရာတစ္ဖက္ကမ္းရွိ ကၽြန္းတစ္ကၽြန္းမွာ သံနဲ႔ေရႊကိုု ႏိုုင္းခ်င္းလဲတယ္လိုု႔ ၾကားရတယ္။ မင္းနဲ႔ငါ သေဘၤာတစ္စင္းစီနဲ႔ သံမ်ားတင္ေဆာင္ၿပီး ထိုုကၽြန္းကိုု သြားၾကရ ေအာင္။ တကယ္လိုု႔မ်ား တစ္ေယာက္ေယာက္က သေဘၤာပ်က္ခဲ့ရင္ မပ်က္ပဲ ကၽြန္းေပၚ ေရာက္သြားတဲ့သူက သေဘၤာပ်က္တဲ့သူကိုု ေရႊတစ္၀က္ခြဲေ၀ေပးၾကရမယ္”လိုု႔ ေျပာဆုုိပါ တယ္။ ထိုုစကားအတုုိင္း ၀ၯနသူၾကြယ္ကလည္း သေဘာတူလိုုက္ပါတယ္။ ထုုိ႔ေနာက္ သေဘာၤကိုုယ္စီနဲ႔ ထိုုကၽြန္းကိုု ကုုန္သြယ္သြားၾကပါတယ္။
၀ၯနသူၾကြယ္ရဲ႕ သေဘၤာက သမုုဒၵရာအလယ္မွာ မုုန္တုုိင္းမိၿပီးေတာ့ ပ်က္ပါတယ္။ သေဘၤာသားငါးရာလံုုးလည္း ေသဆံုုးပါတယ္။ ကံေကာင္းေထာက္မၿပီး ၀ၯနသူၾကြယ္တစ္ ေယာက္ပဲ အသက္မေသပဲ သစ္တံုုးတစ္တံုုးဖက္ၿပီး ကမ္းျပန္ကပ္လာပါတယ္။ ရွိသမ ွ်အ ကုုန္ရင္းထားတာမုုိ႔ ၀ၯနသူၾကြယ္ဟာ လူဆင္းရဲျဖစ္သြားပါတယ္။ ဓနစိတၱသူၾကြယ္က ေတာ့ ထိုုကၽြန္းကိုု ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ေရာက္ရွိသြားပါတယ္။ သတင္းၾကားထားရတဲ့အ တုုိင္းပဲ ထိုုကၽြန္းက သံနဲ႔ေရႊကိုု ႏုုိင္းခ်င္းလဲလွယ္ပါတယ္။ ဓနစိတၱသူၾကြယ္ဟာ မိမိေဒသရွိ ဆိပ္ကမ္းျပန္မကပ္ပဲ အျခားၿမိဳ႕ရြာရွိ ဆိပ္ကမ္းမွာ သေဘၤာကပ္ၿပီး ေရႊမ်ားကိုု လံုုၿခံဳရာမွာ သိုု၀ွက္သိဆည္းကာ အ၀တ္စုုတ္မ်ား၀တ္ၿပီး လူဆင္းရဲအသြင္နဲ႔ အိမ္ကိုုျပန္လာပါတယ္။ ရပ္ရြာအ၀င္မွာ ၀ၯနသူၾကြယ္အေၾကာင္း သူက စံုုစမ္းပါတယ္။ ၀ၯနသူၾကြယ္ သေဘၤာပ်က္ ၿပီး ျပန္ေရာက္လာလိုု႔ လူဆင္းရဲျဖစ္သြားၿပီလိုု႔ သိရွိလိုုက္ရပါတယ္။
ဓနစိတၱသူၾကြယ္ျပန္ေရာက္လာၿပီလိုု႔ ၾကားသိရတဲ့ ၀ၯနသူၾကြယ္က သြားေရာက္ေတြ႔ဆံုုပါ တယ္။ ဓနစိတၱသူၾကြယ္က သူထံေရာက္ရွိလာတဲ့ ၀ၯနသူၾကြယ္ကိုု ညိႈးညိႈးငယ္ငယ္နဲ႔ လက္ခံစကားပါတယ္။ ကၽြန္းကိုု ေခ်ာေခ်ာေမာေမာေရာက္ရွိသြားေၾကာင္း၊ ပါလာတဲ့သံ ေတြနဲ႔ ေရႊနဲ႔ ႏုုိင္းခ်င္းလဲလွယ္ရေတာ့မယ္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္ၿပီး ပါလာသမ ွ်သံေတြကိုု သေဘၤာေပၚကေနခ်ၿပီးေတာ့ ဆိမ္ကမ္းက ဂိုုေဒါင္းတစ္ခုုထဲမွာ ထည့္ထားေၾကာင္း၊ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ကၽြန္းသူကၽြန္းသားေတြ ေရႊနဲ႔သံလာလဲၾကလိုု႔ ဂိုုေဒါင္ဖြင့္ၾကည့္လိုုက္တဲ့ အခါမွာ ၾကြက္ေခ်းေတြသာ ေတြ႔ရွိလိုုက္ရေၾကာင္း၊ ဂိုုေဒါင္ထဲထည့္ထားတဲ့ သံေတြကိုု ၾကြက္က အကုုန္စားသြားေၾကာင္းစသျဖင့္ ေျပာျပပါတယ္။
ဒါနဲ႔ ရိုုးအလွတဲ့ ၀ၯနသူၾကြယ္က စိတ္မေကာင္းမျဖစ္သင့္ေၾကာင္း၊ အသက္မေသတာပဲ ကံေကာင္းလွၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ႏွစ္သိမ့္ေျပာဆုုိေပးၿပီးေတာ့ အိမ္ျပန္လာပါတယ္။ သူတုုိ႔ႏွစ္ ေယာက္ ေျပာဆုုိေနတာကိုုၾကားသိရတဲ့ ဓနစိတၱသူၾကြယ္ရဲ႕ အိမ္နီးနားခ်င္းတစ္ေယာက္က ၀ၯနသူၾကြယ္အိမ္သြားၿပီးေတာ့ ဓနစိတၱသူၾကြယ္ လိမ္လည္ေနတာျဖစ္ေၾကာင္း သံကိုု ၾကြက္မစားႏုုိင္ေၾကာင္း၊ အေကာက္ကိုု အေကာက္နဲ႔ ႀကံေဆာင္အႏုုိင္ယူသင့္ေၾကာင္း ေျပာ ျပပါတယ္။
ထိုုကဲ့သုုိ႔ အႀကံေပးခ်က္အရ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ၀ၯနသူၾကြယ္ဟာ ဓနစိတၱနသူၾကြယ္ဆီကိုု ထပ္သြားပါတယ္။ ကိစၥတစ္ခုုရွိလိုု႔ သားျဖစ္သူကိုု သူ႔အိမ္ခဏထည့္ေပးလိုုက္ပါလိုု႔ ေျပာပါ တယ္။ ဓနစိတၱသူၾကြယ္ကလည္း သူ႔သားကိုု ၀ၯနသူၾကြယ္နဲ႔ ထည့္ေပးလိုုက္ပါတယ္။ ကေလးျပန္မလာလိုု႔ ဓနစိတၱသူၾကြယ္က လိုုက္ေခၚတဲ့အခါမွာ ၀ၯနသူၾကြယ္က အလြန္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရတဲ့ဟန္ပန္နဲ႔ ကေလးကိုု စြန္ခ်ီသြားေၾကာင္း ေျပာျပပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ျငင္းခံုု ရန္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ မဟာသမၼတမင္းထံ သြားေရာက္အဆံုုးအျဖတ္ခံယူၾကပါတယ္။ မဟာသမၼ တမင္းကလည္း သူၾကြယ္ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ စကားကိုုနားေထာင္ၿပီး အေကာက္ကုုိ အေကာက္ ႀကံေနတာျဖစ္တယ္လိုု႔ သိရွိၿပီးေတာ့ ေရႊတစ္၀က္ခြဲေပးရန္၊ ကေလးကိုုလည္း ျပန္ေပးရန္ အမိန္႔ခ်မွတ္လိုုက္ပါတယ္။ အခုု သမီးဆိတ္မဆုုိတာကိုု ဆက္ေျပာျပေပးပါမယ္။
တစ္ခါတုုန္းက တုုိင္းျပည္အသီးသီးကိုု သေဘၤာတစ္စင္းနဲ႔ လွည့္လည္ၿပီး ကုုန္ေရာင္းကုုန္ ၀ယ္ျပဳလုုပ္ေနတဲ့ ကုုန္သည္ႀကီးတစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ သူဟာ တစ္ေန႔ေသာအခါမွာ တုုိင္းျပည္တစ္ခုုကုုိ သြားေရာက္ပါတယ္။ သူ႔သေဘၤာကပ္တဲ့ ဆိပ္ကမ္းမွာ လူတစ္ေယာက္ က ဆိတ္ထီးတစ္ေကာင္ကိုု ထိန္းေက်ာင္းေနပါတယ္။ ထိုုဆိတ္ထီး အိမ္ျပန္တဲ့အခါမွာ ကုုန္သည္ႀကီးေမြးထားတဲ့ သေဘၤာေပၚက ဆိတ္မတစ္ေကာင္ကလည္း သေဘၤာေပၚကေန ခုုန္ဆင္းခ်ၿပီးေတာ့ ဆိတ္ထီးေနာက္ကိုု လိုုက္သြားပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ကုုန္သည္ႀကီးက ဆိတ္ ထီးပိုုင္ရွင္ရဲ႕အိမ္လိုုက္သြားၿပီးေတာ့ သူ႔ဆိတ္မကိုု ျပန္သြားေခၚပါတယ္။ ဆိတ္ထီးပိုုင္ရွင္က ဆိတ္မက သူ႔ဆိတ္ထီးေနာက္ သူ႔သေဘာနဲ႔သူ လိုုက္ပါလာတာမိုု႔ ျပန္မေပးႏုုိင္ေၾကာင္း ေျပာဆုုိပါတယ္။ ဒါနဲ႔ အျငင္းအခုုန္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ တရားရံုုးေရာက္ပါတယ္။ တရားသူႀကီးက လည္း ဆိတ္မက ဆိတ္ထီးရွိရာကိုု သူ႔သေဘာနဲ႔သူ လိုုက္သြားတာမုုိ႔ ဆိတ္မကိုု ဆိတ္ထီး ပိုုင္ရွင္က ပိုုင္ဆုုိင္ေၾကာင္း အမိန္႔ခ်မွတ္လိုုက္ပါတယ္။
ကုုန္သည္ႀကီးဟာ စိတ္မခ်မ္းမသာျဖစ္ၿပီးေတာ့ ေခါင္းငိုုက္စိုုက္နဲ႔ သေဘၤာဆီျပန္သြားပါ တယ္။ သေဘၤာေရာက္တဲ့အခါမွာ သေဘၤာသားတစ္ေယာက္ကိုု ေခၚၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးသမီး ငယ္ေတြ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ ကုုန္ပစၥည္းေတြကိုု ယူငင္ေစၿပီး တရားသူႀကီးရဲ႕သမီးကိုု သြား ေပးဖိုု႔ ေစခိုုင္းပါတယ္။ ေပးပါမ်ားလာတဲ့အခါမွာ တရားသူႀကီးသမီးက သေဘၤာဆီလာၿပီး ေတာ့ ကုုန္သည္ႀကီးကိုု ေတြ႔ဆံုုပါတယ္။ ကုုန္သည္ႀကီးက တရားသူႀကီးရဲ႕သမီးကိုု ျပန္မ လႊတ္ေတာ့ပါဘူး။ ထိုုအေၾကာင္းကိုု ၾကားသိတဲ့ တရားသူႀကီးက ဘုုရင္ကိုု သြားတုုိင္ပါ တယ္။ ဘုုရင့္ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္ ေရာက္ရွိတဲ့အခါမွာ ကုုန္သည္ႀကီးက ဆိတ္ထီးေနာက္ကိုု ဆိတ္မက သူ႔သေဘာနဲ႔သူလိုုက္သြားရင္ ဆိတ္ထီးပိုုင္ရွင္က ဆိတ္မကိုု ပိုုင္ဆိုုင္တယ္လိုု႔ တရားသူႀကီးက အမိန္႔ခ်မွတ္ခဲ့ဘူးေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ တရားသူႀကီးသမီးက သူ႔ထံကုုိ သူ႔ သေဘာနဲ႔သူလာေရာက္တဲ့အတြက္ တရားသူႀကီးသမီးကိုုလည္း သူပိုုင္ဆုုိင္သင့္ေၾကာင္း ေလ ွ်ာက္တင္ပါတယ္။ ေရွ႕ျဖတ္ထံုုးရွိတာေၾကာင့္ ဘုုရင္ကလည္း တရားသူႀကီးသမီးကိုု ကုုန္သည္က ပိုုင္ဆုုိင္ေစလိုု႔ အမိန္႔ခ်မွတ္လိုုက္ရပါတယ္။
၀ၯနသူၾကြယ္ေရာ ကုုန္သည္ႀကီးပါ သူတုုိ႔အေပၚ ေကာက္တဲ့သူေတြကိုု ေကာက္ေသာ္ ေကာက္ခ်င္း ေျမြႏွင့္တြင္းသုုိ႔ဆုုိတဲ့ နည္းလမ္းနဲ႔ ျပန္ၿပီး အႏုုိင္ယူခဲ့ၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥပေဒသဟာ အသံုုးျပဳသင့္တဲ့ ဥေပဒသဟုုတ္ရဲ႕လားဆုုိတာ စဥ္းစားစရာပါပဲ။ ဒီဥပေဒသ နဲ႔ပတ္သက္လိုု႔ ဒီဥပေဒသအတုုိင္း ျပႆနာကိုုေျဖရွင္းသင့္ မေျဖရွင္းသင့္ဆုုိတာကိုု အင္း၀ ဘုုရင္မင္းႀကီးစြာက ၀န္ဇင္းမင္းရာဇာအမတ္ႀကီးကိုု ေမးခဲ့ဘူးပါတယ္။
“အရွင္မင္းႀကီး ေကာက္က်စ္ေသာသူသည္ ေအာင္ဖန္ေသာ္ကား မ်ား၏။ အက်ိဳးေသာ္ ကား နည္းေခ်၏။ အပါယ္ေလးဘံုု၌လည္း ခံစားရ၏။ အေကာက္အက်စ္မရွိ ေျဖာင့္မတ္ ေသာသူတုုိ႔၏ အေရးေသာ္မူ ေအာင္ဖန္ေသာ္ကား နည္း၏။ အက်ိဳးေသာ္ကား ဖြင့္ၿဖိဳး၏။ အေနလည္းက်၏။ ဘုုရားစေသာ သူေတာ္ေကာင္းတုုိ႔ ခ်ီးမြမ္း၏။ ေကာင္းေသာ အလားသိုု႔ လည္း လားရ၏”လိုု႔ ၀န္ဇင္းမင္းရာဇာအမတ္ႀကီးက ျပန္လည္တင္ေလ ွ်ာက္ခဲ့ပါတယ္။
အထက္ပါပံုု၀တၳဳႏွစ္ခုုကိုု ေထာက္ရႈ႕ၿပီးေတာ့ ၀န္ဇင္းမင္းရာဇာအမတ္ႀကီးရဲ႕ ေလ ွ်ာက္တင္ ခ်က္ကိုု အေတာ္မ်ားမ်ားက ဘ၀င္က်လိမ့္မယ္ မထင္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုုိေတာ့ ေကာက္ေသာ္ေကာက္ခ်င္းဆိုုတဲ့ ဥပေဒသက မိမိတုုိ႔လူမႈဘ၀နဲ႔ ပိုုၿပီး ဆက္စပ္ေနတာ ေၾကာင့္ပါျဖစ္ပါတယ္။ ၀န္ဇင္းမင္းရာဇာအမတ္ႀကီးရဲ႕ ေလ ွ်ာက္တင္ခ်က္ကေတာ့ လက္ရွိ လူေနမႈဘ၀နဲ႔ ကြာဟေနပါလိမ့္မယ္။ အထူးသျဖင့္ ႏိုုင္ငံေရးသမားေတြ စီးပြားေရးသမား ေတြက ႀကိဳက္ၾကလိမ့္မယ္မထင္ပါဘူး။ မေကာက္မျဖစ္ ေကာက္လိုုက္ရတာေတြ လက္ရွိ မိမိတုုိ႔ရဲ႕ ေန႔စဥ္လူေနမႈဘ၀မွာ မၾကာခဏ ႀကံဳေတြ႔ၾကရလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။
အေျခအေနအေၾကာင္းေၾကာင္းေတြအရ လူေနမႈဘ၀ျပႆနာေတြကိုု ေျဖရွင္းၾကတဲ့အခါ မွာ ေကာက္ေသာ္ေကာက္ခ်င္း ေျမႊႏွင့္တြင္းသိုု႔ဆိုုတဲ့ ဥပေဒသအတိုုင္း မလႊဲသာမေရွာင္ သာ ျပႆနာမ်ားကိုု ေျဖရွင္းၾကရတဲ့သူေတြလည္း ရွိၾကပါလိမ့္မယ္။ ထိုုဥပေဒသအတုုိင္း ျပႆနာမ်ားကိုု ေျဖရွင္းတဲ့အခါမွာ မယုုတ္မာၾကဖိုု႔ေတာ့ လိုုပါတယ္။ ျမန္မာစကားမွာက “ေကာက္က်စ္ယုုတ္မာ”လုုိ႔ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျခအေနအရ မလႊဲသာမေရွာင္သာနဲ႔ သူေကာက္လုုိ႔ ကုုိယ္ျပန္ေကာက္ရရင္ေတာင္မွ အေကာက္ေနာက္မွာ ယုုတ္မာမႈပါမလာ ေအာင္ေတာ့ သတိထားၾကဖိုု႔လိုုပါတယ္။ ေကာက္ေသာ္လည္း မယုုတ္မာၾကဖိုု႔လိုုပါတယ္။
ဗ်ိဳင္းတစ္ေကာင္က ေႏြရာသီေရာက္လိုု႔ ေရခန္းခါနီးျဖစ္ေနတဲ့ ေရအိုုင္ထဲက ငါးေတြကိုု မိုုးရာသီေရာက္ခ်ိန္အထိ ေရမခန္းႏိုုင္တဲ့ ၾကာမ်ိဳးငါးပါးနဲ႔ဖံုုးလႊမ္းေနတဲ့ ေရအိုုင္ႀကီးဆီကိုု တစ္ေန႔ကိုု ငါးတစ္ေကာင္ႏႈန္းနဲ႔ သယ္ေဆာင္ၿပီးေတာ့ ပိုု႔ေပးမယ္လုုိ႔ လိမ္ညာေျပာဆုုိၿပီး ေတာ့ ငါးေတြကိုုဖမ္းစားတဲ့ ပံုု၀တၳဳကိုု အားလံုုးလည္း ၾကားဘူးၾကၿပီးသား ျဖစ္မွာပါ။ ထိုုပံုု ၀တၳဳမွာဆုုိရင္ ဗ်ိဳင္းက ေကာက္က်စ္ယုုတ္မာသူျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ လိမ္လည္တဲ့သူျဖစ္ သလိုု ကတိမတည္သူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုုး ပုုစြန္လံုုးဟာ ဗ်ိဳင္းလည္ပင္းကိုု တက္မနဲ႔ညွပ္ၿပီးေတာ့ ေရအိုုင္ကိုုပိုု႔မေပးရင္ လည္ပင္းျပတ္ေအာင္ ညွပ္ျဖတ္ပစ္မယ္လိုု႔ ၿခိမ္းေျခာက္ေျပာဆုုိပါတယ္။ ထိုုစကားအရ ပိုု႔ေပးရင္ေတာ့ ဗ်ိဳင္းလည္ပင္းကိုု မညွပ္ျဖတ္ ဘူးဆုုိတဲ့ သေဘာလည္းသက္ေရာက္ပါတယ္။ ေရအိုုင္အစပ္ေရာက္တဲ့အခါမွာ ပုုစြန္လံုုး ဟာ ဗ်ိဳင္းလည္ပင္းကိုု ျပတ္သြားေအာင္ တက္မနဲ႔ညွပ္ၿပီးေတာ့မွ ေရအိုုင္ထဲ ဆင္းသြားခဲ့ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပုုစြန္လံုုးလည္း ဗ်ိဳင္းနည္းတူ ေကာက္က်စ္ယုုတ္မာသူသာျဖစ္ပါတယ္။
ေကာက္ေသာ္ေကာက္ခ်င္း ေျမြႏွင့္တြင္းသိုု႔ဆုုိတဲ့ ဥပေဒသနည္းလမ္းအတုုိင္း ျပႆနာမ်ား ကိုု တတ္ႏိုုင္သမ ွ် မေျဖရွင္းၾကပဲ ရိုုးရိုုးေျဖာင့္ေျဖာင့္သာ ေျဖရွင္းၾကဖုိ႔ အထူးလိုုအပ္ပါ တယ္။ သူေတာ္ေကာင္းပညာရွိေတြက ယုုတ္မာမႈမပါတဲ့ အေကာက္ကိုုလည္း မေျဖာင့္လိုု႔ ႏွစ္သက္ၾကမွာမဟုုတ္ပါဘူး။ ၀ၯနသူၾကြယ္ကေတာ့ တဘက္ကေကာက္လိုု႔ ျပန္ေကာက္ခဲ့ ေပမယ့္ မယုုတ္မာခဲ့ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ဓနစိတၱသူၾကြယ္လိုု ကိုုယ္ကလည္း သူတစ္ပါးအေပၚကိုု စတင္ေကာက္က်စ္ ယုုတ္မာသူ မျဖစ္ေအာင္ ျပဳမူေနထိုုင္ေျပာဆုုိၾကဖိုု႔ လိုုအပ္ပါတယ္။ ပုဇြန္လံုးလိုု ကိုုယ့္အေပၚ ေကာက္က်စ္ယုုတ္မာသူကိုု ေကာက္က်စ္ယုုတ္မာမႈနဲ႔ ျပန္လည္မတုုန္႔ျပန္မိၾကေစရန္လည္း အထူးသတိထားၾကဖိုု႔ လိုုအပ္ပါတယ္။ မလႊဲသာမေရွာင္သာလြန္းလိုု႔ အေကာက္ကိုု အေကာက္နဲ႔ ျပန္လည္ေျဖရွင္းရရင္လည္း ၀ၯနသူၾကြယ္လိုု ေကာက္ရံုုသက္သက္နဲ႔ပဲ ျပႆနာကိုု ေျဖရွင္းၾကဖိုု႔ လိုုအပ္ပါတယ္။ ေကာက္ရံုုသာေကာက္ၾကပါ။ ေကာက္က်စ္ ယုုတ္မာသူ မျဖစ္ၾကပါေစနဲ႔လိုု႔ အထူးသတိေပးလိုုပါတယ္။ (မိုုးသုု-မႏၱေလး) “ေျမြႏွင့္တြင္းသုုိ႔”
ညတုုန္းက အိပ္မေပ်ာ္ပါဘူး။ ဟိုုစဥ္းစားသည္စဥ္းစား စဥ္းစားေနရင္းနဲ႔ ေကာက္ေသာ္ ေကာက္ခ်င္း ေျမြႏွင့္တြင္းသုုိ႔အစခ်ီတဲ့ မဃေဒ၀လကၤာသစ္က်မ္းမွာပါရွိတဲ့ လကၤာတစ္ပုုဒ္ ကိုု ျပန္စဥ္းစားမိပါတယ္။ ဆရာသမားေတြ ဆုုိျပဖူးလိုု႔ တစ္ပိုုင္းတစ္စ မွတ္မိေနတာပါ။ ဒါနဲ႔ အုုိင္ပက္ထဲမွာ မဃေဒ၀လကၤာသစ္က်မ္းထည့္ထားတာျဖစ္လိုု႔ ထိုုလကၤာပုုိဒ္ကိုု အလြယ္ တကူပဲ ရွာေတြ႔ပါတယ္။ အိုုင္ပက္သာမရွိရင္ေတာ့ ေခါင္းပူေအာင္ ရွာယူရမယ္ထင္ပါ တယ္။
“မသူ႔ေတာ္ေလ်ာက္ သူကေကာက္မူ ေကာက္ေသာ္ေကာက္ခ်င္း ေျမြႏွင့္တြင္းသုုိ႔ ဤေလာက၌ ကိစၥၿပီးလိုု ေရွးအဟိုုက သံကုုိၾကြက္စား သားကိုုစြန္ခ်ီ ေရႊနီကားေၾကး ရင္ေသြးေမ်ာက္ျဖစ္ လူစစ္တသီး သမီးဆိတ္မ ပံုုကိုုဆ၍ ၀ကၤ၀ကႌ ပလီဥာဏ္ဆိုုး ထိုုလူမ်ိဳးကိုု အိုုးရြဲ႕စေလာင္း ပိတ္တံုုးေရွာင္းသိုု႔ ေစာင္းလ ွ်င္ေစာင္းတူ တည့္မူတည့္လိုုက္ မႈခ်င္းတိုုက္ေလာ့”လိုု႔ စပ္ဆုုိထားတာကိုု ပုုေတၱာ၀ါဒခဏ္း ပိုုဒ္ေရ၂၁၇မွာ ေတြ႔ရွိရပါတယ္။
လကၤာရဲ႕ဆိုုလိုုရင္းကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ တြင္းကေကာက္ေနရင္ ေျမြကလည္း ေကာက္ၿပီး ၀င္မွ ၀င္လိုု႔ရပါမယ္။ တြင္းေကာက္ေနတာကိုု ေျမြကေျဖာင့္၀င္ရင္ ေျမြဟာ နာက်င္မႈကိုု လည္း ခံစားရမယ္။ တြင္းထဲကုုိလည္း ၀င္လုုိ႔ရမွာမဟုုတ္ပါဘူး။ အိုုးရြဲ႕ကိုု စေလာင္းရြဲ႕နဲ႔ဖံုုးမွ လံုုတယ္။ လူေကာက္ကိုု ေကာက္ေကာက္ျပန္ဆက္ဆံမွ လိုုရာၿပီးမယ္လိုု႔ ဆိုုလိုုတာျဖစ္ပါ တယ္။ ဒီဥပေဒသအတုုိင္း ေရွးတုုန္းက ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့သူေတြရွိတယ္လိုု႔ ဥပမာ သံုုးမ်ိဳးကိုု လည္း မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီးက လကၤာမွာထည့္ေပးထားပါတယ္။ ထိုုဥပမာသံုုးမ်ိဳးထဲက ေရႊနီကားေၾကး ရင္ေသြးေမ်ာက္ျဖစ္ဆိုုတဲ့ ဥပမာကိုုေတာ့ မိမိအေနနဲ႔ ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္ေနလိုု႔ ေျပာမျပေတာ့ပါဘူး။ သံကုုိၾကြက္စား သားကိုုစြန္ခ်ီဆိုုတဲ့ ဥပမာနဲ႔ သမီးဆိတ္မဆိုုတဲ့ ပံုု၀တၳဳကုုိ ေျပာျပေပးခ်င္ပါတယ္။
သံကုုိၾကြက္စား သားကိုုစြန္ခ်ီဆိုုတဲ့ ဥပမာက ဇာတကအ႒ကထာလာ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုု၊ ပုုရာဏ္က်မ္းလာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုု စုုစုုေပါင္းႏွစ္ခုုရွိပါတယ္။ ဇာတကအ႒က ထာလာအေၾကာင္းအရာက လူအမ်ားစုုသိေနၾကတာမိုု႔ ပုုရာဏ္က်မ္းလာ အေၾကာင္းအရာ ကိုုပဲ ေျပာျပေပးပါမယ္။
ကမၻာဦးကာလေလာက္က ဗာရာဏသီျပည္ကိုု မဟာသမၼတမင္းႀကီး မင္းလုုပ္အုုပ္ခ်ဳပ္ ေတာ္မူပါတယ္။ ထိုုစဥ္အခါတုုန္းက ဗာရာဏသီျပည္မွာ ဓနစိတၱသူၾကြယ္နဲ႔ ၀ၯနသူၾကြယ္ ဆိုုတဲ့ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ဦးရွိၾကပါတယ္။ တစ္ေန႔ေသာအခါမွာ ဓနစိတၱသူၾကြယ္က “သူငယ္ ခ်င္း၀ၯန သမုုဒၵရာတစ္ဖက္ကမ္းရွိ ကၽြန္းတစ္ကၽြန္းမွာ သံနဲ႔ေရႊကိုု ႏိုုင္းခ်င္းလဲတယ္လိုု႔ ၾကားရတယ္။ မင္းနဲ႔ငါ သေဘၤာတစ္စင္းစီနဲ႔ သံမ်ားတင္ေဆာင္ၿပီး ထိုုကၽြန္းကိုု သြားၾကရ ေအာင္။ တကယ္လိုု႔မ်ား တစ္ေယာက္ေယာက္က သေဘၤာပ်က္ခဲ့ရင္ မပ်က္ပဲ ကၽြန္းေပၚ ေရာက္သြားတဲ့သူက သေဘၤာပ်က္တဲ့သူကိုု ေရႊတစ္၀က္ခြဲေ၀ေပးၾကရမယ္”လိုု႔ ေျပာဆုုိပါ တယ္။ ထိုုစကားအတုုိင္း ၀ၯနသူၾကြယ္ကလည္း သေဘာတူလိုုက္ပါတယ္။ ထုုိ႔ေနာက္ သေဘာၤကိုုယ္စီနဲ႔ ထိုုကၽြန္းကိုု ကုုန္သြယ္သြားၾကပါတယ္။
၀ၯနသူၾကြယ္ရဲ႕ သေဘၤာက သမုုဒၵရာအလယ္မွာ မုုန္တုုိင္းမိၿပီးေတာ့ ပ်က္ပါတယ္။ သေဘၤာသားငါးရာလံုုးလည္း ေသဆံုုးပါတယ္။ ကံေကာင္းေထာက္မၿပီး ၀ၯနသူၾကြယ္တစ္ ေယာက္ပဲ အသက္မေသပဲ သစ္တံုုးတစ္တံုုးဖက္ၿပီး ကမ္းျပန္ကပ္လာပါတယ္။ ရွိသမ ွ်အ ကုုန္ရင္းထားတာမုုိ႔ ၀ၯနသူၾကြယ္ဟာ လူဆင္းရဲျဖစ္သြားပါတယ္။ ဓနစိတၱသူၾကြယ္က ေတာ့ ထိုုကၽြန္းကိုု ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ေရာက္ရွိသြားပါတယ္။ သတင္းၾကားထားရတဲ့အ တုုိင္းပဲ ထိုုကၽြန္းက သံနဲ႔ေရႊကိုု ႏုုိင္းခ်င္းလဲလွယ္ပါတယ္။ ဓနစိတၱသူၾကြယ္ဟာ မိမိေဒသရွိ ဆိပ္ကမ္းျပန္မကပ္ပဲ အျခားၿမိဳ႕ရြာရွိ ဆိပ္ကမ္းမွာ သေဘၤာကပ္ၿပီး ေရႊမ်ားကိုု လံုုၿခံဳရာမွာ သိုု၀ွက္သိဆည္းကာ အ၀တ္စုုတ္မ်ား၀တ္ၿပီး လူဆင္းရဲအသြင္နဲ႔ အိမ္ကိုုျပန္လာပါတယ္။ ရပ္ရြာအ၀င္မွာ ၀ၯနသူၾကြယ္အေၾကာင္း သူက စံုုစမ္းပါတယ္။ ၀ၯနသူၾကြယ္ သေဘၤာပ်က္ ၿပီး ျပန္ေရာက္လာလိုု႔ လူဆင္းရဲျဖစ္သြားၿပီလိုု႔ သိရွိလိုုက္ရပါတယ္။
ဓနစိတၱသူၾကြယ္ျပန္ေရာက္လာၿပီလိုု႔ ၾကားသိရတဲ့ ၀ၯနသူၾကြယ္က သြားေရာက္ေတြ႔ဆံုုပါ တယ္။ ဓနစိတၱသူၾကြယ္က သူထံေရာက္ရွိလာတဲ့ ၀ၯနသူၾကြယ္ကိုု ညိႈးညိႈးငယ္ငယ္နဲ႔ လက္ခံစကားပါတယ္။ ကၽြန္းကိုု ေခ်ာေခ်ာေမာေမာေရာက္ရွိသြားေၾကာင္း၊ ပါလာတဲ့သံ ေတြနဲ႔ ေရႊနဲ႔ ႏုုိင္းခ်င္းလဲလွယ္ရေတာ့မယ္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္ၿပီး ပါလာသမ ွ်သံေတြကိုု သေဘၤာေပၚကေနခ်ၿပီးေတာ့ ဆိမ္ကမ္းက ဂိုုေဒါင္းတစ္ခုုထဲမွာ ထည့္ထားေၾကာင္း၊ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ကၽြန္းသူကၽြန္းသားေတြ ေရႊနဲ႔သံလာလဲၾကလိုု႔ ဂိုုေဒါင္ဖြင့္ၾကည့္လိုုက္တဲ့ အခါမွာ ၾကြက္ေခ်းေတြသာ ေတြ႔ရွိလိုုက္ရေၾကာင္း၊ ဂိုုေဒါင္ထဲထည့္ထားတဲ့ သံေတြကိုု ၾကြက္က အကုုန္စားသြားေၾကာင္းစသျဖင့္ ေျပာျပပါတယ္။
ဒါနဲ႔ ရိုုးအလွတဲ့ ၀ၯနသူၾကြယ္က စိတ္မေကာင္းမျဖစ္သင့္ေၾကာင္း၊ အသက္မေသတာပဲ ကံေကာင္းလွၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ႏွစ္သိမ့္ေျပာဆုုိေပးၿပီးေတာ့ အိမ္ျပန္လာပါတယ္။ သူတုုိ႔ႏွစ္ ေယာက္ ေျပာဆုုိေနတာကိုုၾကားသိရတဲ့ ဓနစိတၱသူၾကြယ္ရဲ႕ အိမ္နီးနားခ်င္းတစ္ေယာက္က ၀ၯနသူၾကြယ္အိမ္သြားၿပီးေတာ့ ဓနစိတၱသူၾကြယ္ လိမ္လည္ေနတာျဖစ္ေၾကာင္း သံကိုု ၾကြက္မစားႏုုိင္ေၾကာင္း၊ အေကာက္ကိုု အေကာက္နဲ႔ ႀကံေဆာင္အႏုုိင္ယူသင့္ေၾကာင္း ေျပာ ျပပါတယ္။
ထိုုကဲ့သုုိ႔ အႀကံေပးခ်က္အရ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ၀ၯနသူၾကြယ္ဟာ ဓနစိတၱနသူၾကြယ္ဆီကိုု ထပ္သြားပါတယ္။ ကိစၥတစ္ခုုရွိလိုု႔ သားျဖစ္သူကိုု သူ႔အိမ္ခဏထည့္ေပးလိုုက္ပါလိုု႔ ေျပာပါ တယ္။ ဓနစိတၱသူၾကြယ္ကလည္း သူ႔သားကိုု ၀ၯနသူၾကြယ္နဲ႔ ထည့္ေပးလိုုက္ပါတယ္။ ကေလးျပန္မလာလိုု႔ ဓနစိတၱသူၾကြယ္က လိုုက္ေခၚတဲ့အခါမွာ ၀ၯနသူၾကြယ္က အလြန္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရတဲ့ဟန္ပန္နဲ႔ ကေလးကိုု စြန္ခ်ီသြားေၾကာင္း ေျပာျပပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ျငင္းခံုု ရန္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ မဟာသမၼတမင္းထံ သြားေရာက္အဆံုုးအျဖတ္ခံယူၾကပါတယ္။ မဟာသမၼ တမင္းကလည္း သူၾကြယ္ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ စကားကိုုနားေထာင္ၿပီး အေကာက္ကုုိ အေကာက္ ႀကံေနတာျဖစ္တယ္လိုု႔ သိရွိၿပီးေတာ့ ေရႊတစ္၀က္ခြဲေပးရန္၊ ကေလးကိုုလည္း ျပန္ေပးရန္ အမိန္႔ခ်မွတ္လိုုက္ပါတယ္။ အခုု သမီးဆိတ္မဆုုိတာကိုု ဆက္ေျပာျပေပးပါမယ္။
တစ္ခါတုုန္းက တုုိင္းျပည္အသီးသီးကိုု သေဘၤာတစ္စင္းနဲ႔ လွည့္လည္ၿပီး ကုုန္ေရာင္းကုုန္ ၀ယ္ျပဳလုုပ္ေနတဲ့ ကုုန္သည္ႀကီးတစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ သူဟာ တစ္ေန႔ေသာအခါမွာ တုုိင္းျပည္တစ္ခုုကုုိ သြားေရာက္ပါတယ္။ သူ႔သေဘၤာကပ္တဲ့ ဆိပ္ကမ္းမွာ လူတစ္ေယာက္ က ဆိတ္ထီးတစ္ေကာင္ကိုု ထိန္းေက်ာင္းေနပါတယ္။ ထိုုဆိတ္ထီး အိမ္ျပန္တဲ့အခါမွာ ကုုန္သည္ႀကီးေမြးထားတဲ့ သေဘၤာေပၚက ဆိတ္မတစ္ေကာင္ကလည္း သေဘၤာေပၚကေန ခုုန္ဆင္းခ်ၿပီးေတာ့ ဆိတ္ထီးေနာက္ကိုု လိုုက္သြားပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ကုုန္သည္ႀကီးက ဆိတ္ ထီးပိုုင္ရွင္ရဲ႕အိမ္လိုုက္သြားၿပီးေတာ့ သူ႔ဆိတ္မကိုု ျပန္သြားေခၚပါတယ္။ ဆိတ္ထီးပိုုင္ရွင္က ဆိတ္မက သူ႔ဆိတ္ထီးေနာက္ သူ႔သေဘာနဲ႔သူ လိုုက္ပါလာတာမိုု႔ ျပန္မေပးႏုုိင္ေၾကာင္း ေျပာဆုုိပါတယ္။ ဒါနဲ႔ အျငင္းအခုုန္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ တရားရံုုးေရာက္ပါတယ္။ တရားသူႀကီးက လည္း ဆိတ္မက ဆိတ္ထီးရွိရာကိုု သူ႔သေဘာနဲ႔သူ လိုုက္သြားတာမုုိ႔ ဆိတ္မကိုု ဆိတ္ထီး ပိုုင္ရွင္က ပိုုင္ဆုုိင္ေၾကာင္း အမိန္႔ခ်မွတ္လိုုက္ပါတယ္။
ကုုန္သည္ႀကီးဟာ စိတ္မခ်မ္းမသာျဖစ္ၿပီးေတာ့ ေခါင္းငိုုက္စိုုက္နဲ႔ သေဘၤာဆီျပန္သြားပါ တယ္။ သေဘၤာေရာက္တဲ့အခါမွာ သေဘၤာသားတစ္ေယာက္ကိုု ေခၚၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးသမီး ငယ္ေတြ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ ကုုန္ပစၥည္းေတြကိုု ယူငင္ေစၿပီး တရားသူႀကီးရဲ႕သမီးကိုု သြား ေပးဖိုု႔ ေစခိုုင္းပါတယ္။ ေပးပါမ်ားလာတဲ့အခါမွာ တရားသူႀကီးသမီးက သေဘၤာဆီလာၿပီး ေတာ့ ကုုန္သည္ႀကီးကိုု ေတြ႔ဆံုုပါတယ္။ ကုုန္သည္ႀကီးက တရားသူႀကီးရဲ႕သမီးကိုု ျပန္မ လႊတ္ေတာ့ပါဘူး။ ထိုုအေၾကာင္းကိုု ၾကားသိတဲ့ တရားသူႀကီးက ဘုုရင္ကိုု သြားတုုိင္ပါ တယ္။ ဘုုရင့္ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္ ေရာက္ရွိတဲ့အခါမွာ ကုုန္သည္ႀကီးက ဆိတ္ထီးေနာက္ကိုု ဆိတ္မက သူ႔သေဘာနဲ႔သူလိုုက္သြားရင္ ဆိတ္ထီးပိုုင္ရွင္က ဆိတ္မကိုု ပိုုင္ဆိုုင္တယ္လိုု႔ တရားသူႀကီးက အမိန္႔ခ်မွတ္ခဲ့ဘူးေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ တရားသူႀကီးသမီးက သူ႔ထံကုုိ သူ႔ သေဘာနဲ႔သူလာေရာက္တဲ့အတြက္ တရားသူႀကီးသမီးကိုုလည္း သူပိုုင္ဆုုိင္သင့္ေၾကာင္း ေလ ွ်ာက္တင္ပါတယ္။ ေရွ႕ျဖတ္ထံုုးရွိတာေၾကာင့္ ဘုုရင္ကလည္း တရားသူႀကီးသမီးကိုု ကုုန္သည္က ပိုုင္ဆုုိင္ေစလိုု႔ အမိန္႔ခ်မွတ္လိုုက္ရပါတယ္။
၀ၯနသူၾကြယ္ေရာ ကုုန္သည္ႀကီးပါ သူတုုိ႔အေပၚ ေကာက္တဲ့သူေတြကိုု ေကာက္ေသာ္ ေကာက္ခ်င္း ေျမြႏွင့္တြင္းသုုိ႔ဆုုိတဲ့ နည္းလမ္းနဲ႔ ျပန္ၿပီး အႏုုိင္ယူခဲ့ၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥပေဒသဟာ အသံုုးျပဳသင့္တဲ့ ဥေပဒသဟုုတ္ရဲ႕လားဆုုိတာ စဥ္းစားစရာပါပဲ။ ဒီဥပေဒသ နဲ႔ပတ္သက္လိုု႔ ဒီဥပေဒသအတုုိင္း ျပႆနာကိုုေျဖရွင္းသင့္ မေျဖရွင္းသင့္ဆုုိတာကိုု အင္း၀ ဘုုရင္မင္းႀကီးစြာက ၀န္ဇင္းမင္းရာဇာအမတ္ႀကီးကိုု ေမးခဲ့ဘူးပါတယ္။
“အရွင္မင္းႀကီး ေကာက္က်စ္ေသာသူသည္ ေအာင္ဖန္ေသာ္ကား မ်ား၏။ အက်ိဳးေသာ္ ကား နည္းေခ်၏။ အပါယ္ေလးဘံုု၌လည္း ခံစားရ၏။ အေကာက္အက်စ္မရွိ ေျဖာင့္မတ္ ေသာသူတုုိ႔၏ အေရးေသာ္မူ ေအာင္ဖန္ေသာ္ကား နည္း၏။ အက်ိဳးေသာ္ကား ဖြင့္ၿဖိဳး၏။ အေနလည္းက်၏။ ဘုုရားစေသာ သူေတာ္ေကာင္းတုုိ႔ ခ်ီးမြမ္း၏။ ေကာင္းေသာ အလားသိုု႔ လည္း လားရ၏”လိုု႔ ၀န္ဇင္းမင္းရာဇာအမတ္ႀကီးက ျပန္လည္တင္ေလ ွ်ာက္ခဲ့ပါတယ္။
အထက္ပါပံုု၀တၳဳႏွစ္ခုုကိုု ေထာက္ရႈ႕ၿပီးေတာ့ ၀န္ဇင္းမင္းရာဇာအမတ္ႀကီးရဲ႕ ေလ ွ်ာက္တင္ ခ်က္ကိုု အေတာ္မ်ားမ်ားက ဘ၀င္က်လိမ့္မယ္ မထင္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုုိေတာ့ ေကာက္ေသာ္ေကာက္ခ်င္းဆိုုတဲ့ ဥပေဒသက မိမိတုုိ႔လူမႈဘ၀နဲ႔ ပိုုၿပီး ဆက္စပ္ေနတာ ေၾကာင့္ပါျဖစ္ပါတယ္။ ၀န္ဇင္းမင္းရာဇာအမတ္ႀကီးရဲ႕ ေလ ွ်ာက္တင္ခ်က္ကေတာ့ လက္ရွိ လူေနမႈဘ၀နဲ႔ ကြာဟေနပါလိမ့္မယ္။ အထူးသျဖင့္ ႏိုုင္ငံေရးသမားေတြ စီးပြားေရးသမား ေတြက ႀကိဳက္ၾကလိမ့္မယ္မထင္ပါဘူး။ မေကာက္မျဖစ္ ေကာက္လိုုက္ရတာေတြ လက္ရွိ မိမိတုုိ႔ရဲ႕ ေန႔စဥ္လူေနမႈဘ၀မွာ မၾကာခဏ ႀကံဳေတြ႔ၾကရလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။
အေျခအေနအေၾကာင္းေၾကာင္းေတြအရ လူေနမႈဘ၀ျပႆနာေတြကိုု ေျဖရွင္းၾကတဲ့အခါ မွာ ေကာက္ေသာ္ေကာက္ခ်င္း ေျမႊႏွင့္တြင္းသိုု႔ဆိုုတဲ့ ဥပေဒသအတိုုင္း မလႊဲသာမေရွာင္ သာ ျပႆနာမ်ားကိုု ေျဖရွင္းၾကရတဲ့သူေတြလည္း ရွိၾကပါလိမ့္မယ္။ ထိုုဥပေဒသအတုုိင္း ျပႆနာမ်ားကိုု ေျဖရွင္းတဲ့အခါမွာ မယုုတ္မာၾကဖိုု႔ေတာ့ လိုုပါတယ္။ ျမန္မာစကားမွာက “ေကာက္က်စ္ယုုတ္မာ”လုုိ႔ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျခအေနအရ မလႊဲသာမေရွာင္သာနဲ႔ သူေကာက္လုုိ႔ ကုုိယ္ျပန္ေကာက္ရရင္ေတာင္မွ အေကာက္ေနာက္မွာ ယုုတ္မာမႈပါမလာ ေအာင္ေတာ့ သတိထားၾကဖိုု႔လိုုပါတယ္။ ေကာက္ေသာ္လည္း မယုုတ္မာၾကဖိုု႔လိုုပါတယ္။
ဗ်ိဳင္းတစ္ေကာင္က ေႏြရာသီေရာက္လိုု႔ ေရခန္းခါနီးျဖစ္ေနတဲ့ ေရအိုုင္ထဲက ငါးေတြကိုု မိုုးရာသီေရာက္ခ်ိန္အထိ ေရမခန္းႏိုုင္တဲ့ ၾကာမ်ိဳးငါးပါးနဲ႔ဖံုုးလႊမ္းေနတဲ့ ေရအိုုင္ႀကီးဆီကိုု တစ္ေန႔ကိုု ငါးတစ္ေကာင္ႏႈန္းနဲ႔ သယ္ေဆာင္ၿပီးေတာ့ ပိုု႔ေပးမယ္လုုိ႔ လိမ္ညာေျပာဆုုိၿပီး ေတာ့ ငါးေတြကိုုဖမ္းစားတဲ့ ပံုု၀တၳဳကိုု အားလံုုးလည္း ၾကားဘူးၾကၿပီးသား ျဖစ္မွာပါ။ ထိုုပံုု ၀တၳဳမွာဆုုိရင္ ဗ်ိဳင္းက ေကာက္က်စ္ယုုတ္မာသူျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ လိမ္လည္တဲ့သူျဖစ္ သလိုု ကတိမတည္သူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုုး ပုုစြန္လံုုးဟာ ဗ်ိဳင္းလည္ပင္းကိုု တက္မနဲ႔ညွပ္ၿပီးေတာ့ ေရအိုုင္ကိုုပိုု႔မေပးရင္ လည္ပင္းျပတ္ေအာင္ ညွပ္ျဖတ္ပစ္မယ္လိုု႔ ၿခိမ္းေျခာက္ေျပာဆုုိပါတယ္။ ထိုုစကားအရ ပိုု႔ေပးရင္ေတာ့ ဗ်ိဳင္းလည္ပင္းကိုု မညွပ္ျဖတ္ ဘူးဆုုိတဲ့ သေဘာလည္းသက္ေရာက္ပါတယ္။ ေရအိုုင္အစပ္ေရာက္တဲ့အခါမွာ ပုုစြန္လံုုး ဟာ ဗ်ိဳင္းလည္ပင္းကိုု ျပတ္သြားေအာင္ တက္မနဲ႔ညွပ္ၿပီးေတာ့မွ ေရအိုုင္ထဲ ဆင္းသြားခဲ့ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပုုစြန္လံုုးလည္း ဗ်ိဳင္းနည္းတူ ေကာက္က်စ္ယုုတ္မာသူသာျဖစ္ပါတယ္။
ေကာက္ေသာ္ေကာက္ခ်င္း ေျမြႏွင့္တြင္းသိုု႔ဆုုိတဲ့ ဥပေဒသနည္းလမ္းအတုုိင္း ျပႆနာမ်ား ကိုု တတ္ႏိုုင္သမ ွ် မေျဖရွင္းၾကပဲ ရိုုးရိုုးေျဖာင့္ေျဖာင့္သာ ေျဖရွင္းၾကဖုိ႔ အထူးလိုုအပ္ပါ တယ္။ သူေတာ္ေကာင္းပညာရွိေတြက ယုုတ္မာမႈမပါတဲ့ အေကာက္ကိုုလည္း မေျဖာင့္လိုု႔ ႏွစ္သက္ၾကမွာမဟုုတ္ပါဘူး။ ၀ၯနသူၾကြယ္ကေတာ့ တဘက္ကေကာက္လိုု႔ ျပန္ေကာက္ခဲ့ ေပမယ့္ မယုုတ္မာခဲ့ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ဓနစိတၱသူၾကြယ္လိုု ကိုုယ္ကလည္း သူတစ္ပါးအေပၚကိုု စတင္ေကာက္က်စ္ ယုုတ္မာသူ မျဖစ္ေအာင္ ျပဳမူေနထိုုင္ေျပာဆုုိၾကဖိုု႔ လိုုအပ္ပါတယ္။ ပုဇြန္လံုးလိုု ကိုုယ့္အေပၚ ေကာက္က်စ္ယုုတ္မာသူကိုု ေကာက္က်စ္ယုုတ္မာမႈနဲ႔ ျပန္လည္မတုုန္႔ျပန္မိၾကေစရန္လည္း အထူးသတိထားၾကဖိုု႔ လိုုအပ္ပါတယ္။ မလႊဲသာမေရွာင္သာလြန္းလိုု႔ အေကာက္ကိုု အေကာက္နဲ႔ ျပန္လည္ေျဖရွင္းရရင္လည္း ၀ၯနသူၾကြယ္လိုု ေကာက္ရံုုသက္သက္နဲ႔ပဲ ျပႆနာကိုု ေျဖရွင္းၾကဖိုု႔ လိုုအပ္ပါတယ္။ ေကာက္ရံုုသာေကာက္ၾကပါ။ ေကာက္က်စ္ ယုုတ္မာသူ မျဖစ္ၾကပါေစနဲ႔လိုု႔ အထူးသတိေပးလိုုပါတယ္။ (မိုုးသုု-မႏၱေလး)
No comments:
Post a Comment