Saturday, August 22, 2015

အမ်က္ေဒါသဟူသည္ ==============

အမ်က္ေဒါသဟူသည္
==============

ကြၽႏု္ပ္တုိ႔ လူသားမ်ားသည္ ပုထုဇဥ္မ်ားျဖစ္ၾကသည့္အေလ်ာက္ အမ်က္ေဒါသထြက္တတ္ၾက၏။ ေဒါသအနည္း၊ အမ်ားသာ ကြာျခား၏။ အခ်ဳိ႕က ေဒါသျပင္းစြာထြက္တတ္၏။ အခ်ဳိ႕က ေဒါသထြက္ေသာ္လည္း ေျပလြယ္၏။ ေပ်ာက္လြယ္၏။ အခ်ဳိ႕ကား ေျပခဲေပ်ာက္ခဲ၏။ ေဒါသကုိ တအုံေႏြးေႏြးေမြးထားသူ၊ ေတးထားသူမ်ားလည္းရွိေသး၏။ ဆႏၵႏွင့္ဘဝ တစ္ထပ္တည္း မက်သည့္အခါ တုိင္း ေဒါသထြက္ၾက၏။ ဆႏၵသည္ ဘဝကုိ အၿမဲတမ္းလုိက္ေလ်ာသည္ မရွိ။ တစ္ခါတစ္ရံ ျဖစ္ခ်င္ေသာဆႏၵႏွင့္ ျဖစ္ေန ေသာဘဝသည္ ဖီလာကန္႔လန္႔ ျဖစ္ေနတတ္၏။ ထုိအခါ ေဒါသထြက္ၾက ရ၏။

ေဒါသသည္ မေကာင္း။ ေဒါသသည္ စိတ္ကုိတုိေစ၏။ ႐ုပ္ကုိအုိေစ၏။ ေဒါသဟူသည္ ပ်က္စီးေသာအေၾကာင္းတရားတည္း။ အခ်ဳိ႕က ထြက္ေသာ ေဒါသကုိ မထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္သျဖင့္ အရာရာဆုတ္ယုတ္ျခင္း၊ ပ်က္စီးျခင္းတုိ႔ ေရာက္ရ၏။ အခ်ဳိ႕က ေဒါသထြက္ေသာ္လည္း ေဒါသကုိ အျပင္မထြက္။ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္စြမ္းရွိ၏။ သူေကာင္းအမ်က္ အျပင္မထြက္ဆုိသည္အတုိင္း ေဒါသကုိ အတတ္ႏုိင္ဆုံး ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္စြမ္းရွိကုန္၏။

လူတို႔၏သႏၲာန္တြင္ အေၾကာင္းမညီညြတ္သည့္အခါ ထြက္ေပၚလာေသာ ေဒါသကုိ ထိန္းခ်ဳပ္သင့္ေၾကာင္းကုိ ငါးရာ့ငါးဆယ္နိပါတ္ေတာ္ စူဠေဗာဓိ ဇာတ္၌ လူ႔ဘဝတြင္ ဇနီးမယားေတာ္စပ္ခဲ့ေသာ ရေသ့မအား တုိင္းျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ေတာ္မူသည့္ ဗာရာဏသီျပည့္ရွင္ ျဗဟၼဒတ္မင္းက အာဏာ စက္ျဖင့္ သိမ္းပုိက္သည့္အခါ ေဒါသမထြက္ဘဲ ဆိတ္ဆိတ္ေနေသာ ေဗာဓိ ရေသ့ႀကီးက မင္းႀကီးအား ဤသုိ႔ေဟာၾကား ဆုံးမေလ၏။

''အရွင္မင္းႀကီး၊ ငါ့အား အမ်က္ေဒါသတုိ႔ျဖစ္ေစ၏။ သုိ႔ေသာ္ေမတၱာ ဘာဝနာျဖင့္ တားျမစ္ပယ္ေဖ်ာက္ထား၏။ အရွင္မင္းႀကီး အမ်က္ေဒါသ ထြက္သည္ရွိေသာ္ အက်ဳိးစီးပြားကုိမျမင္၊ အမ်က္ေဒါသမထြက္သည္ရွိေသာ္ အက်ဳိးစီးပြားကုိ ေကာင္းစြာျမင္၏။ သူမုိက္တုိ႔ က်င္လည္ က်က္စားရာ အာ႐ုံျဖစ္ေသာ အမ်က္ေဒါသသည္ ငါ့အားျဖစ္၏။ သုိ႔ပါေသာ္လည္း ကုိယ္ သႏၲာန္မွ ျပင္ပသုိ႔ မထြက္ေပ။

''အရွင္မင္းႀကီး အမ်က္ေဒါသ ႏွိပ္စက္ျခင္းခံရသူသည္ ကုသိုလ္ကို စြန္႔ပယ္သူျဖစ္၏။ ျပန္႔ေျပာေသာ မိမိ၏အက်ဳိးစီးပြားကို ပစ္ပယ္၏။ ကိေလ သာစစ္သည္ရွိေသာ အားႀကီးသူတို႔ကို ႏွိမ္နင္းႏိုင္ေသာ အမ်က္ေဒါသသည္ ကိုယ္သႏၲာန္မွျပင္ပသို႔မထြက္။

''အရွင္မင္းႀကီး မီးပြတ္ခံုအား မီးပြတ္သည္ရွိေသာ္ မီးသည္ ျဖစ္လာ၏။ ထုိမီးသည္ ပြတ္တုိင္ကိုပင္ ေလာင္ကြၽမ္း၏။ ထုိ႔အတူပညာမရွိ၊ မုိက္မဲ လ်က္ အက်ဳိးစီးပြားကို မသိေသာသူအား နင္လား၊ ငါလားခ်ဳပ္ခ်ယ္ေသာ အမ်က္ေဒါသသည္ ထြက္လာခဲ့၏။ ထုိအမ်က္ေဒါသသည္ ျဖစ္ေသာသူကိုပင္ ေလာင္ကြၽမ္း၏။ အရွင္မင္းႀကီး မ်က္ေျခာက္၊ သစ္ရြက္ေျခာက္တို႔ရွိေသာ အရပ္၌ ေလာင္ေသာမီးသည္ ျပန္႔ပြားသကဲ့သို႔ နည္းေသာသူအား အမ်က္ ေဒါသသည္ျပန္႔ပြား၏။ ထုိအမ်က္ေဒါသသည္ ျပန္႔ပြားမႈအား လဆုတ္ ပကၡ၌ျဖစ္ေသာ လမင္းကဲ့သို႔ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာသည္ တေရြ႕ေရြ႕ဆုတ္ယုတ္ ၏။

ဤသည္ကိုေထာက္႐ႈလ်က္ အမ်က္ေဒါသကို တတ္ႏုိင္သေရြ႕ ထိန္းခ်ဳပ္ သင့္ေပသည္။ ေဒါသအေလ်ာက္ စိတ္လိုက္မာန္ပါလုပ္မိသျဖင့္ အက်ဳိး စီးပြားမ်ားပ်က္သုဥ္းၾကရ၏။ အခ်ဳိ႕အသက္ပင္ ဆံုး႐ႈံးၾကရသည္။ အခ်ဳိ႕ ႀကီးမားေသာ အမႈအခင္းမ်ားျဖစ္ၾက၏။ အခ်ဳိ႕ႏွလံုးေသြးရပ္၍ အသက္ ေပ်ာက္ခဲ့ရ၏။ ေဒါသသည္ ေၾကာက္စရာေကာင္း၏။ ယုတ္စြအဆံုးေဒါသ ႏွင့္ေသလွ်င္ ငရဲပင္က်ႏုိင္ေသး၏။ လူတိုင္းလူတိုင္းသည္ ေဒါသရွိသည္က မွန္ေပ၏။ ထိုေဒါသကိုခ်ဳပ္တည္းႏုိင္ဖုိ႔သာလုိ၏။ ေဒါသကို အတတ္ႏုိင္ဆံုး ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းသည္သာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္၏။ မည္သည့္ျပႆနာမဆို ေဒါသအေလ်ာက္ တုံ႔ျပန္မည့္အစား အေကာင္းဆံုးေျဖရွင္းႏုိင္သည့္ နည္းလမ္းကိုသာ စဥ္းစားသင့္၏။ ေဆြးေႏြးညိႇႏႈိင္းမႈျဖင့္ အေျဖရွာသင့္၏။ ေဒါသအေလ်ာက္ ျပဳမူေျပာဆိုျခင္းျဖင့္ အက်ဳိးမရွိ။ အက်ဳိးသာယုတ္ႏုိင္၏။ သို႔ပါ၍ မေနာကံေျမာက္ျဖစ္ေသာ ေဒါသကို မိမိ၏စိတ္သႏၲာန္၌သာ ေျဖေဖ်ာက္ အဆံုးသတ္သင့္၏။ ဝစီကံေျမာက္ေျပာဆုိျခင္း၊ ကာယကံေျမာက္ ျပဳမူျခင္းတို႔ျဖင့္ အက်ဳိးရွိမည္မဟုတ္ေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အမ်က္ေဒါသဟူသည္ ပ်က္စီးေစတတ္ေသာ အေၾကာင္းတရားျဖစ္၍ အျပင္သို႔မထြက္ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္အပ္ေပေၾကာင္း။ ။

ျမင့္ေမာင္စိုး


No comments:

Post a Comment