"ၾသကာသ ဆိုသည္မွာ" ဗုဒၶဘာသာဖတ္စာ-အပိုင္း(၁)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ေလာကႀကီးအတြင္းသို႕ လူသားအသြင္ျဖင့္ စတင္ေမြးဖြားလာၾကသည့္ မည္သူမဆို ေလာကႀကီးမွာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း သက္ေတာင့္သက္သာ ေကာင္းမြန္စြာ ေနထိုင္၊ရပ္တည္ႏိုင္ရန္အတြက္ ေလာကပညာရပ္မ်ားကို လူသားတိုင္း သင္ယူၾကရသည္မွာ ေလာကဓမၼတာပင္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔သင္ယူၾကရာတြင္ အေျခခံစာေပမ်ားကို ဦးစြာသင္ယူၾကရမည္မွာလည္း မလြဲမေသြျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္တြင္တြင္ ေမြးဖြားလာၾကသည့္ ကေလးသူငယ္မ်ားျဖစ္ပါက ျမန္မာ့စာေပ၏အေျခခံျဖစ္သည့္ ကႀကီး၊ခေကြး (က၊ခ) ကို စတင္သင္ၾကရမည္ျဖစ္သလို အဂၤလိပ္လူမ်ားျဖစ္လွ်င္လည္း အဂၤလိပ္စာေပ၏ အေျခခံျဖစ္သည့္ ေအ၊ဘီ၊စီ၊ဒီ (A,B,C,D) ကိုစတင္သင္ၾကားၾကရမည္ျဖစ္သည္။
အျခားေသာ လူမ်ိဳးမ်ားသည္လည္း ၎တို႔၏ ဆိုင္ရာအေျခခံစာေပကိုသင္ၾကားရမည္မွာ မလြဲမေသြပင္ျဖစ္သည္။ အေျခခံမူႀကိဳအဆင့္မွစ၍ အလယ္တန္းအဆင့္ အထက္တန္းအဆင့္မွသည္ ဘြဲႀကိဳ၊ဘြဲ႕လြန္အဆင့္ထိ သူ႕အဆင့္အလိုက္ တက္၍သင္ၾကားရမည္ျဖစ္သည္။ ကႀကီးခေကြမွသည္ ဘြဲရသည့္အထိ သင္ၾကားေလ့လာသမွ်သည္ ေလာကအလယ္၌ ေအးခ်မ္းသာယာစြာေနတတ္၊ထိုင္တတ္၊ ျပဳမူေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္အတြက္ သင္ၾကာ ၾကရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ေလာကအတြင္အဆင္ေျပစြာေနထိုင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ေလာကီအတန္းဆိုင္ရာပညာရပ္မ်ား၊အျခားေသာ အသက္ေမြးျမဴးမႈဆိုုင္ရာ အတတ္ပညာရပ္မ်ားကိုသင္ၾကားရသကဲ့သို႔ မိမိတို႔၏ စိတ္ႏွလံုးေအးခ်မ္းမႈ ယခုႏွင့္ေနာက္ တနည္း ပစၥဳပၸန္ႏွင့္ သံသရာ ေဘးကင္းလံုးၿခံဳေရး ေအးခ်မ္းသာယာေရးအတြက္လည္း မိမိတို႔ ႏွစ္သက္ယံုၾကည္ရာ ဘာသာတရားတို႔ကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကပါသည္။
ထိုသို႔ဆည္းကပ္ရာတြင္လည္း လူေလာအတြင္းသို႔စတင္ေရာက္ခါက ကေလးငယ္တစ္ဦးအေနနဲ႕ ဆိုင္ရာဘာသာတရားရဲ႕ အေျခခံဘာသာေရးစာေပမ်ားကို သင္ၾကားၾကပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံဖြား ဗုဒၶဘာသာတစ္ဦးဆိုပါက အတန္းပညာအေျခခံ ကႀကီး၊ခေခြးကို စတင္သင္ၾကားရသကဲ့သို႔ ဘာသာေရးစာေပတြင္လည္း အေျခခံျဖစ္သည့္ “ၾသကာသ” ဘုရားရွိခိုးကို မလြဲမေသြ င္ယူေလ့ရွိၾကပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာမွန္သ၍ ကေလးမွစ လူႀကီးအထိ မည္သူမဆို ၾသကာသ ကန္ေတာ့ခ်ိဳးကိုေတာ့ တစ္ေယာက္မက်န္ရရွိၾကပါသည္။ ၾသကာသဘုရားရွိခိုးဆိုလွ်င္ သန္းေခါင္ေက်ာ္ ထဆိုခိုင္းလွ်င္လည္း အားလံုးဆိုႏိုင္ၾကပါသည္။
ထိုသို႔ဆိုႏိုင္ၾကပါေသာ္လည္း လူတစ္ရာတြင္(၈၀) ကေတာ ၾသကာသစသည္၏့ သေဘာတရား၊ အႏွစ္သာရ၊အဓိပၸါယ္ကို မသိရွိၾကဘဲ ၾကက္သူေရြး ရနည္းသာရၾကတာျဖစ္ပါသည္။ မူႀကိဳတန္း၊မူလတန္းမွ်ပင္မေအာင္ျမင္ဘဲ တကၠသိုလ္ပညာရပ္မ်ားကို သင္ယူသကဲ့သို႕ ဘာသာေရးတြင္လည္း ၾသကာသ စသည့္ဘာသာေရး၏ အေျခခံသေဘာတရားမ်ားကို နားမလည္ၾကဘဲ အင္မတန္အဆင့္ျမင့္သည့္ ၀ိပႆနာတို႕ကို ေလ့လာၾကသူမ်ားမွာ မူလတန္းကေလး တကၠသိုုလ္အဆင့္ပညာရပ္ကိုသင္ယူသည့္ ကေလးငယ္ကဲ့သို႔ ပင္ပန္းသေလာက္ခရီမတြင္ျဖစ္ေနၾကသူမ်ားလည္း မ်ားစြာရွိၾကပါသည္။
ေလာကရဲ့ ေလာဘေဇာ၊ေေမာဟေဇာ တို႔၏ေမာဟအေမွာင္ဖံုးလႊမ္းမႈေၾကာင့္ မိမိရဲ့ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္အလြန္အေရးႀကီးတဲ့ ဘာသာတရားကို အေလးမေပးဘဲ ခပ္ေပါ့သေဘာထားၿပီးဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာအလုပ္တစ္ခုအေနနဲ႔သာ ေပါ့ပ်က္ပ်က္သေဘာထားေလ့ရွိၾကပါသည္။ အို၊နာ၊ေသ သခၤါရတရားက ႏွိပ္စက္တဲ့အခါမွသာ ဘာသာတရားကိုအားကိုးရမွန္းသိလာၿပီး အခ်ိန္လြန္ေနာင္တေတြရင္မွာပိုက္လို႔ မလွမပဘ၀နိဂံုခ်ဳပ္သြားရရွာသူမ်ားမွာလည္း ထုနဲ႕ေဒးပင္။ အင္မတန္ ေကာင္းမြန္ မြန္ျမတ္သည့္ စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္ကို သြားမရွိတဲ့အခ်ိန္ လွ်ာအရသာ မခံႏိုင္ခ်ိန္မွ စားေသာက္သူကဲ့သို႕ျဖစ္ေပသည္။
သာစဥ္၊မာစဥ္၊ငါဆိုတဲ့မာနေထာင္ၾကြားႏိုင္တဲ့အခ်ိန္မွာဘာသာတရားတရားကိုအေလးမထား ေပါ့ပ်က္ေနသူမ်ားမွာ အသက္အရြယ္အိုမိုလို႕ေသာ္လည္းေကာင္း၊ က်မၼာေရး၊လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး စသည့္ဒုကၡတစ္ခုတစ္ခုေၾကာင့္ အားကိုးရွာကာ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရားကိုအားကိုးခ်င္ေသာ္လည္း ဘာသာတရားရဲ့ အႏွစ္သာရကို မသိနားမလည္သည့္အတြက္ ေမ်ာက္အံုးသီးရပမာအသံုးမခ်တတ္ဘဲ ေလာကဓံကိုလက္ေျမွာက္အရံႈးေပး၍ အပါယ္သံသရာလည္သြားရရွာသူမ်ားမွာ မ်ားစြာနစ္နာလွေပသည္။
အထူးသျဖင့္ အင္မတန္ေတြ႕ႀကံဳဖို႕ရန္ခက္ခဲသည္ဗုဒၶသာသနာႏွင့္ ေတြ႕ႀကံဳေနရပါလွ်က္ ဗုဒၶဘာသာရဲ့ အႏွစ္သာရကို မခံစားမစားသံုးလိုက္ရပါမူ အရံႈးႀကီး ရံႈးသူမ်ားျဖစ္ၾကေပသည္။
ေလာကသဘာ၀သေဘာတရားအရတန္ဖိုးကိုသိမွသာတန္ဖိုးထားၾကစၿမဲျဖစ္သည္။မည္မ်ွတန္ဖိုးရွိေသာအရာပင္ျဖစ္ျဖစ္ တန္ဖိုးမသိသူလက္ထဲရွိေနပါက ထိုပစၥည္းသည္ တန္ဖိုးမတက္သလို အသံုးလည္းမခ်ႏိုင္ေပ။ ျမတ္ဗုဒၶသာသနာ၏ တန္ဖိုးႏွင့္ အႏွစ္သာရကို သိျမင္ျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထားတတ္ၾက၍ ပစၥဳပၸန္၊သံသရာမွာ နည္းမွန္လမ္း ေနထိုင္က်င့္ႀကံ၍ ေအးခ်မ္းသာယာေစရန္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေလာကအတန္းပညာတြင္ ကႀကီး၊ခေခြးမွစ၍ ဘြဲ႕လြန္၊ဘြဲ႕ရသည့္အထိ သင္ၾကားေပးသကဲ့သို႕ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားမသိမျဖစ္သိထားရမည့္ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာသေဘာတရားတို႕ကိုလည္း ဘာသာေရးမူႀကိဳအဆင့္ ၾသကာသမွစ၍ ေနာက္ဆံုး အဆင့္အျမင့္ဆံုး ဘာသာေရးဘြဲ႔လြန္အဆင့္ျဖစ္သည့္ ၀ိပႆနာအားထုတ္ပံုအဆင့္အထိကို အခန္းလိုက္ တင္ျပေပးသြားမွာျဖစ္ပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ မျဖစ္မေန သိထားသင့္တဲ့ အခ်က္တို႔ကို ေရးသားေပးရန္ ဒကာမတစ္ဦးမွ ေလ်ွာက္ထားသည့္အတြက္ ဗုဒၶဘာသာဖတ္စာအမည္ရွိ က်မ္းစာကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္အားလံုး၏ အက်ိဳးစီးပြားကို ေမွ်ာ္ရည္သန္၍ ေရးသားလိုက္ရျခင္းျဖစ္သည္။
မူလတန္းမွစတင္သင္ၾကား၍ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ဘြဲ႔ရသည့္အခါတြင္ ေလာကအလယ္တြင္ မေၾကာင့္မက် ေျပေျပလည္လည္ ေအာက္မက်ဘဲ ေနထိုင္ရသကဲ့သို႔ ဘာသာေရးအေျခခံမွ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ျမင့္အထိ ယခုေရးသားမည့္ ဘာသာေရးဖတ္စာမ်ားကို ဖတ္မွတ္ေလ့လာၾကသူမွန္သမွ် ဗုဒၶဘာာသ၏ အႏွစ္သာရႏွင့္ တန္ဖိုးကို ေကာင္းစြာနားလည္းၿပီး ပစၥဳပၸပၸန္ သံသရာမွာ မေတာင့္မတ မေၾကာင့္မက် ေအးခ်မ္းသာယာစြာျဖတ္သန္းႏိုင္ၾကမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္…။
ၾသကာသဘုရားရွိခိုးတြင္ရွိခိုးပူေဇာ္ျခင္း၊ ျပစ္မွားမိသည့္အျပစ္တို႔ကို ေျပေပ်ာက္ခြင့္လႊတ္ေပးဖို႔ရန္ ေတာင္းပန္ျခင္းႏွင့္ ဆုေတာင္းျခင္း ဟူ၍ က႑သံုးခုပါရွိပါသည္။ ၾသကာသဘုရားရွိခိုးနည္းမ်ားမွ အမ်ားရွိခိုးေနသည့္ ၾသကာသဘုရားရွိခိုးအျပင္၊ မဟာစည္နည္း၊မိုးကုတ္နည္းစသည္ျဖင့္ မူကြဲမ်ားလည္းရွိၾကသည္။ မူကြဲမ်ားရွိပါေသာ္လည္း အဓိပၸါယ္အႏွစ္ခ်ဳပ္မွာ အတူတူပင္ျဖစ္သည္။
(ၾသကာသ ဆိုသည္မွာ)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
ၾသကာသဟူေသာစကားမွာ ပါဠိဘာသာစကားျဖစ္ၿပီး ျမန္မာဘာသာျဖင့္ “အခြင့္ေပးပါဟု ခြင့္ေတာင္းေသာ စကားျဖစ္သည္” ကန္ေတာ့ပါရေစ၊ခြင့္ျပဳေတာ္မူပါဘုရား ဟုဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။ ကန္ေတာ့ၾကသည့္အခါ ၾသကာသကို သံုးႀကိမ္သံုးခါဆိုေလ့ရွိသည္။ ပထမၾသကာသမွာ အရဟတာအစရွိေသာ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ (၉)ပါးႏွင့္ျပည့္စံုသည့္ ဘုရားရွင္ကို ရည္မွန္း၍ အခြင့္ေတာင္းျခင္းျဖစ္သည္။ ဒုတိယ ၾသကာသမွာ သြာကၡာတတာ အစရွိေသာ တရားဂုဏ္ေတာ္ (၆) ပါးႏွင့္ျပည့္စံုေသာ တရားေတာ္ျမတ္ကို ရည္မွန္း၍ အခြင့္ေတာင္းျခင္းျဖစ္သည္။ တတိယ ၾသကာသမွာမူ သုပၸဋိပႏၷတာ အစရွိေသာ သံဃာဂုဏ္ေတာ္ (၉ )ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူသည့္သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္တို႔ကိုရည္မွန္၍ အခြင့္ေတာင္းျခင္းျဖစ္သည္။ပို၍ ေလးနက္ေစလိုေသာေၾကာင့္ ၾသကာသကိုသံုးႀကိမ္သံုးခါဆိုျခင္းျဖစ္သည္ဟုလည္း ဆိုၾကသည္။
ၾသကာသသံုးႀကိမ္ဆိုၿပီးေသာအခါတြင္ “ကာယကံ၊၀စီကံ၊မေနာကံ သဗၺေဒါသ ခပ္သိမ္းေသာအျပစ္တို႕ကို ေပ်ာက္ပါေစျခင္းအက်ိဳးငွာ ပထမ၊ဒုတိယ၊တတိယ တစ္ႀကိမ္ႏွစ္ႀကိမ္၊သံုးႀကိမ္ေျမာက္ေအာင္ ဘုရားရတနာ၊ တရားရတနာ၊သံဃာရတနာ ရတနာျမတ္သံုးပါးတို႔ကို အရိုအေသအေလးအျမတ္ လက္အုပ္မိုး၍ ရွိခိုးပူေဇာ္ ဖူးေျမာ္မာန္ေလွ်ာ့ကန္ေတာ့ပါ၏ ဘုရား” ကာယကံ၊၀စီကံ၊မေနာကံ တည္းဟူေသာ ကံသံုးပါးႏွင့္ မေတာ္တဆက်ဴးလြန္မိသည့္ အျပစ္တို႕ကို ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူဟုဆိုကာ ျပစ္မွားမိသမွ်အျပစ္တို႔ကို ေတာင္းပန္ကန္ေတာ့ျခင္းျဖစ္သည္။
(ကာယကံဆိုသည္မွာ)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
ကာယကံဆိုသည္မွာကိုယ္ခႏၶာျဖင့္က်ဴးလြန္ျပစ္မွာတဲ့အကုသိုလ္အျပစ္မ်ားကိုဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္ခႏၶာနဲ႕ က်ဴးလြန္ျပစ္မွားတဲ့ အကုသိုလ္မွာအက်ဥ္းအားျဖင့္ (၃)ပါးရွိပါသည္။ ထို(၃)ပါးမွာ-
၁။ ပါဏာတိပါတာ- သူ႕တပါးအသက္ကိုသတ္ျဖတ္ျခင္း။ (killing)
၂။ အဒိႏၵာဒါန- ပိုင္ရွင္သည္ ကိုယ္၊ႏႈတ္ျဖင့္မေပးေသာ သူတပါးဥစၥာကိုခိုးယူျခင္း၊ (Stealing)
၃။ ကာေမသုမိစၦာစာရ- ကာမဂုဏ္တရားတို႕ကို မွားယြင္းေဖာက္စြာက်င့္ျခင္း။ (Adultery)
ဟူ၍ျဖစ္သည္။
ပါဏာတိပါတာ ဆိုသည္မွာ သက္ရွိသတၱ၀ါအားလံုးတို႔၏ အသက္ကို သတ္ျဖတ္ျခင္းကိုဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။ လူသားတို႔၏အသက္ကိုသာမက အသက္ရွိၾကေသာ ေသးငယ္လွသည့္ ျခင္၊ၾကမ္းပိုး၊ပုရြက္ဆိတ္မွစ၍ ကြ်ဲ၊ႏြားတို႔အလည္၊ ဆင္ေကာင္ႀကီးအထိ ပါ၀င္သည္။
ပါဏာတိပါတကံေျမာက္ေၾကာင္း အဂၤါ(၅)ပါး
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
သက္ရွိသတၱ၀ါတို႔ကို သတ္ျဖတ္ရာ၌ ပါဏာတိပါတကံေျမာက္ေၾကာင္း အဂၤါ(၅)ပါးရွိပါသည္။ ထိုအဂၤါတို႔မွာ-
၁။ သက္ရွိသတၱ၀ါျဖစ္ျခင္း။
၂။ သက္ရွိသတၱ၀ါဟူေသာ အမွတ္ရွိျခင္း (သက္ရွိသတၱ၀ါဟုသိျခင္း)
၃။ ေသေစလိုေသာ စိတ္ရွိျခင္း။
၄။ ေသေစရန္အတြက္ လံုးလျပဳျခင္း။
` ၅။ ေသလည္းေသျခင္း (ခုဒၵက၊႒၊၂၂)
ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။
သက္ရွိသတၱ၀ါကိုသတ္ျဖတ္ရာတြင္ သတ္လိုက္၍ေသသြားေသာ သတၱ၀ါ၏ သီလ၊သမာဓိ၊ပညာႏွင့္ ကိုယ္ခႏၶာ အႀကီးအေသးအလိုက္ အကုသိုလ္အျပစ္မွာ အႀကီးအငယ္ကြာျခားသြားသည္။ခႏၶကိုယ္ႀကီးမားသည့္ သတၱ၀ါကိုသတ္ျဖတ္ရာ၌ သတ္ျဖတ္သူသည္ လံုးလပေယာဂ ႏွင့္ အားပိုမိုစိုက္ရေသာေၾကာင့္ ပို၍အျပစ္ႀကီးျပီး ခႏၶာကိုယ္ေသးငယ္သည့္ ျခင္၊ယင္မ်ားကို သတ္ျဖတ္ရာ၌ အားထုတ္မႈ လံုးလနည္းပါးေသာေၾကာင့္ အကုသိုလ္အက်ိဳးအျပစ္မွာ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးမ်ားသည့္ သတၱ၀ါတို႔ကို သတ္ျဖတ္ျခင္းေလာက္ မႀကီးမားျခင္းျဖစ္သည္။ အက်င့္လီလ သိကၡာႀကီးမားျမင့္ျမတ္သည့္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ကို သတ္ျဖတ္ပါက သာမာန္လူကိုသတ္ျဖတ္ျခင္းထက္ ပို၍အကုသိုလ္အျပစ္ႀကီးမား၏။ ေလာကတြင္လည္း သာမာန္အရပ္သားတစ္ေယာက္ကိုသတ္ျဖတ္ျခင္းထက္သမၼတတို႔၊၀န္ႀကီးခ်ဳပ္တို႔ကိုသတ္ျဖတ္ပါကသတ္သူမွာပိုမို၍ႀကီးမားသည့္ ျပစ္ဒဏ္သက္ေရာက္သည့္သေဘာရွိသကဲ့သို႕ပင္ျဖစ္သည္။ ထို႕အတူ ပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္ကိုသတ္ျဖတ္ျခင္းထက္ ရဟႏၱာအရိယာသူေတာ္စဥ္ကို သတ္မိပါက ပဥၥာနႏၱရိယကံထိုက္သည့္အထိ အကုသိုလ္အျပစ္ဒဏ္ႀကီးမားေစသည္။
(ပဥၥာနႏၱရိက ကံဆိုသည္မွာ)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
ေနာက္ဘ၀တြင္ ေသျခာေပါက္ အ၀ီစိငရဲသို႔က်ေရာက္ရမည့္ အလြန္အျပစ္ႀကီးေလးသည့္ကံကို ပဥၥာနႏၱရိကံ ဟုေခၚျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုပဥၥာနႏၱရိက ကံ(၅)ပါးမွာ-
၁။ မာတုဃာတက- အေမကိုသတ္ေသာသူ
၂။ ပိတုဃာတက - အေဖကိုသတ္ေသာသူ
၃။ အရဟႏၱဃာတက- ရဟႏၱာအရိယာသူေတာ္စဥ္ကို သတ္ေသာသူ
၄။ ေလာဟိတုပၸါဒက- သဗၺညဳတျမတ္စြာဘုရားရွင္ေတာ္ကို ေသြးစိမ္တည္ေအာင္ျပဳေသာသည္။ (ဘုရားရွင္တို႔၏ အသက္ကို လူေရာနတ္ပါ မည္သည့္တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာသူကမွ သတ္ျဖတ္ျခင္းငွာ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေပ)
၅။ သံဃေဘဒက- သံဃာေတာ္တို႔ကို သင္းခြဲေသာသူ
(သံဃေဘဒကကံသည္ကား ပါဏာတိပါတကံထဲ၌ အက်ံဳးမ၀င္ေပ)
ထိုသို႔သတ္ရာ၌ အသတ္ခံရသူမွာ အက်င့္သီလ၊ ခႏၶကိုယ္စသည္အရာမ်ားတူညီပါက သတ္ျဖတ္ေသာအခါတြင္ လံုးလ၊ပေရာဂနည္းပါးသည့္အမႈထက္ လံုးလ၊ပေရာဂပိုမိုစိုက္ရသည့္အမႈက ပို၍အျပစ္ႀကီးေလးသည္။
သူ႔အသက္သတ္မႈ ပေရာဂ(၆)ပါး ဆိုသည္မွာ
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
သူတပါးအသက္ကိုသတ္ျဖတ္ရာ၌ ပေရာဂအဂၤါ(၆)ပါးရွိပါသည္။ထိုအဂၤါတို႔မွာ-
၁။ သာဟတၳိက ပေယာဂ- ဓား၊ဒုတ္၊စသည္တို႔ျဖင့္ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္သတ္ျဖတ္ျခင္း။
၂။အာဏတၳိက ပေယာဂ- တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို စာျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ႏႈတ္ျဖင့္ျဖစ္ေစအရိပ္အေျချပ၍ အသတ္ခိုင္းျခင္း။
၃။ နိႆဂၢိယ ပေယာဂ- ေလး၊ျမား၊ေသနပ္ စသည္တို႔ျဖင့္ ပစ္ခတ္၍ သတ္ျဖတ္ျခင္း။
၄။ ထာ၀ရ ပေယာဂ- အၿမဲတမ္းထာ၀ရတည္ရွိေသာ လမ္းခရီးစသည္တို႔၌ လာသမွ်ေသာလမ္းသြား ခရီးသြားတို႔ကို ေသေၾကေစရန္ တြင္းတူး၍ တြင္းထဲ၌ ဒါး၊လွံ၊မိုင္းဗံုး စသည္တို႔ျဖင့္ ေထာင္ေခ်ာက္ဆင္၍ သတ္ျဖတ္ျခင္း။
၅။ ၀ိဇၨာမ ပေယာဂ- အင္းအိုင္၊လက္ဖြဲ႕၊ခါးလွည့္၊မႏၱာန္၊ စုန္းအတတ္၊ကေ၀အတတ္တို႔ျဖင့္ သတ္ျဖတ္ျခင္း။
၆။ ဣတၳိမ ပေယာဂ- ကံေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ တန္ခိုးအစြမ္းျဖင့္ သတ္ျဖတ္ျခင္း တို႔ျဖစ္သည္။
(အပိုင္း-၂-ကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
ဘာသာတရားအဆီအႏွစ္ ကိုယ္စီသံုးေဆာင္ႏိုင္ၾကပါေစ
ဓမၼ၀ီရ အရွင္ေတဇနိယ
ဗုဒၶဂယာ၊အိႏၵိယ
Website;www.ashintejaniya.com
________________________________________
Credited by - Dhammavira Ashin
မဲစာရင္းမွာ သင့္အမည္ စစ္ျပီးျပီလား။ သင့္အမည္မပါရင္/ ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္ေတြမွားေနရင္ သတ္မွတ္ပံုစံမ်ားကို ျဖည့္စြက္/ျပင္ဆင္ျပီး မဲေပးႏိုင္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ပါ။
No comments:
Post a Comment