Friday, November 14, 2014

ျမန္မာႏိုင္ငံ ဗုဒၶသာသနာသမိုင္း (၂)

------------------------------------ ထိုသို႔ ေခတ္ၿပိဳင္အေထာက္အထားမ်ားကို ခ်န္လွပ္ထားခဲ့ေသာ လုစ္ ႏွင့္ ဒူဂိြဳင္ဆယ္လ္ တို႔သည္ ဘီစီ (၆ ရာစု-၃ ရာစု) ဗုဒၶေခတ္ - အေသာကေခတ္ သာသနာေရာက္ေၾကာင္းအေထာက္ အထားျဖစ္ေသာ ျဗဟၼီစာအကၡရာအေရးအသားမ်ား၏ သမိုင္းအဓိပၸာယ္ကို မဖြင့္ဆိုျပခဲ့ပဲ ဆန္႔က်င္ဘက္အားျဖင့္ - ျမန္မာႏိုင္ငံသားတို႔သည္ ဗုဒၶေခတ္-အေသာကေခတ္ကိုလည္းမမွီခဲ့၊ ဘီစီ ၁ ရာစု သီဟိုဠ္တြင္ စတုတၳသဂၤါယနာတင္ေသာ ေခတ္ကိုလည္း မမီခဲ့၊ ေအဒီ ၄ ရာစုမွ ဗုဒၶသာသနာ စတင္ေရာက္သည္။ ေအဒီ ၁၁ရာစု ဗမာတို႔ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ျဖစ္လာေသာအခါ က်မွ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေစတီပုထိုးမ်ားကို အလြန္စိတ္ဓါတ္ၾကြစြာျဖင့္ တည္ေဆာက္ၾကကာ ဘယ္ဘုရားကေတာ့ ဗုဒၶေခတ္ဆံေတာ္ရွင္ေစတီ၊ ဘယ္ဘုရားကေတာ့ အေသာကေခတ္ ဆံေတာ္ရွင္ေစတီ ဟူ၍ ဘုရားသမိုင္းမ်ား ဖန္တီးေရးသားခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း (ဆိုလိုသည္မွာ ဗုဒၶေခတ္ဘုရား သမိုင္းအတုမ်ား၊ အေသာကေခတ္ဘုရားသမိုင္းအတုမ်ားကို မဟုတ္ပဲေရးခဲ့ၾကေၾကာင္း) ေျပာဆိုေရးသားခဲ့ၾကပါသနည္း။ ေရႊတိဂံုဘုရားသမိုင္း၊ မင္းဘူးစက္ေတာ္ရာသမိုင္းတို႔ကိုလည္း ေနာက္ေခတ္ေရး ဘုရားသမိုင္းအတုမ်ား ဟူ ေသာ ဆိုလိုေရးသားခ်က္မ်ိဳးတို႔ကို ျဗဟၼီစာအေထာက္အထားရွိပါလွ်က္ႏွင့္ အဘယ္စိတ္ထားျဖင့္ ေရးသားခဲ့ ၾကပါသနည္း။ ေရွးဘုရားသမိုင္း ေရးသားခဲ့သူမ်ားကိုလူလိမ္မ်ားဟု သြယ္၀ိုက္ပါးနပ္စြာ ေရးခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ သည္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ပိုင္းကာလတြင္ ေခတ္ပညာတတ္လူငယ္အခ်ိဳ႕သည္ လုစ္ႏွင့္ ဒူဂိြဳင္ဆယ္လ္ တို႔၏ စာမ်ားကိုဖတ္ၿပီး ထိုသူတို႔ကို လြန္စြာယံုၾကည္ေလးစားခဲ့မိသျဖင့္ ဆံေတာ္ရွင္ဘုရားသမိုင္း မွန္သမွ်ကို လံုး၀ လက္မခံပဲ ပစ္ပယ္ခဲ့ၾကပါသည္။ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီးကို မရွိခိုး မပူေဇာ္သူမ်ား ရွိလာခဲ့ပါသည္။ “လုစ္တို႔ေျပာထားသားပဲ ေရႊတိဂံုထဲမွာ ဘာဆံေတာ္ဘာေမြေတာ္မွ မရွိတာ” ဟု ထိုေခတ္ ပညာတတ္ ျမန္မာလူငယ္တို႔ ေျပာေလ့ရွိပါသည္။ ထိုသို႔ေသာ ျမန္မာလူငယ္မ်ား တစ္ျဖည္းျဖည္း အေျမာက္အမ်ားရွိလာလွ်င္ ဗုဒၶ-အေသာကေခတ္ ဆံ ေတာ္ရွင္ ဘုရားသမိုင္းမ်ား တိမ္ေကာလာျခင္း၊ ဆံေတာ္ရွင္ေစတီမ်ားကို ရိွခိုးေကာ္ေရာ္ ပူေဇာ္သူမ်ား ေလ်ာ့ပါးလာျခင္း၊ ေရွးဘုရားသမိုင္း မွတ္တမ္းအရွည္သျဖင့္ က်န္ေအာင္ေရးသားမွတ္တမ္းတင္လာ ခဲ့ေသာ ေရွးဗုဒၶဘာသာလူႀကီးသူမမ်ားကို လူလိမ္မ်ားဟု ထင္မွတ္မွားျခင္းတို႔ျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာ အား နည္းတိမ္ေကာလာႏိုင္ေျခ ရွိပါသည္။ ကိုလိုနီေခတ္တြင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား အေနျဖင့္ဗုဒၶဘာသာမွတ္တမ္းမ်ား၊ ဘုရားသမိုင္းမ်ားကို မေလးမစားျဖစ္လွ်င္ သူတို႔ဘာသာသို႔ စည္းရံုးသိမ္းသြင္းရန္ လြယ္ကူလာေပလိမ္႔မည္။ ဗုဒၶဘာ သာ၀င္ျမန္မာမ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာကို ေက်ာခိုင္းကာ သူတို႔ဘာသာသို႔ ကူးေျပာင္း၀င္ေရာက္ခဲ့လွ်င္ သူတို႔က ဆရာ၊ ကိုယ္ေတြက တပည့္အျဖစ္ ေက်ေက်နပ္နပ္ႀကီး တပည့္ခံကာ လြတ္လပ္ေရးအထူး ေတာင္းခ်င္စိတ္ ရွိေတာ့မည္မဟုတ္ပါ။ ထိုသို႔ ျမန္မာတို႔ လြတ္လပ္ေရးမေတာင္းေတာ့လွ်င္ ပထ၀ီႏိုင္ ငံေရးအရ အာရွတိုက္၏ အေရးပါေသာေနရာတြင္တည္ရွိေနျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ သယံဇာတ မ်ိဳးစံု ေပါၾကြယ္၀ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း ၿဗိတိသွ်တို႔အဖို႔ ေရရွည္ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ စစ္ေရး အတြက္ အလြန္ေကာင္းက်ိဳးရွိေပလိမ္႔မည္။ ထိုသို႔ ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီ ႏိုင္ငံႀကီး ေကာင္းစားဖို႔အတြက္ သစၥာထားရွိသျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတြ႔ ဗုဒၶ- အေသာကေခတ္ေရာက္ ျဗဟၼီအကၡရာအေထာက္အထားမ်ားအေပၚ သူတို႔ ၂ဦး သစၥာမထားရွိႏိုင္ ခဲ့ျခင္းေလာ။ ဗုဒၶ-အေသာကေခတ္ ဗုဒၶသာသနာ ေရာက္ေၾကာင္းအေထာက္အထားမ်ားျဖစ္ေသာ ဘီစီ ၆ရာစု-၃ ရာစု ျဗဟၼီအကၡရာ စာအေရးအသား အေထာက္အထားမ်ားကို သမိုင္းအဓိပၸာယ္မဖြင့္ဆိုျခင္း၊ ေရွးအိႏၵိယ သားတို႔က သေရေခတၱရာႏိုင္ငံ ႏွင့္ လူမ်ိဳးတို႔ကိုဗရမၼာႏိုင္ငံ၊ ဗရမၼာလူမ်ိဳး(ဗမာ) ဟုသိရွိမွတ္တမ္း တင္ထားခ်က္၊ ဘီစီ (၂)ရာစုွ ေအဒီ (၃)ရာစု ေရွးတရုတ္တို႔က ၎တို႔ႏွင့္ေခတ္ၿပိဳင္ သေရေခတၱရာ ႏွင့္လူမ်ိဳး၊ ပုဂံႏိုင္ငံႏွင့္ လူမ်ိဳးတို႔ကို ပ်ဴ ေခၚ ဗရမၼာ-ဗမာ ဟု ေကာင္းစြာသိရွိ မွတ္တမ္းတင္ခ်က္၊ ဘီစီ (၂)ရာစု မွ ေအဒီ (၁၅)ရာစုထိ ယူနန္ႏွင့္ ပင္လယ္ၾကားရွိ ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ိဳးသည္ ပ်ဴ ေခၚ ဗရမၼာ ေခၚ ျမန္မာျဖစ္ေၾကာင္း တရုတ္နန္းေတာ္ မွတ္တမ္းအဆက္ဆက္က ေလ့လာစံုစမ္း သိရွိမွတ္တမ္းတင္ ထားခ်က္တို႔ကို အေလးမထားျခင္းဟူေသာ လုစ္လုပ္ရပ္တို႔က လုစ္၏အတြင္းသေဘာ ဘယ္လိုနည္း ဟု အေတြးပြားေစျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဘီစီ ၂ ရာစု မွ ေအဒီ ၆ ရာစုထိ ဗရမၼာ ေခၚ ပ်ဴႏိုင္ငံဟု ေရွးတရုတ္တို႔သိရွိမွတ္တမ္းတင္ထား ေသာ ပ ်ဴႏိုင္ငံသည္ ေအဒီ ၈၃၂ ခုႏွစ္ တြင္ နန္းေစာရန္ေၾကာင့္ မ်ိဳးတံုးပ်က္သုန္းျခင္း လံုး၀ မရွိပဲ ေအဒီ ၈၆၄ ခုႏွစ္ေရး မန္ရႈက်မ္းတြင္ ေအဒီ ၈၆၄ ၌ တရုတ္၊ နန္ေစာ တို႔ႏွင့္ အၿပိဳင္ ထြန္းကားတည္ရွိလွ်က္ ရွိေၾကာင္းေဖာ္ျပခ်က္ကို ထိန္ခ်န္ၿပီး၊ ေအဒီ ၈၃၂ ခုႏွစ္တြင္ ပ်ဴႏိုင္ငံ ပ်ဴလူမ်ိဳးတို႔ မ်ိဳးသုန္းေပ်ာက္ကြယ္ သြားသည္ဟု မမွန္မကန္ေရးသားျခင္း၊ ဘီစီေခတ္ကတည္းက ထြန္းကားတည္ရွိေနေသာ သေရေခတၱရာ ဗရမၼာ-ဗမာတို႔ကို ေအဒီ (၉) ရာစု တ၀က္က်ိဳးခန္႔ အခါမွ အျခား လူမ်ိဳးမ်ားထက္ ေနာက္က်စြာ ေက်ာက္ဆည္ေဒသသို႔ ေရာက္လာ သူမ်ားဟု လုပ္ဇာတ္ေရးသားျခင္း၊ ဗမာတို႔သည္ သူမ်ားတကာထက္ ေနာက္က်မွ ေရာက္ရွိလာသူမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း စစ္ေတာ္တိုင္း၊ စစ္အင္ အားေကာင္းတိုင္း အျခားလူမ်ိဳးစုမ်ား ေနထိုင္ရာနယ္ေျမမ်ားကို အေနာ္ရထာမင္းေခတ္တြင္ တိုက္ခိုက္ သိမ္းသြင္းၿပီး ဗမာႏိုင္ငံ စတင္တည္ေထာင္သူမ်ားဟုအျခားတိုင္းရင္းသားမ်ားက ဗမာတို႔ကို အထင္လြဲစိတ္ ၀မ္းကြဲစရာ လုပ္ဇာတ္ေရးသားခဲ့ျခင္း ဟူေသာ လုစ္၏လုပ္ရပ္တို႔သည္လည္း လုစ္၏ ျမန္မာႏွင့္ပက္သက္သည့္အတြင္းစိတ္သေဘာထားကို သံသယပြားရာပြားေၾကာင္း ျဖစ္ေစခဲ့ပါသည္။ အလားတူပင္ ေရွးအိႏၵိယမွ သေရေခတၱရာကို ဗရမၼာ-ဗမာ ဟုသိရွိေဖာ္ျပျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေတြ႕ ဗုဒၶ-အေသာကေခတ္ ဗုဒၶသာသနာေရာက္ေၾကာင္းအေထာက္အထားမ်ားျဖစ္ေသာ ဘီစီ ၆ရာစု-၃ ရာစု ျဗဟၼီအကၡရာ စာအေရးအသား အေထာက္အထားမ်ားကိုလည္းေကာင္း သမိုင္းသေဘာ သမိုင္းအဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုေဖာ္ျပျခင္း မျပဳခဲ့ေသာ ခ်ားဒူဂိြဳင္ဆယ္၏ အတြင္းသေဘာသည္လည္း သံသယ ပြားရာပြားေၾကာင္းမ်ားျဖစ္ေပၚေစခဲ့ပါသည္။ ေခတ္ၿပိဳင္အေထာက္အထားမ်ား အေပၚတြင္ သစၥာမရွိၾကေသာ ကိုလိုနီေခတ္သမိုင္းပညာရွင္၊ ေရွးေဟာင္း သုေတသနပညာရွင္ဆိုသူတို႔ ေရးသားခဲ့ၾကေသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးသမိုင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဗုဒၶ သာသနာသမိုင္း ဆိုသည္တို႔ကို ေခတ္ၿပိဳင္အေထာက္အထားမ်ားႏွင့္ မစစ္ေဆးပဲ ယံုၾကည္ လက္ခံလွ်င္ အမွန္သမိုင္းကို သိႏိုင္ဖြယ္ရာ မရွိေပ။ ၎တို႔ေရးသားထားေသာ ျမန္မာအေၾကာင္းစာတမ္းမ်ားသည္ ႏိုင္ငံတကာ စာၾကည့္တိုက္မ်ားတြင္ ပ်ံ႕ႏွံ႕လွ်က္ရွိေသာေၾကာင့္ ယင္းတို႔ကို ဖတ္ရႈၿပီးမွ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္လာေသာ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားသည္ ျမန္မာအေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဗုဒၶသာသနာအေၾကာင္း၊ ဗုဒၶ- အေသာကေခတ္ ဆံေတာ္ရွင္ေစတီမ်ားသမိုင္းတို႔ကိုအမွန္အတိုင္း သိျမင္ႏိုင္စြမ္းမရွိၾကပါ။ (ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္) *ဘုန္းတင့္ေက်ာ္*

No comments:

Post a Comment