ဤခရီး အရင္လို မၾကာေတာ့ပါ
*********************************
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®
ကားသည္ ညီညာျပန္႔ျပဴးသည့္ လမ္းမေပၚ တရိပ္ရိပ္ ေျပးေနသည္။ ေရွ႕တူ႐ႈမွ လာေနေသာကားႀကီး ကားငယ္မ်ားႏွင့္ လူႏွစ္ဦး၊ သုံးဦးကို တင္လ်က္ သြားလာေနေသာ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားကို သတိထားရန္ ကားဆရာကိုလည္း သတိေပးေနရေသးသည္။ ထိုယာဥ္အသီးသီးတို႔တြင္ အခ်ိဳ႕မွာတစ္လမ္းလုံး မိမိ တစ္ဦးတည္း ရွိေနသကဲ့သို႔ အားလုံးကို ဂ႐ုစိုက္ပုံမရ။
ဟြန္းသံတတီတီ ၾကာေညာင္းစြာတီးမွ ၾကားပုံရသည္။ တခ်ိဳ႕လည္း တစ္ဦးတည္းစီးလာေသာ္လည္း တစ္လမ္းလုံး အျပည့္၊ ဒယိမ္းဒယိုင္သမားမ်ား လည္းပါသည္။
မိမိတို႔သည္ နံနက္ ၇ နာရီကစၿပီး မင္းဘူးၿမိဳ႕မွ ထြက္ခြာလာရာ နာရီဝက္ သာသာရွိေသးသည္။ မုန္းေခ်ာင္း တံတားကို ျဖတ္လာၿပီျဖစ္သည္။ လမ္းေဘးဝဲယာကို ၾကည့္ရင္းအေမေျပာသည့္ စကားမ်ားကို ျပန္ၾကား ေယာင္မိသည္။
“နင္တို႔အဘိုးေတြရွိတုန္းက ဦးေလးက အညာကိုခဏခဏသြားတတ္တယ္။ ငါတို႔သာ မသြားဘူးတာ။ ဟိုမုန္းေခ်ာင္း၊ မန္းေခ်ာင္းနားမွာလို႔ ေျပာတယ္၊ အဘိုးတို႔လယ္ေတြေတာင္ အဲဒီမွာရွိေသးတာ။
အခုေတာ့လည္း ေဆြမ်ိဳးေတြ ျပတ္ကုန္တာ” အေမ့စကားမ်ားျဖစ္ပါသည္။ အေမသည္ အညာေျမသို႔တစ္ခါမၽွ မေရာက္ဖူးခဲ့ပါ။ အေမဆုံးတာ ငါးႏွစ္ခန္႔ရွိေပၿပီ။ အေမမလာခဲ့ဖူးသည့္ ေဟာဒီအညာေျမ၊ မုန္းေခ်ာင္း၊ မန္းေခ်ာင္း၊ မိမိ ကိုယ္တိုင္ျဖတ္ေနပါၿပီ။ သံေပါင္ေဘလီတံတား ေအာက္တြင္ ကြန္ကရစ္ တိုင္မ်ား၊ အေပၚတြင္ သံေပါင္တင္ၿပီး အေပၚမွ သစ္သားခင္းသည့္တံတား ျဖစ္သည္။ ဆိုင္ကယ္မ်ားက ကားအလာကို ယိမ္းထိုးကာေရွာင္ရင္း ရပ္တန္႔ ေပးၾကသည္။ မုန္းေခ်ာင္းထဲတြင္ ေရစပ္စပ္သာ။ ကိုင္းေတာမ်ားႏွင့္အတိ။
သို႔ေသာ္ ေခ်ာင္းကား အေတာ္အတန္ က်ယ္သည္ဟု ေျပာႏိုင္သည္။ အညာေခ်ာင္းမ်ား သည္က်ယ္သည္၊ ေရမရွိ၊ ေရက်ခ်ိန္ဆိုလၽွင္ ဘာမၽွ သြားလို႔မရဟု အတူပါလာသည့္ မင္းဘူးၿမိဳ႕ခံက ေျပာသည္။ တံတားမ်ားသည္ ကြန္ကရစ္ တိုင္မ်ားအ ဆင္သင့္ၿပီးၿပီးသား ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ရန္သာလိုေတာ့ေၾကာင္း၊ အဆင္ သင့္ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေျပာသည္။ အေတြးမ်ား ဟိုဒီဒီ ေငးေနဆဲမွာပင္ မိမိတို႔ ကားမ်ားသည္ စလင္းၿမိဳ႕နယ္ထဲသို႔ ဝင္ေရာက္ လာသည္။ စလင္းၿမိဳ႕နယ္အစ။ လမ္းသည္အနည္းငယ္ ေျပာင္းလဲသြားသည္ကို သတိထားမိသည္။ ကတၱရာ လမ္းသာၾကမ္းသြားသည္။ ကားသည္ ခုန္စြခုန္စြအနည္းငယ္ျဖစ္ခ်င္ခ်င္။ ပြင့္ျဖဴၿမိဳ႕အလြန္အထိ လမ္းမ်ားသည္ အေတာ္ေကာင္းသည္။ ပုဂၢလိကငွားရမ္း၍ လမ္းေၾကးေကာက္သည္ဟု သိရသည္။ လမ္းသည္ ႏိုင္လြန္လမ္း မဟုတ္။
သို႔ေသာ္ အေတာ္ေကာင္းသည့္ လမ္းဟူ၍ကား မခ်ီးက်ဴးဘဲမေနႏိုင္။ ေျပာင္းလဲ က်င့္သုံးလာသည့္ အစိုးရမူဝါဒ ၏ အသီးအပြင့္ပင္။ ေဈးကြက္စီးပြားေရး၏ အေျခခံသေဘာဟုလည္း ဆိုရမည္။ ေနရာတကာ အစိုးရက လိုက္ပါ မေဆာင္႐ြက္ႏိုင္။ ေဈးကြက္က လိုက္ပါ မေဆာင္ႏိုင္သည္ မ်ားကိုသာ အစိုးရက ေဆာင္႐ြက္ေပးရသည့္ သေဘာကို ႏိုင္ငံတကာ အေတြ႕အႀကဳံ သင္ခန္းစာ မ်ားႏွင့္ႏႈိင္းခ်ိန္ေနမိသည္။ အေတာ္မ်ားမ်ားကို ပုဂၢလိက သို႔မဟုတ္ အစိုးရႏွင့္ ပုဂၢလိက ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မည္။
လိုအပ္သည့္စည္းမ်ဥ္းမ်ားႏွင့္ ေစာင့္ၾကည့္ အကဲျဖတ္မႈမ်ား ေဆာင္႐ြက္ေပးမည္။ ေဈးကြက္စီးပြားေရးစနစ္အသုံးျပဳ သည့္ ႏိုင္ငံတိုင္းလိုက္နာ က်င့္သုံးၾကရ သည့္ တရားကိုယ္သေဘာပင္။
ဤေနရာ ဤလမ္းတြင္ ထိုထိုေသာနည္းလမ္းကို အသုံးျပဳေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ က်ယ္ျပန္႔စြာ ျဖစ္ထြန္း လာလၽွင္ ေကာင္းေလစြဟုသာ။ သို႔ႏွင့္ စလင္းၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္သည္။
ဝါဆိုသကၤန္းကပ္မည့္ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ေတာ့ နံနက္ ၈ နာရီထိုးၿပီးကာစ ရွိေသးသည္။ အခ်ိန္ကိုက္မႈ အနည္းငယ္လြဲသြားဟန္ရွိသည္။ လူမစုံ ေသး။ မိမိတို႔အဖြဲ႕က ေစာေရာက္ေနပုံရသည္။ လမ္းေၾကာင္းကို မသိ။ မူလေရာက္မည့္အခ်ိန္ကို ၈ နာရီခြဲဟု မွန္းထားေၾကာင္း ၿမိဳ႕ခံလူႀကီးတစ္ဦးက ေျပာမွသိရသည္။ လမ္းေၾကာင့္ ၾကာခ်ိန္ ေလ်ာ့နည္းသြားသည္ကို အံ့ဩေနဟန္လည္းေတြ႕ရသည္။
မၾကာမီပင္ ဧည့္ပရိသတ္မ်ား တဖြဲဖြဲေရာက္လာၾကသည္။ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖမ်ား၊ ၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္ သာယာေရး ေကာ္မတီဝင္မ်ား၊ ၿမိဳ႕နယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအေထာက္အကူအဖြဲ႕မ်ား၊ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားမွ အရာထမ္း၊ အမႈထမ္းမ်ား တစ္ေက်ာင္း လုံးအျပည့္။ ပြဲက ၿမိဳ႕နယ္လုံးဆိုင္ရာ ဝါဆိုသကၤန္း ဆက္ကပ္လႉဒါန္းပြဲျဖစ္ သည္မို႔ စည္ကား ေနျခင္းသာ။ တစ္ၿမိဳ႕နယ္လုံး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားမွ သံဃာေတြအျပည့္။ ၾကည္ၫိုဖြယ္ရာပင္။ သံဃာေတာ္ မ်ားကို ဆြမ္းကပ္ၿပီးေတာ့ ၁၁ နာရီခြဲေနၿပီ။ ေနာက္တစ္ပြဲဆက္ရဦးမည္။
ရာသီဥတုသည္အလြန္ၾကည္လင္ေနသည္။ ဇူလိုင္လ ေနာက္ပိုင္းျဖစ္သျဖင့္ မပူလြန္း။ ယမန္ေန႔ညက မင္းဘူး၌ မိုးအနည္းငယ္႐ြာေသာ္လည္း ယေန႔ မနက္ကတည္းက မိုး႐ြာမည့္အရိပ္အေရာင္မေတြ႕ရ။ မိုးသားတို႔ ကင္းစင္ေန သလို ေနပူရွိန္ကိုလည္းမရ။ အခ်ိန္က မြန္းလြဲ ၁ နာရီျဖစ္သည္။ ေနရာက စလင္းၿမိဳ႕မီးသတ္စခန္း။ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားမွ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ ၾကက္ေျခနီ၊ အရန္မီးသတ္၊ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖမ်ားႏွင့္ ဖိတ္ၾကားထားသူမ်ားက အျပည့္။ အခမ္း အနားက မီးသတ္ကားသစ္လႊဲေျပာင္းေပးအပ္သည့္အခမ္းအနားျဖစ္သည္။
ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြ၊ ဌာနဆိုင္ရာတာဝန္ရွိသူေတြရဲ႕ ဆႏၵအတိုင္း အတာတစ္ခု အထိ ျပည့္၀ခဲ့ရၿပီ။ ဤၿမိဳ႕ကို စိုးရိမ္ေသာကေပးမည့္ မီးေဘးအႏၲရာယ္ကို တစ္ဖက္တစ္လမ္းက တားဆီးႏိုင္ေတာ့မည္။ အျပန္တြင္ စကုၿမိဳ႕ကို ျဖတ္ရသည္။
စလင္းႏွင့္အတူ ၾကားဖူးသည္မွာစကု။ ၿမိဳ႕ဟုဆိုရာတြင္ ၿမိဳ႕ငယ္ကေလးသာ။
မင္းဘူးၿမိဳ႕ထဲပါသည့္ ၿမိဳ႕ျဖစ္သည္။ ရာဇဝင္မ်ားက အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာၾကသလို တကယ္လာၾကည့္လၽွင္ စကုသည္လည္း ေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕ တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ေၾကာင္း လမ္းေဘးဝဲယာရွိ ေစတီဂူ ဘုရားတို႔က သက္ေသ။ သို႔ေသာ္ ဤၿမိဳ႕ေလးမ်ားသည္ အျခားအျခားေသာ ျမန္မာျပည္ၿမိဳ႕မ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လၽွင္ ေနာက္က်က်န္ေနရစ္ခဲ့သည္လား။
သမိုင္းလက္ရာေစတီ၊ ဂူ၊ ဘုရား ၊ ေက်ာင္း သိမ္ဇရပ္မ်ား ထိန္းသိမ္းရင္း တစ္ဖက္ ကလည္း မိမိတို႔၏ ဤၿမိဳ႕မ်ား ႀကီးထြားရန္လိုသည္။ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ေတာင္ယာ လယ္လုပ္ျဖင့္ အဘယ္မၽွအထိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေနမည္နည္း။ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားက ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ရင္ဘတ္မ်ားေပၚျဖတ္သြားခဲ့ၿပီ။ ဤလယ္ယာေတြေဘးက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။ ဒီလယ္ကြင္းေတြ ေျပာင္းလဲသြားတာ မျမင္သင့္ၿပီေလာ။
ျမင္ကြင္းမ်ားသည္ ကြာျခားပါသည္။ ဆိုးလ္ၿမိဳ႕ေတာ္မွ ဘူဆန္ၿမိဳ႕အထိ ကားျဖင့္သြားရာ လမ္းေၾကာင္း တစ္ေလၽွာက္ ျမင္ကြင္းမ်ား၊ ၿမိဳ႕ေတာ္တိုက်ိဳမွ အိုဆာကာအထိ က်ည္ဆန္ရထားျဖင့္ ျဖတ္ခဲ့ေလရာအခ်ိန္က ျမင္းကြင္း မ်ား၊ လ်န္က်ိဳးၿမိဳ႕မွ ရွန္ဟိုင္းၿမိဳ႕အထိ ကားျဖင့္သြားရာလမ္းေဘးဝဲယာျမင္ကြင္း မ်ားသည္တိုက္မ်ား၊ စက္႐ုံမ်ား၊ ေခတ္မီအေဆာက္ အအုံမ်ား၊ ေခတ္မီစိုက္ပ်ိဳး ေရးကြင္းမ်ား၊ ေခတ္မီအေဆာက္ အအုံမ်ားႏွင့္ လယ္ေတာမ်ား၊ လယ္ကြင္း (လယ္ကန္သင္း႐ိုး) အထိေရာက္သည့္ ကားလမ္းမ်ား၊ ေခတ္မီေက်းလက္ၿမိဳ႕ မ်ား ျဖတ္သန္း ခဲ့သည္ကို ျပန္သတိရပါသည္။ အင္ဒိုနီးရွား၏ ေရွးေဟာင္း ၿမိဳ႕ေတာ္ ေဂ်ာ့ဂ်ကာတာၿမိဳ႕ရွိ ေက်း႐ြာ မ်ားပင္လၽွင္ လယ္ကြင္းထဲအထိ ကတၱရာ လမ္းမ်ား ေပါက္ေနေပၿပီ။ မိမိတို႔၏ ေက်းလက္မ်ားသည္ ေက်းလက္ ဂုဏ္အဂၤါ မ်ားႏွင့္ျပည့္စုံေနၿမဲပင္။
ႏိုင္ငံ၊ ၿမိဳ႕၊ ႐ြာမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးတြင္အေရးႀကီးသည့္ အခ်က္တစ္ခ်က္မွာ အေျခခံအေဆာက္ အအုံမ်ားဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ျဖစ္သည္။ ဤတြင္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ ေရးသည္ အဓိကျဖစ္သည္။ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ေကာင္းမြန္ပါက သြင္း အားစုမ်ားႏွင့္ ထုတ္လုပ္ၿပီး ကုန္ေခ်ာမ်ား အလြယ္တကူ တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာသို႔ ဆက္သြယ္ ေပးပို႔ ႏိုင္မည္။ သို႔မွသာ ေဈးကြက္လုပ္ေဆာင္ခ်က္ (Market Assess) မ်ားအျပည့္အဝ ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္မည္။ ငယ္ငယ္က သင္ခဲ့ရသည့္ စိုက္ပ်ိဳးေရးေဘာဂေဗဒ ဘာသာရပ္ပါ လယ္ယာေတာ (Farm Gate) နဲ႔ ေဈး (Market) ဆက္သြယ္မႈ အေရးႀကီးပုံအေၾကာင္း ဆရာတစ္ဦး၏ သင္ၾကားမႈကို ျပန္သတိရေနမိသည္။ အေရးတႀကီး ေဆာင္႐ြက္ေပးရမည့္ လုပ္ငန္းမ်ားထဲမွ တစ္ခုပင္။
မင္းဘူးျပန္ေရာက္ေတာ့ အခ်ိန္က မြန္းလြဲ ၂ နာရီ ၁၅ မိနစ္။ ယမန္ေန႔ ကတည္းက သတိထားမိသည္။ မင္းဘူး-စလင္း ၃၉ မိုင္။ တစ္နာရီ စြန္းစြန္းေလး ၾကာသည္။ အခ်ိန္နာရီကို တြက္ခ်က္မင္သက္မိ ေနသည့္ မိမိကို အတူပါလာသည့္ မင္းဘူးၿမိဳ႕ခံက သိပ္အံ့ဩသြားသလားဗ်။ ဟိုးအရင္ကေတာ့ အနည္းဆုံး ႏွစ္နာရီခြဲဟု ဂုဏ္ယူသည့္ေလသံျဖင့္ေျပာသည္။ ဒီလမ္းက အခုကုမၸဏီ ကိုေပးထားတာ။ သူတို႔က လမ္းေၾကးေကာက္။ သူတို႔ျပင္။ ဟိုး စလင္းၿမိဳ႕နယ္ နိမိတ္နားအထိ။ ဒါေၾကာင့္ အခုဆို ဒီဘက္လမ္းပိုင္းက အေတာ္ေကာင္းေနၿပီ။ ဟိုအရင္လို မၾကာေတာ့ဘူး။ လမ္းကလည္း ျမင္တဲ့အတိုင္းပါ။ ေခ်ာလို႔။ ဒါေတြက ဒီဘက္အစိုးရ၏ မူဝါဒအေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ့ အသီးအပြင့္ေတြ၊ လက္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္ေတြပါလို႔ေျပာရင္ မျငင္းနဲ႔ေပါ့ဗ်ာ ဟုခနဲ႔တာပင္ ခံလိုက္ရေသးသည္။
ေကာင္းေလစြ။ ေအးေပါ့ဗ်ာ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ျပည္သူဗဟိုျပဳဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းေတြထဲက အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုပါဗ်ာလို႔ ျဖည့္စြက္ေျပာရင္းစကား စျဖတ္လိုက္ရသည္။ မိုးေကာင္းကင္သည္ ၾကည္လင္ေနဆဲပင္။ ။
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®
မိုးညွင္းသတင္း apk ဘားရွင္း 3.0ေရႊေရာင္ အသုံးျပဳေနသူမ်ားအတြက္ အထူးသတင္းေကာင္း ေရႊေရာင္ဘားရွင္းအသစ္မွာ လူထုေအာ္သံ blogတစ္ခုထည့္ ေပးထားပါသည္ အဲဒီအတြက္ေျကာင့္က်ြန္ေတာ္မ်ား မိုးညွင္းသတင္းapkသို႔ မိမိတို႔ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ ခံစားေနရေသာ အေျကာင္းအရာမ်ားကို က်ြန္ေတာ္မ်ားမိုးညွင္းသတင္း apkgmailလိပ္စာအသစ္သို႔ပို႔ခ့ဲပါ gmailလိပ္စာအသစ္ mohnyinnews@gmail.com ပါ ယခု gmailအသစ္က မိုးညွင္းသတင္းapkႏွင့္Automatic ဆက္သြယ္ထားသည့္အတြက္ ညီအကိုေမာင္ႏွမမ်ားေပးပို႔ခ့ဲပါက မိုးညွင္းသတင္းapkမွာပို႔ျပီး ၃နာရီအတြင္းAutomatic ျမင္ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္ gmailအသစ္ကapk ထဲကိုAutomatic ေရာက္ရွိတ့ဲအတြက္ေျကာ္ျငာမ်ား မေပးပို႔ျကပါရန္အထူး ေမတၱာရပ္ခံပါသည္ ေျကာ္ျငာမ်ားေပးပို႔ပါက အာက္ပါgmailသို႔ ေပးပို႔ျကပါရန္ mohnyinnewsnow@gmail.com
No comments:
Post a Comment