ေျပာင္းလဲလာ သည့္ ေခတ္ အေျခအေန ႏွင့္ အတူ စား၀တ္ေနေရး အတြက္ မိသားစု
ေပါင္းမ်ားစြာသည္ ကိုယ္စီ ကိုယ္စီ ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းခြင္ မ်ားတြင္
ေန႔စဥ္လႈပ္ရွား ရုန္းကန္ ေနၾကရသည္။ အဆိုပါ ကိစၥမ်ား ေျမာင္ထဲတြင္ ၄င္းတို႔၏
ရင္ေသြးငယ္မ်ား ပညာေရး အတြက္ ေက်ာင္း အႀကိဳ အပို႔ ျပဳလုပ္ ေပးရန္အခ်ိန္
ေပးႏိုင္မႈ ေလ်ာ့နည္းလာျခင္း ႏွင့္ အတူ ကိုယ္စား ႀကိဳပို႔ေပးမည့္
ေက်ာင္းဖယ္ရီ ယာဥ္မ်ားမွာ လည္း တစ္စ တစ္စ မ်ားျပား လာသည္။
““အရင္ကေတာ့ ကေလးကို ေက်ာင္း အႀကိဳအပို႔ လုပ္ေပးတယ္။ ေနာက္ေတာ့
အိမ္မွာရွိတဲ့ သူေတြက ကိုယ့္အလုပ္နဲ႔ ကိုယ္ အခ်ိန္မီ သြားလာ ေနရေတာ့
လိုက္ပို႔ မေပးႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အိမ္နီးနားျခင္း အသိေတြရဲ႕ ကေလး မိဘေတြက လည္း
ကိုယ့္လိုပဲ ဆိုေတာ့ ကေလး (၁၀)ေယာက္ ေလာက္စုၿပီး ဖယ္ရီ ငွားလိုက္တယ္”” ဟု
တတိယတန္း ေက်ာင္းသား တစ္ဦး၏ မိခင္ ေဒၚၾကည္ၾကည္ေအး က ေျပာသည္။
ဖယ္ရီ ငွားရမ္းရာတြင္ School Bus ေထာင္ထား သည့္ ပိုင္ရွင္မ်ား
ရွားပါးေနျခင္း ႏွင့္ ေပါင္းစပ္ ငွားရမ္းမည့္ အိမ္နီးျခင္းမ်ား ကလည္း
ေငြေၾကး မတတ္ႏိုင္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ လိုက္ထရပ္ ယာဥ္မ်ားကိုသာ ငွားရမ္း
အသံုးျပဳ ျဖစ္သည္ဟု ေဒၚၾကည္ၾကည္ေအး ကဆိုသည္။
ဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီး ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲ ႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕တြင္ လိုက္ထရပ္
ကဲ့သို႔ေသာ ယာဥ္မ်ားအား ခရီးသည္တင္ရန္ မသင့္ေတာ္သည့္ ယာဥ္မ်ား အျဖစ္
သတ္မွတ္ ထားေသာ္ လည္း ျပည္တြင္း၌ ေက်ာင္းအႀကိဳအပို႔ ယာဥ္မ်ား အား လိုက္ထရပ္
ကဲ့သို႔ေသာ ယာဥ္မ်ားျဖင့္ လုပ္ကိုင္ ေနမႈကိုအမ်ားဆံုး ေတြ႔ရွိ ေနရသည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိသူ တို႔ကလည္း အဆိုပါ
ယာဥ္မ်ား၏ လံုၿခံဳမႈ အား မေကာင္းမႈကို ၀န္ခံထားသည္။
““လူႀကီးေတြ ကလည္း ဒါကို သိပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္က လိုက္ထရပ္ေတြ နဲ႔
မလုပ္နဲ႔ ေတာ့လို႔ အမိန္႔ထုတ္လို႔ မရေသးဘူး။ ကိုယ္ႏိုင္ငံမွာ က လိုက္ထရပ္
အစား School Bus ေတြမလဲ ႏိုင္ေသးဘူး။ ေငြေၾကး လိုအပ္ခ်က္ အရေတာ့
ခြင့္ျပဳေပးထား ရဦးမွာ။ အခုလည္း ေဆြးေႏြး ေနတာေတြ ရွိပါတယ္။ ေနာင္
တစ္ခ်ိန္မွာတာ့ ေျပာင္းလဲမွာပါ။ ဘယ္ေတာ့ ေနာက္ဆံုး ထားၿပီး လုပ္မယ္
ဆိုတာမ်ဳိး ေတာ့ မေျပာႏိုင္ ေသးဘူးေပါ့””ဟု က.ည.န (ျမင္သာ) မွ
ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေဇာ္ေအးလြင္က ေျပာသည္။
လက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အေနအထား အရ ေက်ာင္းကား အျဖစ္ အသံုးျပဳ ေနေသာ
လိုက္ထရပ္ (Light Truck) ကဲ့သို႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ားကို လံုၿခံဳ စိတ္ခ်ရသည့္
မီနီဘတ္ (စ္) ကဲ့သို႔ေသာ ယာဥ္မ်ားျဖင့္ ေျပာင္းလဲ လုပ္ကိုင္ေစရန္
မျဖစ္ႏိုင္ေသးဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေျပာင္းေစလဲရန္ အဓိက က်သည့္ အခန္းက႑မွ ပါ၀င္
ပတ္သက္ေနသည့္ က.ည.န ကလည္း ေျပာဆိုထားရာ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ား အတြက္
ပိုမိုလံုၿခံဳ စိတ္ခ် ရေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား အသံုးျပဳ လာမႈကို
ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ရန္ အလား အလာ မရွိေသးေပ။
““လိုက္ထရပ္ ဆိုတာက သိန္း
(၈၀) ေလာက္နဲ႔ ရတာ School Bus ေတြက သိန္း (၅၀၀) ေလာက္မွာ ရွိတာ ဆိုေတာ့
ယာဥ္ပိုင္ရွင္ က မလဲႏိုင္ဘူး။ သူတို႔လည္း ေငြေၾကး အခက္အခဲ ရွိမွာေပါ့”” ဟု
ဦးေဇာ္ေအးလြင္ က ေျပာသည္။
အစိုးရပိုင္း မွ ေက်ာင္းသား
ေက်ာင္းသူ ရင္ေသြးငယ္မ်ား အတြက္ လံုၿခံဳမႈရွိေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား စီးနင္း
အသံုးျပဳ ႏိုင္ေရး ယာဥ္ အစားထိုး ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္
ညႊန္ၾကားမႈမ်ား ျပဳလုပ္ ေပးသင့္ၿပီး တစ္ဖက္တြင္ လည္း အစားထိုး တင္သြင္းမည့္
သူမ်ား အတြက္ ထိုက္သင့္ သည့္ ကူညီ ပံ့ပိုးေပးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေပးရန္
လိုအပ္ေနသည္။ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ အမ်ားစု မွာ ေစ်းသက္သာ ေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္
မ်ားကိုသာ စိတ္၀င္စားမႈ ရွိေနၿပီး ႀကံ့ခိုင္မႈ ရွိသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား
ေျပာင္းလဲ တင္သြင္း ၀ယ္ယူရန္ အေၾကာင္း မ်ိဳးစံုျဖင့္ ညည္းညဴ ေနမည့္ အစား
မိမိ ျပဳလုပ္ေသာ လုပ္ငန္းတြင္ အက်ဳိးအျမတ္ တစ္ခုတည္းကို မတြက္ဘဲ ႏွစ္ဦး
ႏွစ္ဖက္ အဆင္ေျပ ေစႏိုင္ေသာ နည္းလမ္းအား ဦးစားေပး စဥ္းစားသင့္ ေပသည္။
““ Light Truck က ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ အမ်ဳိးအစားေပၚ မူတည္ၿပီး ေပးရတယ္။
အၾကမ္းဖ်ဥ္း သိန္း (၉၀) နဲ႔ (၁၂၀) ၾကားေလာက္ ရွိတယ္။ School Bus ကလည္း
အမ်ဳိးအစားေပၚ မူတည္တယ္။ ဘယ္ႏိုင္ငံကလည္း၊ အသစ္လား၊ အေဟာင္းလား ဆိုၿပီး
ကြဲတယ္။ အၾကမ္းဖ်ဥ္း ဆိုရင္ က်ပ္သိန္း (၄၆၀)၊ (၄၇၀) ၀န္းက်င္ ရွိတယ္”” ဟု
Farmer Auto Car Showroom မွ ဦးစိုးထြန္းက ေျပာသည္။ ယင္းကဲ႕သို႕
ေစ်းႏႈန္းႀကီး ျမင့္ေနျခင္း ကလည္း လံုၿခံဳ စိတ္ခ်ရသည့္ School Bus
(ေက်ာင္းကား) တင္သြင္းရန္ အတားအဆီး တစ္ခု အျဖစ္ ရွိေနသည္။
ယခုအခါ အဆင့္ျမင့္ ေက်ာင္းကား မ်ားျဖင့္ အႀကိဳအပို႔ လုပ္ေပးျခင္း ကို
ပုဂၢလိက ေက်ာင္းတစ္ခ်ိဳ႕ တြင္သာ ေတြ႕ျမင္ရၿပီး ယင္းသည္ ပင္လွ်င္ ေက်ာင္း
အနည္းစုသာ ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္း အားလံုးကို မလႊမ္းၿခံဳ ႏိုင္ေသးေပ။ အစိုးရ
ေက်ာင္းမ်ားမွာမႈ လံုၿခံဳ စိတ္ခ်ရေသာ အဆင့္ျမင့္ကား ဟူ၍ မရွိသေလာက္
ျဖစ္သည္။ တစ္ခါ တစ္ရံ တြင္ ေက်ာင္းဖယ္ရီယာဥ္ မ်ား၏ အေနာက္မွ ကေလးမ်ား
လံုၿခံဳေရး အတြက္ ေစာင့္ေရွာက္ ေပးႏိုင္မည့္ အုပ္ထိန္းသူ ႏွင့္
ယာဥ္ေနာက္လိုက္ မပါရွိျခင္းမ်ား ပင္ ေတြ႕ျမင္ ေနရသည္။
ယင္းကဲ့သို႔ေသာ အေျခ အေနမ်ဳိးသည္ ကေလးငယ္မ်ား အတြက္ အႏၲရာယ္ ႀကီးမားသည့္
အခ်က္ တစ္ခ်က္ လည္း ျဖစ္ေနသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ေက်ာင္းကားမ်ား တြင္ အုပ္ထိန္းသူ
မပါရွိျခင္းမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိ သူတို႔က ၾကပ္ၾကပ္ မတ္မတ္ စစ္ေဆး
ေဆာင္ရြက္ သင့္သည္။ ေက်ာင္းကားမ်ား ကို ၾကပ္မတ္၊ ထိန္းသိမ္းမႈ ႏွင့္
ပတ္သက္၍ အမွတ္ (၃) အေျခခံ ပညာ ဦးစီးဌာန ႏွင့္ ပို႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္း
ဦးစီးဌာန တို႔မွ တာ၀န္ယူ ေဆာင္ရြက္ ေနသည္ ဟု သိရသည္။
““ယာဥ္ေနာက္မွာ လိုက္ပါတဲ့ သူေတြကိုလည္း ပညာ ေပးမႈေတြ လုပ္တယ္။
တခ်ဳိ႕ဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္ေလး ကၽြမ္းက်င္ ေနၾကပါၿပီ””ဟု အမွတ္ (၃) အေျခခံ ပညာ
ဦးစီးဌာန၊ ဒုတိယ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး (ပညာ) ေဒၚေဆြေဆြလဲ့ က ေျပာသည္။ သို႔ေသာ္
ယင္းကဲ့သို႔ အသိပညာ ေပးမႈမ်ားသည္ လံုေလာက္မႈ ရွိမည္လားဟု ေမးစရာ ရွိေနသည္။
ယခုႏွစ္ အတြင္းမွာပင္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္း၌ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ား
အျဖစ္ အသံုးျပဳ ေနေသာ ဟိုင္းလတ္ ယာဥ္မ်ားကို ခရီးသည္တင္ ယာဥ္အျဖစ္ အသံုးျပဳ
ခြင့္မေပးေတာ့ဘဲ မီနီဘတ္ (စ္) မ်ားျဖင့္ ေျပာင္းလဲ ေစခဲ့သည္။ ထို႔သို႔
ေျပာင္းလဲေစရန္ အစိုးရမွ တြန္းအားေပး ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ယခု ကိစၥတြင္ လည္း
ထိုကဲ့သို႔ တြန္းတြန္း တိုက္တိုက္ လုပ္ေဆာင္ မွသာ ေက်ာင္းႀကိဳ
ပို႕ယာဥ္မ်ားမွာ လံုၿခံဳမႈ ရွိေသာ ယာဥ္မ်ား အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ လာႏိုင္မည့္
အေနအထား ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တစ္ႏွစ္ ထက္ တစ္ႏွစ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မေတာ္တဆမႈ
မ်ားျပားလာျခင္း ႏွင့္ အတူ ၂၀၁၄ တြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မေတာ္တဆ မႈမ်ားေၾကာင့္
တစ္ရက္လွ်င္ လူႏွစ္ဦးႏႈန္း ပွ်မ္းမွ် ေသဆံုး ေနသည္ဟု ယာဥ္ထိန္း ရဲတပ္ဖြဲ႕၏
စာရင္းမ်ား အရ သိရသည္။
““ေက်ာင္းကားေတြ နဲ႔ ပတ္သက္ လို႔ ကေတာ့ သာမန္ ထိမိ ခိုက္မိတာ ေလာက္ပဲ
ရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ အတြက္ အႏၱရာယ္ ႀကီးႀကီး မားမား ျဖစ္ေလာက္တဲ့
အထိေတာ့ မ်ားမ်ား စားစား မရွိခဲ့ေသးဘူး ေျပာရမယ္””ဟု အမွတ္(၂) ယာဥ္ထိန္း
ရဲတပ္ဖြဲ႕ ခြဲမွဴး႐ံုး (ရန္ကုန္) မွ ဒုရဲမွဴး ၀င္းလြင္က ေျပာသည္။
ေက်ာင္းကားမ်ား ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႀကီးႀကီး မားမား ထိခိုက္မႈ မရွိေသးျခင္း
ေၾကာင့္ ျပည္သူ အမ်ား အၾကားတြင္ ေ၀ဖန္မႈမ်ား ထင္ထင္ ေပၚေပၚ ထြက္ေပၚေနျခင္း
မရွိေသးေသာ္ လည္း အမ်ားစုမွာ လံုၿခံဳ စိတ္ခ်ရေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ားကိုသာ
အလို ရွိေနၾကသည္။
ေက်ာင္းကားမ်ား သည္ လည္း မေတာ္တဆမႈ မရွိႏိုင္ဟု မဆိုႏိုင္။ ျဖစ္လာသည့္
အခါတြင္ လံုၿခံဳမႈ ရွိေသာ ယာဥ္မ်ားႏွင့္ လံုၿခံဳမႈ နည္းေသာ ယာဥ္မ်ား၏
ထိခိုက္ဆံုး႐ႈံးမႈ အေျခအေနသည္ တူညီမည္ မဟုတ္ေပ။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား
ေျပာင္းလဲရန္ လတ္တေလာ မျဖစ္ ႏိုင္ေသးဟု ဆုိေသာ္ လည္း လက္ရွိ အေျခအေနႏွင့္
ျဖစ္လာ ႏိုင္သည့္ အေျခ အေနမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိ သူတို႔မွ အေလးထား
စဥ္းစား ဆံုးျဖတ္ရန္ လိုအပ္ေပသည္။
ယခု အခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္း
အႀကိဳအပို႔ ျပဳလုပ္ေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ားကို ယာဥ္ အမ်ဳိးအစား သတ္မွတ္
လုပ္ကိုင္ေစျခင္း မရွိေသး သကဲ့သို႔ ယာဥ္ေမာင္း မ်ားကိုလည္း ကန္႔သတ္
ထိန္းခ်ဳပ္ ထားႏိုင္ျခင္း မေတြ႕ ရေသးေပ။ ယခု လတ္တေလာ အေျခအေန တြင္လည္း
လုပ္ငန္း လိုင္စင္မဲ့ ေက်ာင္းကား မ်ားလည္း ရွိေနသည္ ဟု ေက်ာင္း
ကားေမာင္းႏွင္း ေနသည့္ ၀ါရင့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား က ေျပာဆိုၾကသည္။ ယင္းကဲ့သို႔
လုပ္ငန္း လိုင္စင္မဲ့ ဖယ္ရီမ်ား ကိုလည္း တင္းတင္း ၾကပ္ၾကပ္ စစ္ေဆး အေရးယူ
ေဆာင္ရြက္ သင့္သည္။
““လုပ္ငန္း လိုင္စင္ မရွိဘဲ အိမ္ကားေတြ နဲ႔ ေမာင္းေနတာ ေတြလည္း အမ်ားႀကီး
ရွိတာေပ့ါ။ တခ်ဳိ႕ဆိုလည္း ယာဥ္ေမာင္း အေတြ႕အႀကံဳ သိပ္မရွိေသးဘဲ ေမာင္းေနတာ။
တာ၀န္ရွိတဲ့ သူေတြက ေသေသ ခ်ာခ်ာ မစစ္ၾကေတာ့ ၀င္ေမာင္း ေနၾကတယ္”” ဟု
ေက်ာင္းဖယ္ရီ ေမာင္းႏွင္း ေနသည့္ ယာဥ္ေမာင္း လုပ္သက္ ရွစ္ႏွစ္ ရွိသူ
ဦးစိုးျမင့္ထြန္းက ေျပာသည္။
ေက်ာင္းကားမ်ားကို လက္ရွိတြင္ (C) လိုင္စင္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ေစ၍ ယာဥ္ေမာင္း
လုပ္သက္ အနည္းဆံုး သံုးႏွစ္ ရွိသူမ်ားသာ ေမာင္းႏွင္ ရမည္ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္
အေတြ႕အႀကံဳ ထိုက္သင့္ သေလာက္ ရွိေနသူမ်ား ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း
တာ၀န္ရွိသူ တို႔မွ တင္းၾကပ္စြာ စစ္ေဆး ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား မရွိပါက လုပ္ငန္း
လိုင္စင္မဲ့ျဖင့္ အေတြ႔အႀကံဳ ႏုနယ္ေသာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားစြာ ၀င္ေရာက္
လုပ္ကိုင္ ေနမႈမ်ား ရွိေနဦးမည္ဟု လုပ္သက္ရင့္ ေက်ာင္း အႀကိဳအပို႔
ယာဥ္ေမာင္းမ်ား က သံုးသပ္သည္။
လက္ရွိတြင္ ေက်ာင္း အႀကိဳအပို႔
ယာဥ္ေမာင္းမ်ား ကို အသက္ (၂၅) မွ (၅၀) ၀န္းက်င္ အထိ အမ်ားဆံုး ေတြ႕ေနရၿပီး
တခ်ဳိ႕ ေက်ာင္းကားမ်ားရွိ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကို အသက္ (၆၀) ေက်ာ္ အရြယ္ အထိ
ေတြ႕ျမင္ ေနရသည္။
ယာဥ္လံုၿခံဳမႈ အားနည္းသည္ ျဖစ္ေစ၊ အေတြ႕ အႀကံဳႏုသည့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား
ေမာင္းႏွင္ ေနသည္ျဖစ္ေစ စီးနင္း ေနသည့္ ကေလးငယ္တို႔က လံုၿခံဳမႈ ရွိမရွိ
သိမည္ မဟုတ္ေပ။ တစ္ေယာက္ ႏွင့္ တစ္ေယာက္ စေနာက္၍ သတိ လက္လြတ္စီးနင္း
ေနၾကသည္က အမ်ားစုပင္ ျဖစ္သည္။ တစ္စံု တစ္ရာ မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ခဲ့ပါက ထိခိုက္မႈ
သည္လည္း လြယ္လြယ္ ကူကူ ျဖစ္သြားႏိုင္သည့္ အေန အထား ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျပႆနာ တစ္စံု တစ္ရာ ျဖစ္မလာ ေသးသည့္ အခ်ိန္ အထိ ျပဳျပင္
ေျပာင္းလဲရန္ လိုအပ္ ေနသည့္ အရာမ်ားကို ႀကိဳတင္ လုပ္ေဆာင္သည့္ အေလ့ အထ
အားနည္း ေနေသးသည္။ လွ်ပ္စစ္ကဲ့ သို႔ေသာ၊ အျမန္လမ္းကဲ့ သို႔ေသာ ျပည္သူ လူထု
ထိခိုက္ ေစခဲ့သည့္ အျခင္းအရာ မ်ားသည္လည္း သာဓကတစ္ခု အျဖစ္ ရွိေနခဲ့သည္။
ျဖစ္ၿပီးမွ လုပ္ေဆာင္ ေပးျခင္းထက္ မျဖစ္ခင္ ကာကြယ္ရန္ လိုအပ္သည္။
ႏိုင္ငံ၏ ဆင္းရဲ ႏြမ္းပါးမႈေၾကာင့္ ဆိုသည့္ အေၾကာင္း ျပခ်က္မ်ား၊
ေစ်းႏႈန္း မတတ္ႏိုင္ျခင္း ေၾကာင့္ ဟူသည့္ အေၾကာင္း ျပခ်က္မ်ား၊ တာ၀န္ရွိသူ
တို႔၏ ဆံုးျဖတ္မႈ ၾကန္႔ၾကာ ေနျခင္းမ်ား အလယ္တြင္ ႏိုင္ငံ၏ ရင္ေသြးငယ္ မ်ားက
ေနာက္ထပ္ သာဓက မျဖစ္သင့္။ အစိုးရ၏ လိုအပ္သည့္ ေထာက္ပံ့မႈ၊ ညႊန္ၾကားမႈ၊
တာ၀န္ ရွိသူတို႔၏ တာ၀န္ ေက်ပြန္မႈ၊ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ တို႔၏ ကိုယ္ခ်င္းစာမႈ
ႏွင့္ သိတတ္ မႈမ်ားကို ျပည္သူတို႔ ေမွ်ာ္လင့္ ေနၾကသည္။ ေက်ာင္းသြား
ေက်ာင္းျပန္ ကေလးငယ္မ်ား ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းဖို႔ အေရးႀကီးတယ္ မဟုတ္လား
No comments:
Post a Comment