ပူတာအုိမခ်မ္းေဘာေဒသရိွ သဘာ၀သမုိင္းအေမြအႏွစ္တစ္ခုျဖစ္သည့္ ထူးဆန္းအံ့ၾသဖြယ္ ေက်ာက္နဂါးေနရာကို ယခင္က သင္ေရာက္ဖူးပါသလား။
ယခင္က
မေရာက္ဖူးခဲ့ေသာ္ သင္သည္ ဘိလပ္ေျမ၊ သဲ၊ ေက်ာက္ လံုး၀မပါသည့္
သဘာ၀ေက်ာက္နဂါးကုိ ေတြ႔ျမင္ခြင့္ရေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ ဘိလပ္ေျမ၊ သဲႏွင့္
ေက်ာက္မ်ား အသံုးျပဳၿပီး လက္သမားဆရာ၊ ပန္းရန္ဆရာမ်ား မြမ္းမံလုိက္သည့္
ေက်ာက္နဂါးအသစ္ကိုသာ သင္ျမင္ေတြ႕ခြင့္ရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
၂၀၁၄ ၾသဂုတ္
၁၅ ရက္က ထိုေက်ာက္နဂါး၏ ေဘးပတ္၀န္းက်င္တြင္ ေတာေတာင္မ်ားႏွင့္
စိမ္းစိုေနသည္။ မုိးကလည္း တဖဲြဖဲြရြာေနၿပီး ေလကလည္း တ၀ုန္း၀ုန္းတုိက္ေနသည္။
ေက်ာက္နဂါးေဘးရိွ အေဆာင္ငယ္တစ္ခုတြင္ ေက်ာင္းသားငါးဦး
သီခ်င္းေအာ္ဆုိေနၾကသည္။
ယခင္က ေျမႀကီးထဲ ဦးေခါင္းျမဳပ္ေနကာ
ကုိယ္ပုိင္းသာျမင္ေတြ႕ရၿပီး သဘာ၀အတုိင္းသာ ရိွေနခဲ့သည့္ ေက်ာက္နဂါးသည္လည္း
ယခုအခ်ိန္တြင္ ေခါင္းအသစ္ႏွင့္ အတူေတြ႕ျမင္ေနရသည္။ ယခင္ေတြ႕ခဲ့သည့္
ေက်ာက္နဂါးကုိယ္ထည္မ်ားတြင္လည္း ယခုအခ်ိန္တြင္
ေက်ာ႐ုိးသဖြယ္ျပဳလုပ္ထားသည္မ်ားကို ေတြ႕ျမင္ေနရၿပီ။ ယခင္မုုိးႀကိဳးပစ္ထား၍
ေက်ာက္နဂါးကုိယ္အလယ္ရိွ ျပတ္ရာတြင္လည္း ယခုဘိလပ္ေျမျဖင့္ ျပန္လည္ေဆးကုသ
ဖာေထးေပးလိုက္ၿပီျဖစ္သည္။
ေက်ာက္နဂါး၏ အသစ္ထပ္တပ္လုိက္သည့္ ေခါင္းေရွ႕တြင္ နဂါးရိွလွ်င္
ျပဒါးလံုးပါရမည္ဆုိသည့္အတုိင္း ျပဒါးလံုးပံုစံတစ္ခုအား
ေတြ႕ျမင္ရမည္ျဖစ္သည္။ ထုိနဂါးလံုး၏ေဘးတြင္ ‘‘ေအာင္ေတာ္မူေစတီ
ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး ေအာင္ကိုကိုေက်ာ္+ ေဒါက္တာ ညိဳညိဳ၀င္း - သား
လင္းသန္းလိႈင္ႏွင့္ ၇ ရက္သားသမီးမ်ား ေကာင္းမႈ’’ဆုိသည့္ စာသားပါရိွသည့္
ေစတီအား ဖူးေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။
ပူတာအိုေဒသခံ
အမ်ဳိးသမီးေခ်ာသံုးေယာက္လည္း ေက်ာက္နဂါးကိုၾကည့္ၿပီး လက္ညိဳးထိုးလ်က္
အသံက်ယ္က်ယ္ျဖင့္ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ မနားတမ္းစကားေျပာေနၾကသည္။ သူတုိ႔က
ေတြ႕ခဲ့သည့္ ေက်ာက္နဂါးပံုစံ မဟုတ္ေတာ့သည့္အတြက္ သူတုိ႔မ်က္ႏွာတြင္
အံ့ၾသမႈ၊ ၀မ္းနည္းမႈမ်ား ေတြ႕ရသည္။
ထုိသံုးဦးမွ တစ္ဦးျဖစ္သူ
ပူတာအိုဇုန္နယ္ ကခ်င္ႏွစ္ျခင္းအသင္းေတာ္ လူငယ္တာ၀န္ခံ ဆရာမဇမီရမ္က
‘‘ကြၽန္မတို႔အားလံုး သဘာ၀ကုိပဲ လုိခ်င္ၾကတယ္။ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ခြင့္မေတာင္းဘဲ
အခုလိုလုပ္လုိက္တာ အခုလာၾကည့္ေတာ့ သဘာ၀အတိုင္းမဟုတ္ေတာ့
စိတ္လံုး၀မေကာင္းဘူး’’ဟု ထုိေက်ာက္နဂါးကိုၾကည့္ရင္
အသံတုိးတုိးျဖင့္ေျပာသည္။
ထိုသို႔ သဘာ၀အတုိင္းရိွသည့္ ေက်ာက္နဂါးကုိ
ပူတာအုိေဒသခံမ်ားအား မတုိင္ပင္ဘဲ အစိုးရတပ္မေတာ္က ေစတီတည္ျခင္း၊
ေခါင္းတပ္ျခင္း၊ ကိုယ္ထည္မြမ္းမံျခင္းမ်ား ၂၀၁၄ ဇူလုိင္လဆန္းပိုင္းတြင္
ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ေဒသခံမ်ားက မေက်မနပ္ျဖစ္ေနၾကၿပီး နဂိုသဘာ၀အတုိင္းသာ
အလိုရိွေနၾကေၾကာင္းလည္း မခ်မ္းေဘာ ရ၀မ္႐ုိးရာႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈေကာ္မတီအဖဲြ႕၀င္
အသက္(၇၀)အရြယ္ရိွ ဦးေနာ္ထုန္းဖံုကဆုိသည္။
‘‘လူမ်ိဳးႀကီး၀ါဒသံုးၿပီး
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေဒသခံေတြပုိင္တဲ့ပစၥည္းကုိ မတရားရယူထားတာလုိ႔ပဲ
ကြၽန္ေတာ္ျမင္တယ္။ ဒီေနရာမွာ ေစတီတည္တာတို႔၊ ေက်ာက္နဂါးကုိ ေခါင္းတပ္တာလို
မြမ္းမံတာတို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေဒသခံေတြ မလုိလားဘူး’’ဟု ဦးေနာ္ထုန္းဖံုက
အသံက်ယ္က်ယ္ျဖင့္ ဆုိသည္။
မခ်မ္းေဘာ ရ၀မ္႐ုိးရာႏွင့္
ယဥ္ေက်းမႈေကာ္မတီဒုဥကၠ႒ကလည္း တုိင္းရင္းသားမ်ားအား မတုိင္ပင္ဘဲ ယခုကဲ့သုိ႔
လုပ္ေဆာင္ျခင္းသည္ တုိင္းရင္းသားမ်ားအား
ပုိင္းစုိးပုိင္းနင္းလုပ္သည့္သေဘာျဖစ္ေၾကာင္း ေ၀ဖန္သည္။
ယခင္က
မည္သည့္အဖဲြ႕အစည္း၊ မည္သည့္ဘာသာေရးအဖဲြ႕၊ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ်
ပုိင္ဆုိင္ျခင္းမရိွခဲ့သည့္ သဘာ၀ေက်ာက္နဂါးကုိ ယခုကဲ့သို႔ ေစတီတည္ျခင္း၊
ကုိယ္ထည္မြမ္းမံျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ဘာသာတစ္ခုတည္း ပိုင္ဆုိင္သြားသည္ကို
ေဒသခံမ်ားမလိုလားၾကကာ နဂိုအတုိင္းသာ ေဒသခံအားလံုးပုိင္ဆုိင္သည့္
ေနရာတစ္ခုအျဖစ္ထားရန္ အလုိရိွေနၾကေၾကာင္း မခ်မ္းေဘာေဒသခံ ဦးေဖရမ္ကဆုိသည္။
ေက်ာက္နဂါးသည္
ကခ်င္ပံုျပင္မ်ားတြင္ ေႁမြႀကီးက မုဆုိးမ၏သားကို စားလုိက္သည့္အတြက္
ထုိမုဆုိးမက ေႁမြႀကီးကို မုိးႀကိဳးပစ္ေပးရန္ က်ိန္ဆိုလိုက္သည္။
ထုိသုိ႔က်ိန္ဆိုလုိက္၍ ေႁမြႀကီးကုိ မုိးႀကိဳးပစ္လုိက္ၿပီးေနာက္ ယခုကဲ့သုိ႔
ေက်ာက္နဂါး႐ုပ္ျဖစ္သြားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ႐ုိးရာလူႀကီးမ်ား၏
ပါးစပ္ရာဇ၀င္ကဆုိသည္။
ေျမာက္ပုိင္းတုိင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္
ထိပ္တန္းအရာရိွတစ္ဦးက ေခါင္းမပါသည့္ေက်ာက္နဂါးအား ဒ႑ာရီထဲက နဂါးတစ္ေကာင္
ရိွသင့္ရိွထိုက္သည္ အဂၤါရပ္မ်ားႏွင့္ျပည့္စံုေအာင္ ျမစ္ႀကီးနား
၀န္းသုိေက်ာင္းတုိက္ဆရာေတာ္အပါအ၀င္ ရဟန္း၊ သံဃာေတာ္(၈)ပါး၊ သီလရွင္မ်ား၊
တာ၀န္ရိွအဖဲြ႕အစည္းေတြ၏ သေဘာထားကုိ ေတာင္းခံၿပီး ၎တုိ႔၏ အတည္ျပဳခ်က္ျဖင့္
ျပန္လည္ျပဳျပင္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။
‘‘ကြၽန္ေတာ္တုိ႔
ျပန္လည္ျပဳျပင္တဲ့ေနရာမွာလည္း အသစ္ျပန္လုပ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။
အေပၚယံပဲျပင္တာပါ။ ေကာင္းေစခ်င္တဲ့ဆႏၵနဲ႔ ျပဳလုပ္ေပးတာပါ’’ဟု
ေျမာက္ပုိင္းတုိင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္ ထိပ္တန္းအရာရိွတစ္ဦးကေျပာသည္။
ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားအား
ယင္းကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ေမးျမန္းႏုိင္ရန္ ထိုအစည္းအေ၀းတြင္ ပါရိွသည္ဆုိသည့္
၀န္းသိုဆရာေတာ္အား သြားေရာက္ေတြ႕ဆံုခဲ့ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္က မီဒီယာမ်ားႏွင့္
စကားမေျပာလုိေၾကာင္းမိန္႔ၿပီး ေမးျမန္းခြင့္မရခဲ့ပါ။
သို႔ေသာ္
မူလသဘာ၀တြင္ ထိုေက်ာက္နဂါး၏ေခါင္းသည္ ေျမႀကီးတြင္၀င္ေနၿပီး ယခုအစိုးရ
တပ္မေတာ္မွ ေခါင္းျပန္လည္တပ္ဆင္ေပးလုိက္သည့္အတြက္ ထုိေက်ာက္နဂါးသည္
ေခါင္းႏွစ္ခုရိွသည့္ နဂါးျဖစ္သြားသည္သာမက နဂိုကတည္းက ေျပာလာသည့္
ပံုျပင္သည္လည္း ပံုျပင္အမွားျဖစ္သြားေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း မခ်မ္းေဘာ
ရ၀မ္စာေပႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈေကာ္မတီ ဒုဥကၠ႒ ဒခြမ္ဖုန္းကဆုိသည္။
ထုိေက်ာက္နဂါးသာမက
ေဒသခံျပည္သူမ်ား အျမတ္တႏုိးထားသည့္ ေရွးယခင္ကတည္းက သဘာ၀အတုိင္းသာ
ထိန္းသိမ္းလာသည့္ နတ္ေက်ာင္းကိုလည္း ေစတီတည္လုိက္ၿပီးေနာက္ ေဒသခံမ်ား
မေက်မနပ္ျဖစ္ေနၾကေၾကာင္း မခ်မ္းေဘာ ကခ်င္႐ုိးရာႏွင့္
ယဥ္ေက်းမႈေကာ္မတီအဖဲြ႕၀င္ ဦးလဂကြန္ဖန္းကဆုိသည္။
ပူတာအိုၿမိဳ႕တြင္
ေရွးယခင္ကတည္းကေနလာသည့္ အသက္(၆၀)အရြယ္ရိွ ရွမ္းအမ်ိဳးသားတစ္ဦးကလည္း
‘‘ဒီနတ္ေက်ာင္းကုိေရာ၊ ေက်ာက္နဂါးကိုေရာ အခုလိုလုပ္လုိက္တာကုိ ကြၽန္ေတာ္က
လံုး၀သေဘာမတူဘူး။ သဘာ၀ဟာ သဘာ၀အတုိင္းရိွပါေစ’’ဟု သူ၏အျမင္ကိုေျပာသည္။
ပူတာအိုေဒသခံမ်ားအတြက္
ေက်ာက္နဂါးႏွင့္ နတ္ကြန္းမ်ားသည္ ေငြျဖင့္၀ယ္၍မရသည့္
တန္ဖိုးမျဖတ္ႏုိင္သည့္ သဘာ၀အေမြအႏွစ္မ်ားျဖစ္သကဲ့သုိ႔
ႏုိင္ငံျခားဧည့္သည္မ်ားလည္း မၾကာခဏ အပန္းေျဖခရီးသြားတတ္သည့္
ေနရာလည္းျဖစ္ေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားကဆုိသည္။
‘‘ကြၽန္ေတာ္တုိ႔
အရမ္းပင္ပန္းရင္ ဒီေက်ာက္နဂါးတုိ႔၊ နတ္ေက်ာင္းတုိ႔ကုိ
အပန္းေျဖခရီးသြားတာမ်ားတယ္။ ႏုိင္ငံျခားဧည့္သည္ေတြလည္း လာတုိင္း
ဒီေနရာေတြကုိသြားၾကတယ္။ အခုက ေစတီလည္းတည္တယ္။
ျပဳလည္းျပဳျပင္လုိက္ၿပီဆုိေတာ့ သြားဖို႔၊ လာဖို႔က စိတ္ထဲမွာ
တစ္မ်ိဳးႀကီးျဖစ္သြားၿပီ’’ဟု ပူတာအိုလူငယ္ မပန္းေဒါင္က ဆိုသည္။
ေဒသခံမ်ားအားမတုိင္ပင္ဘဲ
ေက်ာက္နဂါးကုိ ယခုကဲ့သုိ႔ မြမ္းမံလုိက္သည့္အေပၚ ေဒသခံမ်ားက မေက်နပ္ေၾကာင္း
အသံထြက္လ်က္ရိွရာ ပူတာအိုတပ္မေတာ္ဗ်ဴဟာမွ
ပူတာအိုရွမ္းတုိင္းရင္းသားမ်ားအား ထုိေက်ာက္နဂါးသည္
ရွမ္းပံုျပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ၀န္ခံခုိင္းလ်က္ရိွသည္သာမက
ယခုကဲ့သုိ႔မြမ္းမံျခင္းကုိ သေဘာတူေၾကာင္း လက္မွတ္မ်ား
ေရးထိုးခုိင္းလ်က္ရိွသည္ဟု ပူတာအုိ ရွမ္း႐ုိးရာႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈေကာ္မတီဥကၠ႒
ဦးတင္ထြန္းကဆုိသည္။
ေျမာက္ပုိင္းတုိင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္က ထုိပံုျပင္သည္
ရွမ္းပံုျပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆုိထားၿပီး ဦးတင္ထြန္းကမူ
ေက်ာက္နဂါးပံုျပင္သည္ ရွမ္းပံုျပင္တြင္ မရိွေၾကာင္းႏွင့္
ကခ်င္ပံုျပင္မ်ားတြင္သာ ပါရိွေၾကာင္း ေျပာဆုိထားသည္။
ပူတာအုိေဒသသည္
ေရွးယခင္ကတည္းက ကခ်င္မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားျဖစ္သည့္ ရ၀မ္၊ လီဆူ၊ ဂ်ိန္းေဖာ့ႏွင့္
ရွမ္းတုိင္းရင္းသားမ်ား စည္းလံုးညီၫြတ္စြာ ေနထုိင္လာၾကၿပီး ယခုကဲ့သုိ႔
၀န္ခံခုိင္းျခင္း၊ လက္မွတ္ေရးထိုးျခင္းတို႔ေၾကာင့္ စည္းလံုးညီၫြတ္မႈကုိ
ထိခိုက္လာႏုိင္ေၾကာင္း ရွမ္း႐ုိးရာအႀကီးအကဲမ်ားႏွင့္ ေဒသခံအခ်ိဳ႕ကဆုိသည္။
‘‘ဒါေက်ာက္နဂါးကုိ
ရွမ္းပံုျပင္အျဖစ္ ေျပာလုိက္ကတည္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပူတာအိုမွာရိွတဲ့
တုိင္းရင္းသားေတြရဲ႕ စည္းလံုးညီၫြတ္မႈကုိ ထိခိုက္သြားၿပီ။ ဒါက
ကခ်င္ပံုျပင္ပဲ။ ရွမ္းပံုျပင္မွာမရိွဘူး’’ဟု
ရွမ္း႐ုိးရာစာေပႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈေကာ္မတီဥကၠ႒ ဦးတင္ထြန္းကေျပာသည္။
ပူတာအိုလူငယ္တစ္ဦးျဖစ္သူ
ဦးေအာင္ခမ္းက ယခင္ကတည္းက ရွမ္း၊ ဂ်ိန္းေဖာ၊ ရ၀မ္ႏွင့္
လီဆူတုိင္းရင္းသားတုိ႔သည္ ညီအစ္ကိုလုိသာ ေနထုိင္လာခဲ့ၾကသည္ကို
ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရက မလုိလား၍ ရန္တုိက္ေပးသည့္သေဘာလည္း ျဖစ္လာႏုိင္ေၾကာင္း
ေျပာသည္။
မခ်မ္းေဘာၿမိဳ႕နယ္ရိွ ႐ုိးရာလူႀကီးမ်ားက
ပူတာအိုေဒသခံမ်ားအတြက္ ထုိေက်ာက္နဂါးသည္ အလြန္မွအေရးႀကီးသည့္
ေဒသတစ္ခုျဖစ္ၿပီး မူလအတုိင္းသာ ျပန္လည္ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ႏွင့္ မူလအေနအထား
ပ်က္ယြင္းေစၿပီး ျပဳျပင္မြမ္းမံျခင္းကုိ ေဒသခံမ်ား လံုး၀သေဘာမတူသည့္အတြက္
သေဘာမတူပါေၾကာင္း မခ်မ္းေဘာၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးအား
စာျဖင့္တင္ျပထားသည္။
ေဒသခံမ်ား၏ သေဘာတူညီခ်က္မွမပါဘဲ
ယခုကဲ့သုိ႔ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ေနာင္လာေနာက္သားမ်ားအေပၚ ယခုရိွေနသည့္
ပူတာအုိေဒသခံမ်ား၏ ေရွးသမိုင္းပံုျပင္ အမွားျဖစ္သြားႏုိင္သည္သာမက
လူမ်ဳိးစုျပႆနာမ်ားလည္း ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္သည့္အတြက္ ေဒသခံမ်ားက
ယခုကဲ့သုိ႔မြမ္းမံျခင္းကို မလုိလားဟုဆိုၾကသည္။
‘‘အခု
နဂါးပံုစံလုပ္တာတုိ႔၊ အေမာက္လုပ္တာတုိ႔၊ ေက်ာ႐ုိးလုပ္တာတုိ႔ ကြၽန္ေတာ္တု႔ိ
ေဒသခံေတြ လံုး၀မသိပါ။ လံုး၀ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ သေဘာမတူပါ။ နဂိုသဘာ၀ပဲ
ေတြ႕ခ်င္တယ္။ နဂိုသဘာ၀ပဲ လိုခ်င္တယ္’’ဟု
ကခ်င္႐ုိးရာယဥ္ေက်းမႈေကာ္မတီအဖဲြ႕၀င္ ဦးလဂကြမ္ဖန္းက ဆုိသည္။
No comments:
Post a Comment