ေဆာင္းပါး
========
မိုဘိုင္း ပထမမွသည္.....
=============
ေရႊႏြယ္
ယမန္ေန႔မွအဆက္
ေရရွည္ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ား
ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ သတင္းအခ်က္အလက္ နည္းပညာဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ၂ဝ၂ဝ ျပည့္ႏွစ္အကုန္တြင္-
(က) ျမန္မာႏိုင္ငံရွိလူဦးေရ၏ ၉ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္အား ဆက္သြယ္ေရးကြန္ရက္ျဖင့္ လႊမ္းၿခံဳ မိေစရန္၊
(ခ) ျမန္မာႏိုင္ငံရွိလူဦးေရ၏ ၈၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ကို အင္တာနက္သုံးစြဲပိုင္ခြင့္ရေစရန္ႏွင့္
(ဂ) ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ လူဦးေရ၏ ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္အင္တာနက္ သုံးစြဲခြင့္ရေစရန္။
ရည္မွန္းခ်က္ထားရွိေၾကာင္း ေလ့လာသိရွိရပါသည္။
ထို႔ျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားတို႔ Broadband သုံးစြဲရာ၌ ေစ်းခ်ိဳခ်ိဳျဖင့္ သုံးစြဲႏိုင္ရန္ႏွင့္Broadband ျဖင့္ အင္တာနက္ ခ်ိတ္ဆက္သုံးစြဲခ အသုံးစရိတ္သည္ စုစုေပါင္း ဝင္ေငြ၏ ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း မေက်ာ္ေစရန္လည္း ေမွ်ာ္မွန္းထားေၾကာင္း သိရပါသည္။
ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ သတင္းအခ်က္အလက္ နည္းပညာက႑အတြက္ ဆက္သြယ္ေရး မဟာစီမံကိန္း (မူၾကမ္း)(Telecommunications Master Plan – Draft) ကို မၾကာေသးမီကာလအတြင္းက ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့သည္။
ထိုမဟာစီမံကိန္း၌ ေရရွည္ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ သုံးခုရွိေၾကာင္းေတြ႕ရ၏။ ထိုေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ားမွာ
(၁) ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားအား ျပည္တြင္းႏွင့္ ျပည္ပသို႔ ဆက္သြယ္ခ်ိတ္ဆက္ေပးရန္၊
(၂) ျမန္မာ့စီးပြားေရး အေဆာက္အအုံ၌ သတင္းအခ်က္အလက္ နည္းပညာႏွင့္ တီထြင္ဖန္တီးဆန္းသစ္မႈ မ်ားျဖင့္ ပိုမိုလုပ္ပိုင္ခြင့္ ရရွိလာေစရန္၊
(၃) ဆက္သြယ္ေရးဆိုင္ရာ အေျခခံအေဆာက္အအုံႏွင့္Mobile Applications မ်ား ပိုမိုျဖစ္ထြန္းတိုးတက္ လာရာမွတစ္ဆင့္ e-Government ခရီးအဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေစရန္တို႔ျဖစ္ပါသည္။
ေခတ္မီဆက္သြယ္ေရးဆိုင္ရာအေျခခံအေဆာက္အအုံ (Modern Telecommunications Infrastructure) သည္ တိုင္းျပည္၏ ျပည္တြင္းစီးပြားေရး တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအတြက္ အေရးႀကီး႐ုံမွ်သာမက ျပည္ပမွရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ မႈမ်ားကို ဆြဲေဆာင္ကာ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈအျပည့္ရွိေသာ ကမၻာ့ေစ်းကြက္၌ အားႀကိဳးမာန္တက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ေရးအတြက္လည္း ႀကိဳတင္လိုအပ္ခ်က္ (Pre-requisite) တစ္ရပ္ျဖစ္သည္။
ေခတ္မီဆက္သြယ္ေရး အေျခခံအေဆာက္အအုံတစ္ခုျဖစ္ေစရန္အတြက္ ဆက္သြယ္ေရးက႑တြင္ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံရန္လိုအပ္ပါသည္။ ဆက္သြယ္ေရးက႑၌ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံျခင္းသည္ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈစရိတ္ကို က်ဆင္းေစပါသည္။ စီးပြားေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ဝင္ေငြကို ပိုမိုတိုးပြားေစသည္။ ထို႔အျပင္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ားကိုလည္း ပိုမိုတိုးပြားေစပါသည္။ ဆက္သြယ္ေရးဆိုင္ရာ အေျခခံအေဆာက္အအုံ၌ တစ္ေဒၚလာရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံတိုင္း စီးပြားေရး အရ ျပန္ရခ်က္ f (Economic Return) ေျခာက္ေဒၚလာေက်ာ္ ရရွိႏိုင္သည္ဟု ကမၻာ့ဘဏ္၏ ေလ့လာခ်က္တစ္ခုက ဆိုပါသည္။
ဆက္သြယ္ေရးက႑၏ မူဝါဒဆိုင္ရာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၊ ေစ်းကြက္အတြင္း ၿပိဳင္ဆိုင္မႈရွိလာေအာင္ စီမံဖန္တီးေပးမႈမ်ားေၾကာင့္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားလည္း စီးဝင္လာခဲ့ရာTelenor ျမန္မာက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေဒၚလာသန္း ၅ဝဝ ေက်ာ္၊ Ooredoo ျမန္မာက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေဒၚလာ သန္း ၇ဝဝ ေက်ာ္ ထည့္ဝင္ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ေၾကာင္း သိရပါသည္။
ထို႔အျပင္ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေနေသာKSGM ကုမၸဏီသည္လည္း ၁ဝ ႏွစ္အတြင္း ေဒၚလာ ႏွစ္ဘီလီယံေက်ာ္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ရွိၿပီး ထိုေငြပမာဏ၏ ၅ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔ကို ပထမ ႏွစ္ႏွစ္တြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ရွိေၾကာင္း သိရပါသည္။
ထိုသို႔ ဆက္သြယ္ေရးေအာ္ပေရတာမ်ား ဝင္ေရာက္လာမႈႏွင့္အတူ ဆက္သြယ္ေရးဆိုင္ရာ ကြၽမ္းက်င္ ဝန္ထမ္းမ်ားကိုလည္း ေအာ္ပေရတာအသီးသီးက ေခၚယူခန္႔ထားခဲ့ရာ ခန္႔ထားမႈအေျခအေနကို ေအာက္ပါအတိုင္းေတြ႕ရပါသည္-
ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ ျပ႒ာန္းမႈမ်ား
ဆက္သြယ္ေရးက႑ တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေစရန္အတြက္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပုဂၢလိက ပိုင္းမွ ပိုမိုပါဝင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ႏိုင္ငံတကာစံခ်ိန္စံၫႊန္းမ်ားႏွင့္ကိုက္ညီၿပီး ေခတ္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီသည့္ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ ျပင္ဆင္ေျပာင္းလဲေရးကိစၥရပ္မ်ားအား ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒကို ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၈ ရက္ေန႔တြင္ အတည္ျပဳထုတ္ျပန္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒႏွင့္ ဆက္စပ္သည့္ နည္းဥပေဒမ်ားတြင္ လိုင္စင္ထုတ္ေပးျခင္းဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒမ်ား၊ လႈိင္းႏႈန္းစဥ္ ဆိုင္ရာနည္းဥပေဒမ်ား၊ ဆက္သြယ္ေရးနံပါတ္ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒမ်ား၊ ခ်ိတ္ဆက္အသုံးျပဳျခင္းႏွင့္ အျပန္အလွန္ဆက္သြယ္ျခင္းဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒမ်ား၊ ဆက္သြယ္ေရးက႑၏ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒမ်ား ဟူ၍ နည္းဥပေဒ(၅)ခု ပါဝင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤတြင္ လိုင္စင္ထုတ္ေပးျခင္းဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒမ်ားကို ၁၄-၁ဝ- ၂ဝ၁၄ ရက္ေန႔၌ လည္းေကာင္း၊ ခ်ိတ္ဆက္အသုံးျပဳျခင္းႏွင့္ အျပန္အလွန္ဆက္သြယ္ျခင္းဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒမ်ားကို ၆-၁-၂ဝ၁၅ ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း၊ ဆက္သြယ္ေရးက႑၏ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒမ်ားကို ၉- ၆-၂ဝ၁၅ ရက္ေန႔တြင္လည္းေကာင္း အသီးသီးထုတ္ျပန္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
ဆက္သြယ္ေရးၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနသည္ ျပည္ပ ဆက္သြယ္ေရးေအာ္ပေရတာ ႏွစ္ဦးျဖစ္သည့္ Ooredoo ျမန္မာကုမၸဏီႏွင့္Telenor ျမန္မာကုမၸဏီတို႔ကို ၃ဝ-၁-၂ဝ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ႏိုင္ငံတစ္ဝန္း မိုဘိုင္းဆက္သြယ္ ေရးဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ (Acceptance Letter) မ်ား ေပးအပ္ခဲ့ၿပီး (၅-၂-၂ဝ၁၄) ရက္ေန႔တြင္ ဆက္သြယ္ေရးေအာ္ပေရတာ လိုင္စင္မ်ား ခ်ထားေပးခဲ့ပါသည္။
Ooredoo ျမန္မာကုမၸဏီက ၎၏ မိုဘိုင္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ေဆာင္မႈ 3G စနစ္ကို ၁၅-၈-၂ဝ၁၄ ရက္ေန႔မွ စ၍ ဝန္ေဆာင္မႈေပးခဲ့ၿပီးTelenor ျမန္မာကုမၸဏီက ၂၇-၉-၂ဝ၁၄ ရက္ေန႔မွစ၍ မိုဘိုင္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ေဆာင္ မႈ 2G / 3Gစနစ္ကို ျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ Ooredoo ႏွင့္Telenor တို႔၏ ျမန္မာႏိုင္ငံဆက္သြယ္ေရးေစ်းကြက္အတြင္း ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းဆိုင္ရာဝန္ေဆာင္မႈမ်ား စတင္ေပးလိုက္သည့္ အခ်ိန္မွစ၍ ဆက္သြယ္ေရးေစ်းကြက္၌ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈရွိလာၿပီး ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္း၏ တစ္ဦးတည္း လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္မွာလည္း ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါ သည္။
ဆက္သြယ္ေရး ေအာ္ပေရတာမ်ားမွ တယ္လီဖုန္း တပ္ဆင္ၿပီးစီးမႈအေျခအေနကို ဇယား(၁) ၌ ေဖာ္ျပပါ သည္။
ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားအရ ထုတ္ေပးၿပီးသည့္ လိုင္စင္ အမ်ိဳးအစားႏွင့္ ကုမၸဏီအေရအတြက္တို႔ကို ေလ့လာၾကည့္ရာ ကြန္ရက္အေထာက္အကူျပဳ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းလိုင္စင္ (အထူး) (Network Facilities Service License - Individual) အတြက္ ျပည္တြင္းကုမၸဏီ ခုနစ္ခု ၊ ကြန္ရက္အေထာက္ အကူျပဳ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းလိုင္စင္ (သာမန္) ( ( Network Facilities Service License - Class) အတြက္ ျပည္တြင္းကုမၸဏီ ၁ဝ ခုႏွင့္ ျပည္ပကုမၸဏီရွစ္ခု၊ အသုံးခ်ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းလိုင္စင္ (Application Service
License) အတြက္ ျပည္တြင္းကုမၸဏီေျခာက္ခုႏွင့္ ျပည္ပကုမၸဏီတစ္ခု၊ ကြန္ရက္ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းလိုင္စင္ (Network Service License ) အတြက္ ျပည္တြင္းကုမၸဏီႏွစ္ခုသို႔ လိုင္စင္မ်ား ထုတ္ေပးထားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ လိုင္စင္ထုတ္ေပးထားသည့္ အမ်ိဳးအစားႏွင့္ ကုမၸဏီအေရအတြက္ကို ဇယား (၂) ၌ ေဖာ္ျပပါသည္။
ဇယား ( ၃ ) ႏွင့္ ဂရပ္ ( ၂ ) တြင္ တိုင္းေဒသႀကီး /ျပည္နယ္မ်ားအလိုက္ ၂ဝ၁ဝ-၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္မွ ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္အတြင္း တယ္လီဖုန္းသိပ္သည္းဆ တိုးတက္လာမႈအေျခအေနကို ေဖာ္ျပထားပါသည္။ တယ္လီဖုန္း သိပ္သည္းဆသည္ လူဦးေရ ၁ဝဝ ၌ လူဦးေရမည္မွ်က တယ္လီဖုန္း သုံးစြဲႏိုင္ေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဆက္သြယ္ေရးက႑ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ရွိ ေဒသအသီးသီး တြင္ တယ္လီဖုန္းသိပ္သည္းဆမ်ား ႏွစ္စဥ္တိုးတက္လာခဲ့ပါသည္။
Sunday, August 16, 2015
မိုဘိုင္း ပထမမွသည္..... =============
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment