Saturday, September 19, 2015

ဓာတ္လိုက္ျခင္းသည္ ဗို႕အားေၾကာင့္လား၊ လွ်ပ္စီးေၾကာင့္လား

ဓာတ္လိုက္ျခင္းသည္ ဗို႕အားေၾကာင့္လား၊ လွ်ပ္စီးေၾကာင့္လား

 Published on Sat, 09/19/2015 - 08:49



ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ဆင္ေျခဖံုးရပ္ကြက္တစ္ခုတြင္ လွ်ပ္စစ္မီး သြယ္တန္းထားသည္ကို ေတြ႕ရစဥ္

လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား စနစ္တစ္ခုတြင္ အဓိကအားျဖင့္ က႑သံုးပိုင္း ပါ၀င္သည္။  လွ်ပ္စစ္ကို လွ်ပ္ထုတ္စက္ျဖင့္ ထုတ္လုပ္ေပးျခင္း၊ ယင္းေနာက္ လိုရာအရပ္ (နီးသည္ျဖစ္ေစ၊ ေ၀းသည္ျဖစ္ေစ) သို႔ ပို႔လႊတ္လိုင္းမ်ား (Transmission Lines) ျဖင့္ ပို႔ျခင္းႏွင့္ သံုးစြဲသူတို႔ထံ အေရာက္ ျဖန္႔ျဖဴးေပးျခင္း (Distribution Lines)  စသည္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ရသည္ျဖစ္ရာ အပိုင္းတစ္ပိုင္းစီတြင္ အလြန္နက္နဲ ႐ႈပ္ေထြးေသာ နည္းပညာရပ္တို႔ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားသည္ကို ေတြ႕ရမည္။  ႐ိုး႐ိုးသာမန္ အိမ္တစ္အိမ္ အတြင္း၌ (ဥပမာလံုးခ်င္းႏွစ္ထပ္အိမ္)  သံုးစြဲ မည့္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ပမာဏႏွင့္ သဟဇာတျဖစ္သည့္ ႀကိဳးသြယ္တန္းသည့္ ကိစၥသည္ပင္လွ်င္ လွ်ပ္စစ္အေၾကာင္း နားလည္တတ္ကြၽမ္းသူသာ စနစ္က်က် ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္သည္။  နားလည္တတ္ကြ်မ္းမႈ မရွိသည့္ အျခားပုဂိၢဳလ္မ်ား ေဆာင္ရြက္မေပးႏိုင္ဟု မဆိုလိုေသာ္လည္း ေဘးအႏၲရာယ္ မျဖစ္ေစရန္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း ေဘာင္အတြင္း တိက်စြာ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ျခင္းကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္မူ မတူညီႏိုင္ေတာ့ေပ။

စိတၱဇ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္လို လွ်ပ္စစ္သည္ နားလည္ရခက္သည္။ သည့္ျပင္ လွ်ပ္စစ္ကို ႏိုင္နင္းေသာ လွ်ပ္စစ္အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ေယာက္ျဖစ္ရန္မွာ သာလြန္ခက္ေသးသည္။ လွ်ပ္စစ္၏ အေတြးအျမင္ (Concept)  အယူအဆကို အမ်ားအားျဖင့္ သေဘာေပါက္ရန္မလြယ္။ အျခားစက္မႈ၊ ၿမိဳ႕ျပစေသာ အင္ဂ်င္နီယာ ပညာရပ္မ်ားမွာ မ်က္စိျဖင့္ျမင္ရ၊ လက္ျဖင့္ ကိုင္တြယ္ထိေတြ႕ စမ္းသပ္ႏိုင္သည့္ ပညာရပ္မ်ား ျဖစ္သျဖင့္ လွ်ပ္စစ္ပညာရပ္ေလာက္ အေတြးအျမင္ မ႐ႈပ္ဟု ယူဆသည္။  ပညာရပ္တိုင္းမွာ သင္ယူရန္ လြယ္ကူေသာ ပညာရပ္ဟူ၍မရွိ၊ ခက္သည္ခ်ည္းျဖစ္သည္။ အေတြးအျမင္ အယူအဆတြင္သာ အတိမ္အနက္ ကြာျခားသည္။

လွ်ပ္စစ္ဓာတ္သည္ မႏႈိင္းေကာင္း ႏႈိင္းေကာင္း တစ္ခ်က္လႊတ္ အာဏာရွင္တစ္ဦးႏွင့္ တူသည္။ သြားထိသူအား အေသသတ္သည္။  သို႔ေသာ္၊ မတူသည့္ အခ်က္တစ္ခ်က္ေတာ့ ရွိသည္။ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ကို ေကာင္းစြာ နားလည္သူ ကိုင္တြယ္ပါက သူကဘာမွ ဒုကၡမေပး၊ လူအမ်ားကိုပင္ အတိုင္းအဆမရွိ အက်ိဳးျပဳလိုက္ ေသးသည့္ အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္ စက္မႈတကၠသိုလ္ (ယခု နည္းပညာတကၠသိုလ္) ၌ အေျခခံ သေဘာတရား မ်ားအား ႏိုင္နင္းစြာ သင္ယူတတ္ေျမာက္ခဲ့သူ တစ္ဦးသည္ပင္ အလုပ္ခြင္သို႔ ေရာက္ရွိသြား၍ လက္ေတြ႕လုပ္ငန္းႏွင့္ ဆက္စပ္ အသံုးခ်ခြင့္ ရၿပီးမွသာ အဆိုပါ အေျခခံသေဘာမ်ားကို မိမိရရ ဆုပ္ကိုင္ သေဘာေပါက္ နားလည္သြား ေတာ့သည္ဟု ဘြဲ႕ရၿပီး လုပ္ငန္းခြင္၀င္သူ အားလံုးလိုလိုက ၀န္ခံေျပာဆိုၾကသည္။ ဤမွ်နက္နဲေသာ အင္ဂ်င္နီယာ နည္းပညာဘာသာရပ္တို႔ကို တကၠသိုလ္တြင္ အခ်ိန္ျပည့္ ေျခာက္ႏွစ္ သင္ယူၿ ပီးစီးခဲ့သူမ်ားသည္သာ သက္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းတို႔၌ အခက္အခဲ နည္းပါးစြာျဖင့္ ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့သည္ကို ေခတ္ကာလ တစ္ေလွ်ာက္ အႏွစ္ ၆၀၊ ၇၀ အတြင္း ေတြ႕ရွိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရးအဆင့္ အလြန္ျမင့္မားခဲ့ေသာ ထိုကာလမ်ားတြင္ ဘြဲ႕ရ လွ်ပ္စစ္အင္ဂ်င္နီယာတစ္ ေယာက္ျဖစ္ရန္ သခ်ၤာ၊ ႐ူပေဗဒအပါအ၀င္ အင္ဂ်င္နီယာဘာသာရပ္ စုစုေပါင္း ၄၀ ခန္႔ သင္ယူ တတ္ေျမာက္ ေအာင္ျမင္မွသာ ျဖစ္ႏိုင္သည္။  ယင္းဘာသာရပ္မ်ားအနက္ လွ်ပ္စစ္ပတ္လမ္းမ်ား  (Electrical Circuit) ဘာသာရပ္မွာ အသံုးအ၀င္ဆံုးႏွင့္ အေျခခံအက်ဆံုးဟုဆိုလွ်င္ မမွားႏိုင္။  ပို၍ အေျခခံက်သည့္ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုမွာ လွ်ပ္စစ္သံလိုက္ႏွင့္ ယင္းမွျဖာထြက္သည့္ စက္ကြင္းအေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ မည္သည့္ လွ်ပ္စစ္စက္ကိုပဲၾကည့္ၾကည့္ လွ်ပ္စစ္သံလိုက္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ႏွင့္ လြတ္ကင္းသည္ဟု မေတြ႕ရ။ စက္မႈစြမ္းအင္မွ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္သို႔ ေျပာင္းမႈ ဘာသာရပ္သည္လည္း အေရးပါလွသည္။ လွ်ပ္ထုတ္စက္ႏွင့္ ေမာ္တာ အမ်ိဳးမ်ိဳးအေၾကာင္းသည္လည္း ဘာသာရပ္တစ္ခု အျဖစ္တည္ရွိခဲ့သည္။  သင္တန္းေျခာက္ႏွစ္၏ ေနာက္ဆံုးႏွစ္၌ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား အင္ဂ်င္နီယာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္သည္ ဓာတ္အားေပးစက္႐ံုမွ ဓာတ္အားထုတ္လုပ္ျခင္း၊ ေပးပို႔ျခင္းႏွင့္ ျဖန္႔ျဖဴးျခင္းတည္းဟူေသာ ပညာရပ္မ်ားအား အေသးစိတ္ေလ့လာရ သည္။  ဘာသာရပ္မ်ားအျဖစ္၊ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားစနစ္ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာမႈ၊ စြမ္းအားစနစ္ ကာကြယ္မႈ၊ စြမ္းအားစနစ္ တည္ၿငိမ္မႈ စသည့္ဘာသာမ်ားအျပင္ ပုိ႔လႊတ္လိုင္း၌ အျပစ္ (Fault) ျဖစ္၍ စစၥတမ္ဘရိတ္ေဒါင္း မျဖစ္မီစပ္ၾကား ထိုအျပစ္ကို အျမန္ဆံုး ရွာေဖြကုစား ဖယ္ရွားပစ္ရန္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းလည္း ပါ၀င္သည္။ “မွတ္ခ်က္။ ကြန္ပ်ဴတာသံုး၍ ကြန္ရက္၏ ပံုစံငယ္တစ္ခု ျပဳလုပ္ကာ ဒစ္ဂ်စ္တယ္နည္းျဖင့္ လႈံ႔ေဆာ္ျခင္းျဖင့္ ယခုအခါ ျပႆနာတို႔အား တြက္ခ်က္ ေျဖရွင္းေနၿပီ ျဖစ္သည္။”

လွ်ပ္စစ္အင္ဂ်င္နီယာ မဟုတ္ေသာ အျခား အင္ဂ်င္နီယာ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္လည္း ၎င္တို႔၏ ေျခာက္ႏွစ္သင္တန္းအတြင္း တတိယႏွင့္ စတုတၳႏွစ္မ်ားတြင္ အေျချပဳလွ်ပ္ စစ္အင္ဂ်င္နီယာ ဘာသာရပ္ကို သင္ယူရေပသည္။ စက္မႈ၊ ၿမိဳ႕ျပ၊ ဓါတု၊ သတၱဳေဗဒ၊ သတၳဳတူး၊ ေရနံ၊ ခ်ည္မွ်င္ႏွင့္ အထည္စသည့္ အထူး ျပဳ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မည္သည့္လုပ္ငန္းခြင္၌မဆို လွ်ပ္စစ္အေျခခံသေဘာ၊ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာမ်ား၊ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းကိရိယာမ်ား စသည္တို႔ႏွင့္ မလြဲမေသြ ၾကံဳဆံုထိေတြ႕ရန္ ေသခ်ာေသာေၾကာင့္ ဤလွ်ပ္စစ္ဘာသာရပ္ကို ေလ့လာရန္ လိုအပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ၎တို႔အား အေျခခံ ဒီစီေအစီ လွ်ပ္စစ္ပတ္လမ္း၊ လွ်ပ္စစ္သံလိုက္ဓာတ္၊ ေအစီဒီစီ လွ်ပ္ထုတ္စက္ႏွင့္ ေမာ္တာအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဒီစီ ေမာ္တာျမန္ႏႈန္းကို လိုအပ္သလို ထိန္းကြပ္နည္း၊ ထရန္စေဖာ္မာမ်ား၊ စြမ္းအားပို႔လႊတ္ျခင္းႏွင့္ ျဖန္႔ျဖဴးျခင္းစသည့္ သင္႐ိုးကို ႏွစ္ႏွစ္တာကာလအ တြင္း သင္ယူေစသည္။

အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ေယာက္ျဖစ္လာရန္ အေျခခံလိုအပ္သည္႔ သခ်ၤာ၊ ႐ူပေဗဒ၊ ဓာတုေဗဒ အပါအ၀င္ စုစုေပါင္းေျခာက္ႏွစ္မွ် ဘာသာရပ္ေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာကို ေလ့လာ ဆည္းပူးခဲ့ရျခင္းမွာ ႏွယ္ႏွယ္ရရ ကိစၥမဟုတ္ေပ။

ေသးေသးမႊားမႊားပါဟူ၍တစ္မ်ိဳး၊ အင္ဂ်င္နီယာ မဟုတ္လည္း ထိုအလုပ္ကို လုပ္ႏိုင္သည္ဟူ၍ တစ္ဖံုထင္ျမင္ ယူဆပါက ထိုသို႔ယူဆသူသည္ သူတစ္ပါးအား ႏွိမ္ခ်ိဳးလို၍ ျဖစ္ေစ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အထင္ႀကီးကာ ေအာက္ေျခလြတ္၍ျဖစ္ေစ၊ အေပၚစီးမွ ေနရာယူလို၍ ျဖစ္ေစ တစ္ခုခုေၾကာင့္ေတာ့ျဖစ္မည္။

ယခုလည္း တစ္ေန႔က သတင္းတစ္ပုဒ္ထဲတြင္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးေရး ေကာ္ပိုေရးရွင္း၌ နည္းပညာႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အပိုင္းတြင္ စစ္ဘက္မွ အၿငိမ္းစားမ်ား ၀င္ေရာက္ရန္ အသင့္ျဖစ္ေနသည့္ သတင္းကို ဖတ္လိုက္ရသည္။ လွ်ပ္စစ္ျဖန္႔ျဖဴးေရး ဆိုင္ရာေနရာမ်ားတြင္ တာ၀န္ယူ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၏ ေနရာ၌ လွ်ပ္စစ္ကို နားမလည္ဘဲ ငါးရက္ေလာက္ သင္တန္းေပးၿပီးသူမ်ားအား အစားထိုးမည္ဟု သတင္းထဲတြင္ ဆက္လက္ပါရွိသည္။  နည္းပညာ ကြၽမ္းက်င္သူမ်ား မဟုတ္သည့္အတြက္ စီမံခန္႔ခြဲရာမွာ လွ်ပ္စစ္အသံုးျပဳသည့္ ျပည္သူအမ်ား ထိခိုက္နစ္နာမည္ဟု လွ်ပ္စစ္အင္ဂ်င္နီယာတစ္ ေယာက္ကဆိုသည္။  (The Daily Eleven ၁၂ - ၉ -၂၀၁၅ ေန႔ထုတ္) မွန္ပါသည္။  ျပည္ သူ ထိခိုက္နစ္နာ႐ံုသာမက အသက္အႏၲရာယ္ပါ ျဖစ္လာႏိုင္သည္။ အထက္တြင္ စာေရးသူ ေရးခဲ့သလို လွ်ပ္စစ္ဆိုင္ရာ အေတြးအျမင္ အယူအဆကို နားလည္သေဘာေပါက္ရန္ ခက္ခဲေၾကာင္း ေရးခဲ့သည္။  ဓာတ္လိုက္ျခင္းသည္ ဗို႔အားေၾကာင့္လား၊ လွ်ပ္စီးေၾကာင့္လား။  ၂၃၀ ကီလိုဗို႔၊ ၃၃ ေကဗီ၊ ၁၁ ေကဗီ၊

၆ ဒသမ ၆ ေကဗီ၊ ၄၀၀ ဗို႔၊ ၂၃၀ ဗို႔ စသျဖင့္ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ပို႔လႊတ္ေရးႏွင့္ ျဖန္႔ျဖဴးေရး၌ ဗို႔အားပမာဏ အမ်ိဳးမ်ိဳး အစားစားရွိသနည္း။  ထရန္စေဖာ္မာကို မည္သည့္ေနရာတြင္မွ အသံုးျပဳရသနည္း။ ၀ိုင္ယာေရွာ့ထ္ (Wire Short) သို႔မဟုတ္ ေရွာ့ထ္ဆားကစ္ (Short Circuit) မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္သနည္း။  မည္သို႔ ကာကြယ္မည္နည္း။ ေမးခြန္း ဒုႏွင့္ေဒး ရွိသည့္အနက္ အခ်ိဳ႕ ကိုသာ ေမးခြန္းထုတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဤေမးခြန္းတို႔အား လွ်ပ္စစ္အင္ဂ်င္နီယာမ်ားႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ဘာသာရပ္ကို သင္ယူဖူးေသာသူမ်ားသာ တိက်စြာေျဖဆိုၿပီး ေျဖရွင္းႏိုင္မည္ ယူဆသည္။ တိုင္းျပည္အနာဂတ္ ေကာင္းမြန္တိုး တက္ရန္ဆိုသည္မွာ ေနရာဌာနတိုင္း၌ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ရာတြင္ လူမွန္ေနရာမွန္ျဖစ္ဖို႔ အလြန္တရာ အေရးႀကီးသည္။ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးေရးသာမက တရားေရးနယ္ပယ္တြင္လည္း လူမွန္ေနရာမွန္ျဖစ္မႈ အလြန္ အားနည္းသျဖင့္ ျပည္သူမ်ား၏ ယံုၾကည္ကိုးစားမႈကို မရရွိခဲ့သည္မွာ ၾကာၿပီျဖစ္သည္။ စစ္အာဏာရွင္ အစိုးရလက္ထက္ ၁၉၇၀ ခုႏွစ္လြန္မွစ၍ ယင္းလုပ္ရပ္မ်ား ေပၚထြန္းလာခဲ့သျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သူႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ခံၾကား၌ မျဖစ္ေပၚသင့္သည့္ ျပႆနာမ်ား ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။

လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ျပႆနာကိစၥ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လွ်ပ္စစ္အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ေယာက္ျဖစ္လာရန္ ၀ါယမ မည္မွ်စိုက္ထုတ္ခဲ့ၿပီး အခ်ိန္မည္မွ် ေပးစြန္႔ခဲ့ရသည္ကို ေဆာင္းပါး၏ ေရွ႕ပိုင္းတြင္ ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀း ေရးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ၿပီးေတာ့ ယင္းသို႔ ေဖာ္ျပေရးသားျခင္းျဖင့္ ႏိုင္ငံတိုး တက္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈတြင္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၏ နည္းပညာႏွင့္ယွဥ္ေသာ ကိုယ္တိုင္စီမံခန္႔ခြဲမႈ မည္ မွ် အေရးတႀကီး လိုအပ္ေနေၾကာင္းကို သိသာေစရန္ မီးေမာင္းထိုး သက္ေသ ျပလိုက္ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။

သို႔ျဖစ္၍ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္လိုက္ျခင္းသည္ ဗို႔အားေၾကာင့္လား၊ လွ်ပ္စီးေၾကာင့္လား ကြဲျပားသူျဖစ္ပါက ပိုမို အပ္စပ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အခိုင္အမာ ယံုၾကည္မိပါသည္။

Writer: 

တကၠသိုလ္မိုး၀ါ

Opinions



သတင္းမ်ားကိုဆုံးေအာင္ဖတ္တ့ဲ အတြက္ေက်းဇူးပါ

No comments:

Post a Comment