ရွင္ျပဳအလႉမဂၤလာပြဲမ်ား စီတန္းလွည့္လည္ရာတြင္ အိုးစည္ဒိုးပတ္ဝိုင္းမ်ား ပါဝင္ေလ့ရွိၿပီး ျမဴးႂကြသြက္လက္ ေသာ အိုးစည္ဒိုးပတ္ သံမ်ားႏွင့္အတူ ဦးေ႐ႊ႐ိုးႏွင့္ ေဒၚမိုးအကကို မၾကာခဏျမင္ေတြ႕ၾကရသည္။ ေခါင္း၊ ခါး၊ ေျခ၊ လက္၊ မ်က္ခုံး၊ မ်က္လုံး၊ ႏွာတံ၊ ပါးစပ္ တစ္ၿပိဳင္နက္ လႈပ္ရွား၊ တီးလုံးတီးကြက္မ်ားျဖင့္ စည္းဝါးတက် ဟာသေလးေတြေႏွာၿပီး ကျပၾကသည္မွာ ဘယ္ခါၾကည့္ၾကည့္ မ႐ိုးႏိုင္။ ျမန္မာတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ဟန္၊ ကိုယ္ပိုင္ဂီတ၊ မူပိုင္ကကြက္ျဖစ္သည့္ အတြက္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ျပယုဂ္တစ္ခု အျဖစ္ ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာ ေကာင္းလွသည္။ သို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ရသည့္ ဧည့္ခံပြဲႀကီးမ်ား၊ ႏိုင္ငံရပ္ျခားသို႔ ခ်စ္ၾကည္ေရးအရ လွည့္လည္ကျပရ သည့္ ျမန္မာ့႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ ပေဒသာကပြဲမ်ားတြင္ ထိုအကကို ထည့္သြင္းကျပေလ့ရွိသည္။
ထိုအက ဘယ္ကစ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအႏုပညာကို ျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထားသူမ်ား သိခ်င္ၾကေပလိမ့္မည္။ ထိုအက ေပၚေပါက္ခဲ့သည္မွာ ယေန႔ဆိုလၽွင္ ႏွစ္ေပါင္း (၉၀)ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ ၁၉၂၀ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ စတင္ေပၚေပါက္ ခဲ့ရာ ၁၉၂၃ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာအေဆြဖလင္ (ေနာင္ေသာ္ ဗ-၁ ဖလင္)မွ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးညီပု (ေမာင္ဘေဌး) ႐ိုက္ကူး ခဲ့ေသာ ေတာၿမိဳင္စြန္က လြမ္းေအာင္ဖန္ အသံတိတ္႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားတြင္ ဦးညီပု၏ ေယာက္ဖေတာ္စပ္သူ ထိုစဥ္က ကာတြန္းအေက်ာ္အေမာ္ ဦးဘကေလးက ဦးေ႐ႊ႐ိုးအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ၿပီး ေဒၚမိုးဆိုသူႏွင့္ တြဲဖက္ကျပခဲ့သည္။ ထိုဇာတ္ကားတြင္ မင္းသားဦးညီပု၊ မင္းသမီးမခင္သစ္၊ ဦးဘကေလးက ဇာတ္ပို႔၊ ဇာတ္လမ္းမွာ သတၱဳရွာေဖြေရး သမား လူငယ္တစ္ဦးႏွင့္ ဥစၥာေစာင့္မေလးတို႔၏ ဒ႑ာရီ ဆန္ဆန္အခ်စ္ဇာတ္လမ္း၊ ႐ုပ္ေျပာင္း႐ုပ္လႊဲမိတ္ကပ္ ပညာမ်ား၊ ကင္မရာလွည့္စား (Camera Trick)မ်ား၊ အထူးျပဳလုပ္ခ်က္ (Special Effect) မ်ား ေပါင္းစပ္ၿပီး အခ်စ္၊ အလြမ္းႏွင့္ ဟာသဇာတ္ကြက္မ်ား ပုံေဖာ္႐ိုက္ကူး ခဲ့ရာ ထိုကာလက အထူးပင္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကား လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့သည္။ မင္းသားဦးညီပုမွာ သတၱဳရွာေဖြေရး သမား ေမာင္ဘေဌးအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ရာ ပီျပင္သည့္ အတြက္ ဦးညီပုသည္ ေမာင္ဘေဌးအျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ ဦးဘေလးသည္ ဦးေ႐ႊ႐ိုးအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ရာ ပရိသတ္ အႀကိဳက္ေတြ႕ခဲ့ သည့္အတြက္ ဦးဘေလးသည္ ဦးေ႐ႊ႐ိုးအျဖစ္ လည္းေကာင္း အမည္တြင္ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားခဲ့သည္။ မင္းသမီး၏ အထိန္းေတာ္ ေဒၚမိုးကို ဦးေ႐ႊ႐ိုးက ေနာက္ပိုးေသာအခန္းမွာ ပရိသတ္မ်ားကား တဝါးဝါး၊ တဟားဟား၊ ဦးေ႐ႊ႐ိုးက ေဒၚမိုးကို ေရႁပြန္တိုႏွင့္ ေရလိုက္ပက္သည့္အခန္းတြင္ နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္၏ ေတး သီခ်င္းက ႐ုပ္ရွင္ပိတ္ကားေရွ႕တီးဝိုင္းမွ အားျဖည့္ပံ့ပိုး ျပန္သည့္အတြက္ ဦးေ႐ႊ႐ိုးႏွင့္ ေဒၚမိုးဇာတ္ဝင္ခန္းမွာ ျမဴးႂကြ သြက္လက္ၿပီး ပရိသတ္မ်ား စြဲမက္မဆုံး တၿပဳံးၿပဳံး၊ ႐ုပ္ရွင္ကား ၿပီးသြားေသာ္လည္း ပရိသတ္ ပါးစပ္ဖ်ား တြင္ မၿပီး၊ အပ္ေၾကာင္းထပ္မၽွ ေျပာၾကဆိုၾက။ ေခါင္းေပါင္း တလူလူ၊ မ်က္ခုံးေမႊးတထူထူ၊ ႏႈတ္ခမ္း ေမႊးတကားကား၊ မာဖလာလည္စည္းပဝါ တဖားဖား၊ ေတာင္ရွည္ပုဆိုးကြက္ၾကားႏွင့္ ပုသိမ္ထီးေဆာင္း ထားၿပီး ထီးကို ေနာက္ကၽြမ္းပစ္သကဲ့သို႔ ပတ္လည္လွည့္ကာ ေဝ့ကာ ဝိုက္ကာ ႏႈတ္ခမ္းေမႊးက တလႈပ္လႈပ္တ႐ြ႐ြ၊ ခႏၶာကိုယ္ကိုယိမ္းလိုက္ ႏြဲ႕လိုက္၊ ေရွ႕တိုးေနာက္ဆုတ္၊ အဖိုးႀကီးတစ္ဦး ကဲ့သို႔ ကြတကြတ ထီးကေလး တမမျဖင့္ ကျပသြားပုံမ်ားမွာ ကကြက္တစ္မ်ိဳးႏွင့္တစ္မ်ိဳး မ႐ိုး၊ အိုးစည္ဒိုးပတ္မ်ားႏွင့္ အညီ စည္းဝါးတက် ကခုန္သြားၾကသည္မွာ ပညာသားပါလွ၏။ တြဲဖက္ကျပသူ ေဒၚမိုးကလည္း ဦးေ႐ႊ႐ိုးႏွင့္ အၿပိဳင္ အေပးအယူ အခ်ိတ္အဆက္ အတိုင္အေဖာက္ ညီလွ၏။
အေျပာင္/အျပက္ဟုဆိုေသာ္လည္း ႀကဳံသလို လႈပ္ခါရမ္းၿပီးမရ၊ စည္းဝါးတက် ဟန္ပန္အမူအယာ ကႀကိဳးကကြက္ ပီျပင္စြာ ႐ုပ္လုံးကျပရသည္။ သာမန္ကတတ္သူတို႔ ထိုအကကို ႐ုတ္တရက္မကရဲ။ ရဲတင္းဖို႔လိုသည္။ လက္ခ်င္းခ်ိတ္ၿပီး ဆြဲေမႊ႕ဆြဲပစ္လိုက္ေသာအခန္း တင္ခ်င္း ေပါက္ကျပရေသာ အခန္းတို႔မွာ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ပီျပင္စြာကျပပါက အလြန္ၾကည့္ေကာင္းၿပီး အႏုပညာရသ ေျမာက္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈကကြက္ျဖစ္ေလသည္။ သို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဦးေ႐ႊ႐ိုးႏွင့္ ေဒၚမိုးအက "ေတာၿမိဳင္စြန္က လြမ္းေအာင္ ဖန္" ဇာတ္ကားမွ စသည္ဟု ဆိုပါရေစ။
တင့္လြင္ဦး (စီးပြားေရး တကၠသိုလ္)
မိုးညွင္းသတင္းအဖြဲ႔ blog လိပ္စာ www.mohnyinnews.blogspot.com သတင္းေပးပို႔ရန္gmailလိပ္စာ mohnyinnewsnow@gmail.com
No comments:
Post a Comment