ေက်းဇူး႐ွင္မ်ားအေပၚ ေက်းမစြပ္မိၾကေစဖို႔
----- ----- ----- ----- -----
တကၠသုိလ္ေက်ာင္းပိတ္ရက္ မိတ္ေဆြရဟန္း၏ ေက်ာင္းသုိ႔ အလည္အပတ္သြားေရာက္ျဖစ္ခဲ့သည္။ အခ်ိန္သည္ကား နံနက္ခင္း ဆယ္နာရီခဲြျပီးခါစ ေန႔ဆြမ္းခ်ိန္အမွီ ၾကြေရာက္လာေသာ မိမိအား မိတ္ေဆြ ရဟန္းေတာ္မွ “ဒီေန႔ဆြမ္းဟင္းေတြ တယ္မ်ားေနတာ ဒီေပၚေတာ္မူၾကီး ၾကြလာလုိ႔ကုိး“ ဟု တခုတ္တရ ခ်ီးမႊမ္းခန္္း ဆုိေလ၏။ ဆြမ္းစားအျပီး ေရေႏြးၾကမ္းဝုိင္းတြင္ေတာ့ (ဓမၼသာကစၦာမမည္ေသာ) ရဟန္းပ်ိဳတုိ႔ စကားဝုိင္းအား မိမိမွစတင္ကာ ကန္႔လန္႔ကာ ဖြင့္ေပးမိေလသည္။ “ေနာင္ေတာ္ၾကီး ဝါတြင္းဓမၼသဘင္ေတြ ခပ္စိတ္စိတ္ျဖစ္ေနတယ္လုိ႔ သတင္းၾကားရတယ္၊ ဓမၼကထိကၾကီး ပင္ပန္းေရာေပါ့’’ဟု က်ီစယ္မိေလသည္။ “မေျပာစမ္းပါနဲ႔ ငါ့ရွင္ရာ ဒီႏွစ္ ဆြမ္းေလာင္းအသင္းဓမၼာရုံေတြမွာ တရားေဟာရတာ စိတ္ရႈပ္ေထြးစရာေတြ ခဏခဏၾကဳံရတယ္ကြ၊ ကုိယ့္အရင္ ေဟာသြားတဲ့ ဓမၼကထိကအခ်ိဳ႕က အမ်ိဳးသားေရး တရားေတာ္ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္တပ္ျပီး၊ တရားသိမ္းခါနီးက်ရင္ ႏုိင္ငံေရးစကားျဖစ္တဲ့ ဘယ္ပါတီကိုမဲေပး၊ ဘယ္ပါတီကုိမဲမေပးနဲ႔ ဘယ္ပါတီက အမ်ိဳးသားေရးအတြက္ စိတ္ခ်ရတယ္၊ ဘယ္ပါတီကအမ်ိဳးသားေရးအတြက္ စိတ္မခ်ရဘူး၊ အဲဒီလုိေတြ ေဟာက်၊ ေျပာက်သတဲ့ကြာ၊ ကုိယ့္အလွည့္ေရာက္လုုိ႔ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာအေၾကာင္းပဲ ေျပာေတာ့ အရွင္ဘုရားက အရင္ဘုန္းဘုန္းေတြနဲ႔ တူလည္းမတူဘူး၊ တရားေဟာသိပ္မေကာင္းေသးဘူးဆုိပဲ ငါ့ရွင္ေရ”ဟု ညီးတြားရင္း မိမိကုိ ျပန္လည္ရင္ဖြင့္ေလ၏။
မိတ္ေဆြရဟန္းက ေခတ္ေနာက္က်တဲ့ဘုန္းၾကီးလုိ႔ပဲ ဆုိဆုိ၊ ရုိးအလြန္းတဲ့ဘုန္းၾကီးလုိ႔ပဲ ေျပာေျပာ ဒီႏွစ္ခုထဲက တစ္ခုခုေတာ့ မွန္ေနသည္။ အင္တာနက္ေတြ၊ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေတြ၊ ဆုိရွယ္လ္နက္ဝါ့ခ္ဆုိတာေတြ သူဘာမွ်မသိေပ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ရုိးသားစြာ ညီးတြားျပီး ထုိကိစၥကုိ အဆန္းတစ္ၾကယ္လုပ္ေနျခင္း ျဖစ္ေပ၏။ ဒါနဲ႔မိမိကလည္း “ေနာင္ေတာ္ၾကီး ဒါမ်ားဘာဆန္းလုိ႔လဲဘုရား ဟုိတစ္ေန႔ကဆုိ မႏၱေလးအိမ္ေတာ္ရာဘုရားဝင္း၊ (၁၄)ခန္း ဓမၼဗိမာန္မွာ တိပိဋကဓရဆုိတဲ့ဘြဲ႔ထူးၾကီးပုိက္ထားတဲ့ ဆရာေတာ္တစ္ပါးကေတာင္ ဘယ္ပါတီကုိ မဲေပး၊ ဘယ္ပါတီကုိ မဲမေပးနဲ႔၊ သူမဲမေပးခုိင္းတဲ့ ပါတီကုိ မဲေပးမိရင္ အမ်ိဳးသစၥာေဖာက္ေတြ ျဖစ္ကုန္မယ္၊ ဘာညာနဲ႔ ပလႅင္ေပၚကေန မိန္႔မိန္႔ၾကီး ေဟာေျပာေနတာဘုရား။ စကုိင္းနက္ရုပ္သံက၊ ဗုဒၶခ်န္နယ္မွာေတာင္ အဲဒီတရားပြဲကုိ လြင့္ေပးလုိက္ေသးတယ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ သိရသေလာက္ေတာ့ တရားပဲြလည္းျပီးေရာ တရားပြဲစီစဥ္သူေတြ အေတာ္စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနၾကတယ္တဲ့ဘုရား”ဟု သိသင့္သိထုိက္သည္မ်ားကုိ မိတ္ေဆြရဟန္းအား ေလွ်ာက္ထားမိခဲ့ပါသည္။ ဒီေတာ့မွ မိတ္ေဆြရဟန္းကလည္း “ေအးကြာ အခုတရားပြဲ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အဲဒီလုိ ႏုိင္ငံေရးတရားေတြ ေျပာေဟာေနၾကေတာ့၊ တရားနာပရိတ္သတ္ေတြအေနနဲ႔ ေအးျငိမ္းဖုိ႔ရာ တရားနာ ပူဇာစနဲ႔တုိး ဆုိသလုိ ျဖစ္ေနပါေကာလား ငါရွင့္”ဟု မွတ္ခ်က္ေပးေလ၏။
မိမိကုိယ္တုိင္လည္း တစ္ခ်ိန္က မ.ဘ.သဆုိသည့္ အမ်ိဳးဘာသာ၊ သာသနာေစာင့္ေရွာက္ေရး အဖြဲ႔အစည္းၾကီးကုိ မိမိတုိ႔တုိင္းျပည္အတြက္ လုိအပ္သည္ထင္၍ အားေပးေထာက္ခံ ၾကည္ညိဳခဲ့ပါေသးသည္။ သုိ႔ေသာ္ ယခုအခ်ိန္တြင္ေတာ့ ထုိအဖြဲ႔အစည္းအၾကီးသည္ လုိအပ္သည္ထက္ ပုိလြန္သြားျပီ ျဖစ္ေလသည္။ မူလရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ အမ်ိဳးဘာသာ၊ သာသနာေစာင့္ေရွာက္ေရးကုိ ဗန္းျပျပီး ႏုိင္ငံေရးကုိ ထဲထဲဝင္ဝင္ လုပ္လာၾကသည္။ အာဏာရွင္စစ္အစုိးရတုိ႔သည္ပင္ အေျခခံဥပေဒထဲမွာ ဘာသာေရးကုိ အေၾကာင္းျပဳျပီး ႏုိင္ငံေရးမလုပ္ရ၊ အျမတ္မထုတ္ရဟု ျပဌာန္းထားသည္။ ဒါ့အျပင္ ဘာသာေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံေရး မေရာေထြးပါႏွင့္ဟု ေခတ္အဆက္ဆက္က အုပ္စုိးသူေတြ လက္ကုိင္ျပဳ ေျပာၾကားခဲ့ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ လက္ေတြ႔တြင္မူ သူတို႔ေတြပင္ ဘာသာေရးကုိ အသုံးခ်ျပီး လူေတြကုိ စည္းရုံးၾကျပန္သည္။ အေျခေနအရ လုိအပ္လာလွ်င္ သံဃာေတာ္ေတြကုိ အသုံးခ်ခဲ့ၾကသည္။ (ယခုထိလည္း အသုံးခ်ေနဆဲျဖစ္၏) အထူးသျဖင့္ စစ္အာဏာရွင္တုိ႔ သည္ပင္ ဘာသာေရးကုိ ႏုိင္ငံေရးအတြက္ အသုံးခ်မႈ အမ်ားဆုံးဟု ဆုိရမည္ျဖစ္သည္။ မဆလေခတ္က အျဖစ္ပ်က္တစ္ခုက သက္ေသျပေနသည္။ စစ္အာဏာရွင္ေတြနဲ႔ ျပည္သူေတြ အေျခအေနေတြ တင္းမာေနတဲ့ အခ်ိန္ ျမန္မာ့အသံသုိ႔ ကမၻာေအးကုန္းေျမမွ ဆရာေတာ္မ်ား ဘယ္သူမွ မပင့္ဖတ္ရပဲ သူတုိ႔ဆႏၵအရ ၾကြေရာက္လာသည္ ဟုဆုိကာ၊ ျပည္သူေတြကုိ ေသာဝစၥႆတာဂုဏ္ႏွင့္အညီ ေနထုိင္ၾကဖုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူေလ၏။ ေသာဝစၥႆတာဂုဏ္ဆုိတာက ေျပာဆုိဆုံးမတာ နာခံဖုိ႔ကုိ ဆုိလုိတာျဖစ္သည္။ အစုိးရကုိမဆန႔္က်င္ၾကႏွင့္ အစုိးရေျပာတာ နားေထာင္ဟု ဆုိလုိရင္းျဖစ္သည္။ အရုိးရွင္းဆုံး ေျပာရလွ်င္ အာဏာရွင္က သူ႔အိပ္ကပ္ထဲက အပုိင္ ဘာသာေရးနယ္ပယ္မွ ဆရာေတာ္မ်ားကုိ ထုတ္သုံးလုိက္ျခင္းပင္ျဖစ္၏။
ယခုလည္း မိမိတုိ႔တုိင္းျပည္မွာ ႏုိင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲၾကီးတစ္ခုကုိ ေပၚေပါက္လာေစဖုိ႔ ျပည္သူေတြက ၾကိဳးပမ္းေနၾကခ်ိန္မွာ ဘာသာေရးကုိ ခုတုံးလုပ္ျပီး ႏုိင္ငံေရးအျမတ္ထုတ္ဖုိ႔ အာဏာရွင္စစ္အစုိးရတုိ႔ တုိက္ကြက္ လွလွေတြ ထုတ္သုံးေနျပီျဖစ္သည္။ ျပည္သူအမ်ားစုက ထုိတုိက္ကြက္ေတြကုိ နားလည္သေဘာေပါက္ ၾကေသာ္လည္း သံဃာအခ်ိဳ႕ကား (အမ်ိဳးသားေရးခ်စ္စိတ္ ျပင္းထန္လြန္း၍လားမသိ) ထုိအာဏာရွင္ စစ္အစုိးရကုိပင္ အာဏာတည္ျမဲေစလုိ၍ ေထာက္ခံအားေပးေနၾကသည္ကုိ စိတ္မေကာင္းစြာ ျမင္ေတြ႔ေနရ၏။ ရိုးရုိးသာမန္ အားေပးျခင္းက အေၾကာင္းမဟုတ္ေသာ္လည္း ဘာသာေရးကုိ အသုံးခ်ျပီး ျပည္သူလုထုကုိ ေဟာေျပာလ်က္ မဲဆြယ္ေနသည့္ ကိစၥကုိေတာ့ ဒီမုိကေရစီကုိလုိလားသည့္ သံဃာေတာ္မ်ားအေနျဖင့္ လက္မခံႏုိင္စရာ ျဖစ္လာေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ယခုဆုိလွ်င္ မိမိတုိ႔တုိင္းျပည္မွာ သံဃာထုကား မ.ဘ.သကုိ ေထာက္ခံသည့္သံဃာ၊ မေထာက္ခံသည့္သံဃာဆုိျပီး ကြဲျပားျခင္းကုိ ေရာက္လုဆဲ ျဖစ္ေနသည္။ တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ အေတြးအေခၚ ယုံၾကည္ခ်က္ မတူျခင္းေၾကာင့္ ကြဲလြဲမႈဆီသုိ႔ ဦးတည္ေနေလျပီ။ ထုိကြဲလြဲမႈဟူသည္ ကုိ လူ႔သဘာဝအေနျဖင့္ သုံးသပ္ၾကည့္လွ်င္၊ လူဆုိသည္မွာ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ ေဝဒနာခံစားမႈျခင္း မတူညီၾက၊ လူေၾကာင့္ ကြဲလြဲၾကသည္ မဟုတ္ေပ။ အဓိကအေၾကာင္းအရင္းက မူကြဲြလြဲရျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘယ္မူက ေကာင္းသလဲ၊ ဆုိးေနသလဲဆုိတာကုိ ေဝဖန္စီစစ္ဖုိ႔ အထူးလုိအပ္ေနေခ်ျပီ။
ဘယ္ေလာက္ပဲ အာဏာရွင္စစ္အစုိးရက မိမိတုိ႔တုိင္းျပည္ကုိ ေျပာင္းလဲမႈေတြ ျပဳလုပ္ေနပါတယ္ ေျပာေျပာ၊ အာဏာရွင္စနစ္ဆုိးဟာ အသြင္ပုံစံတစ္မ်ဳိးနဲ႔ ဆက္လက္တည္ရွိေနဆဲ ျဖစ္ေပ၏။ အဲဒီစနစ္ဆုိးကုိ အျမစ္ျပတ္ေအာင္ မျပဳလုပ္ႏုိင္ေသးမီ အခ်ိန္ကာလအတြင္း မိမိတုိ႔တုိင္းျပည္မွာ ဒီလုိအကြဲအျပဲေတြ ေပၚေပါက္ လာတာဟာ အင္မတန္မွ ရင္ေလးစရာ ေကာင္းပါသည္။ အျမန္ဆုံး ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ဖုိ႔ အားလုံးမွာ တာဝန္ရွိေနသလုိ၊ ဒီလုိအကြဲအျပဲ ဇာတ္လမ္းေတြေၾကာင့္ ရလာမယ့္ အက်ိဳးဆက္ဟာ မ.ဘ.သ သံဃာေတြအတြက္ေရာ၊ မ.ဘ.သ မဟုတ္တဲ့ သံဃာေတြအတြက္ေရာ၊ အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔အစည္း အတြက္ပါ အလြန္အင္မတန္မွ အႏၱရာယ္ၾကီးမားတဲ့ အေနအထားပဲ ျဖစ္ပါသည္။
ျမတ္ဗုဒၶက (ဘေဒၵကရတၳသုတ္)မွာ အတိတ္ခႏၶာသုိ႔လည္း အစဥ္မလုိက္ရာ၊ အနာဂတ္ခႏၶာကုိလည္း မေတာင့္တရာ၊ အတိတ္ခႏၶာသည္ ခ်ဳပ္ျပီးျပီ၊ အနာဂတ္ခႏၶာလည္း မေရာက္လာေသးဟု ေဟာၾကားထားသည္။ သုိ႔ေသာ္ ယေန႔မိမိတို႔ တုိင္းျပည္မွာ မ.ဘ.သအဖြဲ႔အစည္းမွ ရဟန္းအခ်ိဳ႕ကား အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ မဲႏုိင္ျပီး၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္လွ်င္ မိမိတုိ႔အနာဂတ္တုိင္းျပည္ၾကီးသည္ မြတ္စလင္တုိင္းျပည္ၾကီး ျဖစ္သြားမည္။ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာၾကီး ေပ်ာက္ကြယ္သြားလိမ့္မည္ဟု အေျခအျမစ္မရွိတဲ့ စြပ္စြဲခ်က္ေတြနဲ႔ အနာဂတ္ကုိ ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနၾက၏။ အခ်ိဳ႕မရင့္က်တ္ေသးေသာ ရဟန္းငယ္ေလးမ်ားဆုိလွ်င္ မ.ဘ.သအဖြဲ႔ဝင္မုိ႔ ဆြမ္းမေလာင္းခ်င္ ေနပါေစ၊ ဘယ္ဒကာ၊ဒကာမ မ်က္ႏွာမွ ေအာက္က်ေနာက္က် ေမာ့ၾကည့္လိမ့္မည္မဟုတ္။ ထုိဒကာ၊ဒကာမမ်ား လွဴဒါန္းေသာ ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊ ေက်ာင္း၊ ေဆး စသည့္ ပစၥည္းေလးပါးကုိလည္း ေရွ႕ေလွ်ာက္ ခ်ီးျမွင့္ေပးလိမ့္မည္မဟုတ္ဟု ေၾကြးေၾကာ္ဂုဏ္ယူေနၾကေလ၏။ တစ္သက္လုံးက ဒီဒကာ၊ ဒကာမေတြရဲ႕ ပစၥည္းေလးပါးကုိ အမွီျပဳျပီး ရဟန္းဘဝမွာ ရွင္သန္ေနထုိင္လာသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္လင့္ကစား၊ ဆြမ္းဒကာ၊ ဒကာမမ်ား၏ ေက်းဇူးကုိမေထာက္ အက်ိဳးမဲ့စကားေတြကုိ ေျပာခ်င္ရာေျပာ၊ ေဟာခ်င္ရာေဟာ ေနၾကေလ၏။ အက်ိဳးဆက္ကား ဆြမ္းဒကာ၊ ဒကာမမ်ားႏွင့္ သံဃာေတာ္တုိ႔ၾကား အထင္အျမင္ လြဲေခ်ာ္မႈနံရံ ပုိမုိထူထပ္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္ေလ၏။ (အသိမိတ္ေဆြတစ္ခ်ိဳ႕ရဲ႕ အိမ္ေရွ႕မွာ မ.ဘ.သဘုန္းၾကီး ဆြမ္းမေလာင္းပါ၊ ေက်းဇူးျပဳ၍ အလွဴခံမလာပါနဲ႔ ဒါမ်ိဳးေတြ ျမင္ေတြ႔ျမင္ေနရသလို၊ ရပ္ကြက္ဓမၼာ႐ုံအခ်ိဳ႕မွာလည္း အလားတူ အရုပ္ဆုိးဆုိး ဆုိင္းဘုတ္တစ္ခ်ိဳ႕ ျမင္ေတြ႔ေနရေလ၏။)
မိမိအေနျဖင့္ ဆြမ္းဒကာ၊ ဒကာမမ်ားရဲ႕ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားပုံကုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထပ္ေတာ္ အခါက ဝတၳဳဇာတ္ေၾကာင္းေလးတစ္ခုျဖင့္ ဥပမာျပ ေဖာ္ျပလုိသည္။ တစ္ခါတုန္းက ရာဓဆုိတဲ့ ပုဏၰားၾကီး တစ္ေယာက္ဟာ အသက္ၾကီးမွ ခုိးကုိးရာမဲ့ ျဖစ္ေနလုိ႔၊ ျမတ္စြာဘုရားေက်ာင္းကုိ ေရာက္လာေလသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ရဟန္းေတြကုိ အရုိအေသေပးျပီး ရဟန္းျပဳေပးဖုိ႔ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထား ပန္ၾကားေလသည္။ ဒါေပမဲ့ ရဟန္းေတြက လက္မခံလုိ႔ စိတ္ဆင္းရဲျပီး ေက်ာင္းမွာပဲ ခုိကပ္ေနရင္း တစ္ျဖည္းျဖည္း ပိန္ခ်ဳံးလာေလသည္။ အဲဒီအေၾကာင္းကုိ ျမတ္စြာဘုရား သိေတာ္မူတဲ့အခါ ရဟန္းတုိ႔ကုိ စုေဝးေစလ်က္၊ “ခ်စ္သားရဟန္းတုိ႔ သင္တုိ႔အေပၚမွာ ဒီရာဓပုဏၰားၾကီးဟာ ေရွးက ေက်းဇူးျပဳဖူးတာ ရွိသလား”ဟု ေမးေတာ္မူေလသည္။ ရဟန္းေတြ အားလုံး ျပန္လည္စဥ္းစား သုံးသပ္ေနၾကခ်ိန္၊ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္ၾကီးက “တပည့္ေတာ္အေပၚမွာ ေက်းဇူးရွိဖူးပါတယ္ဘုရား၊ ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႕ လွည့္လည္ဆြမ္းခံခ်ိန္ ဆြမ္းတစ္ဇြန္း ေလာင္းလွဴဖူးပါတယ္ဘုရား”ဟု ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က “ဒါဆုိ ခ်စ္သား သာရိပုတၱရာ ရာဓပုဏၰားၾကီးကုိ သင္ရဟန္းျပဳေပးသင့္တယ္”လုိ႔ မထင္ဘူးလားဟု ေမးေတာ္မူေလသည္။ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ၾကီး ကလည္း မဆုိင္းမတြဘဲ “ျပဳေပးသင့္ပါသည္”ဟု ျပန္လည္ေျဖၾကားေတာ္မူေလသည္။ ဒါနဲ႔ပဲ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္ၾကီးက ရာဓပုဏၰားၾကီးကုိ ရဟန္းျပဳေပးလုိက္ေလသည္။ ရာဓပုဏၰားၾကီးလည္း မေထရ္ျမတ္ရဲ႕ အဆုံးအမေတြကုုိ ေကာင္းမြန္စြာ လက္ခံက်င့္သုံးျပီး ေနထုိင္သြားလုိက္တာ၊ သုံးရက္ထဲနဲ႔ ကိေလသာဆီခမ္းျပီး ခႏၶာမီးေတာက္လည္း ျငိမ္းသြားခဲ့ေလသည္။ တစ္ဇြန္းထဲေသာဆြမ္းက အဆင့္ျမင့္ဆုံးျဖစ္သည့္ နိဗၺာန္ကုိ ေရာက္သည္အထိ ေက်းဇူးျပဳတတ္ပုံကုိ ဒီေနရာမွာ နားလည္ရမွာ ျဖစ္သလုိ၊ သာသနာေတာ္မွာ ေက်းဇူးတရားကုိ တန္းဖုိးထားတတ္ပံု၊ ျမတ္ႏုိးတတ္ပုံ အစရွိသည့္ စံထားရမည့္ ပုံရိပ္ေတြကုိလည္း ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ရမွာ ျဖစ္ေလသည္။ ရာဓေတၳရဝတၳဳ (ဓမၼ၊႒၊၁၊၃၄၆)။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေနျဖင့္ ဆြမ္းဒကာ၊ ဒကာမမ်ားရဲ႕ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကုိ မေအာက္ေမ့ရင္ ေနပါေစ၊ ေက်းမစြပ္မိဖုိ႔ေတာ့ အထူးလုိအပ္ပါသည္။
အထူးသျဖင့္ ဒီဆြမ္းဒကာ၊ ဒကာမမ်ားလွဴဒါန္းေသာ ဆြမ္းကုိ ဘုဥ္းေပးသုံးေဆာင္ေနျပီး ဒီဆြမ္းဒကာ၊ ဒကာမမ်ားကုိ ဒုကၡေပးမည့္ အာဏာရွင္စစ္အစုိးရ၏ အာဏာတည္ျမဲေရးအတြက္ ထုိင္ခုံမူလီစုပ္ေပးသည့္ ပါတီမဲေပးေရး တရားမ်ား ေဟာေျပာျခင္းကုိ ေရွာင္ရွားေစလုိပါသည္။ မ.ဘ.သမွ တာဝန္ရွိ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား အေနျဖင့္လည္း မိမိတုိ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ ဂုဏ္သိကၡာကုိ ထိခုိက္ေစမည့္ ဒီလုိအျပဳအမႈမ်ားကုိ ေရွ႕ဆက္ မျပဳလုပ္ရန္ တားျမစ္ေပးေစလုိပါသည္။ ဆြမ္းဒကာ၊ ဒကာမမ်ားအေနျဖင့္လည္း အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္ အ႒နိပါတ္ သတိဝဂ္ အပၸသာဒပေဝဒနီယ သုတ္ေတာ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ခြင့္ျပဳထားခဲ့သည့္ လူပုဂၢိဳလ္တုိ႔ မၾကည္ညိဳအပ္ေသာ အဂၤါရွစ္ပါးႏွင့္ျပည့္စုံသည့္ရဟန္းဆုိသည္ကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း နားလည္ထားသင့္သည္။
၁။ လူတုိ႔အား လာဘ္မရစိမ့္ေသာငွာ အားထုတ္၏။
၂။ လူတုိ႔အား အက်ိဳးမဲ့ျဖစ္စိမ့္ေသာငွာ အားထုတ္၏။
၃။ လူပုဂၢိဳလ္ကုိ ဆဲေရး ျခိမ္းေျခာက္၏။
၄။ လူအခ်င္းခ်င္း ကြဲျပားေစ၏။
၅။ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးမ့ဲကုိ ေျပာဆုိ၏။
၆။ တရားေတာ္၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးမဲ့ကုိ ေျပာဆုိ၏။
၇။ သံဃာေတာ္၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးမဲ့ကုိ ေျပာဆုိ၏။
၈။ မက်က္စားသင့္ေသာ ေနရာ၌လည္း ထုိရဟန္းကုိ ေတြ႔ျမင္ရကုန္၏။
ထုိအခ်က္ရွစ္ခ်က္ထဲက တစ္ခ်က္ခ်က္နဲ႔ ျငိစြန္းေနသည့္ ရဟန္း၊သံဃာမ်ားကုိ မိမိတုိ႔အေနျဖင့္ မၾကည္ညိဳ မႏွစ္သက္ဘူးဆုိလွ်င္ လူသိရွင္ၾကား ေျပာၾကားႏုိင္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ မိမိတို႔ႏွင့္တိုင္းျပည္ကို အက်ိဳးမဲ့ျဖစ္ေစမည့္ အေဟာ၊အေျပာမ်ားကို ျမင္သည္၊ၾကားသည္႐ွိေသာ္ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ ခြင့္ျပဳထားခဲ့သည့္ ဓမၼဓိ႒ာန္က်ေသာ နည္းလမ္းျဖင့္ တုံ႔ျပန္ႏိုင္ပါသည္။ တစ္ဖက္ကလည္း ယခုအခ်ိန္မွစျပီး အခ်ိဳ႕ေသာရဟန္း၊သံဃာမ်ားအေနျဖင့္လည္း ဆြမ္းဒကာ၊ ဒကာမမ်ား၏ အက်ိဳးမဲ့ကိုျဖစ္ေစမည့္ အေျပာအဆုိ၊ အျပဳအမႈမ်ားကုိ အမွတ္တမဲ့မွ်ပင္ မျပဳလုပ္ေစမိဘဲ၊ အမ်ိဳးဘာသာ၊ သာသနာကုိ အမွန္တကယ္ ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ေသာ ရဟန္း၊သံဃာမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစ။
ဓမၼသုေတသီ(မႏၱေလး)
$$$မိုးညွင္းသတင္း apk မွေျကာ္ျငာရွင္မ်ားဖိတ္ေခၚျခင္း$$$$ မိမိတို႔၏လုပ္ငန္းမ်ားကိုအခ်ိန္တိုအတြင္းမွာလူသိမ်ားလာေအာင္ မိုးညွင္းသတင္း apk မွေဆာင္ရြက္ေပးပါမည္ $$ေျကာ္ျငာခႏႈံးထားမ်ား$$ တစ္ရက္ ႏွစ္ျကိမ္တင္ ၁၀၀၀ က်ပ္ သတင္းapk ရဲ႕ထိပ္မွာ ၁၂ နာရီျကာတင္ထားမယ္ဆိုရင္ တစ္ရက္ ၂၀၀၀ က်ပ္ ေပးပို႔ရန္ ေျကာ္ျငာမည့္စာသား ဓါတ္ပုံ ၃ ပုံထိလက္ခံပါသည္ ေငြေပးေခ်ရန္ MPT Ooredoo ေငြျဖည့္ကက္ပို႔ေပးရပါမည္
No comments:
Post a Comment